Netflix wydaje coraz więcej na reklamy, 1,8 mld dolarów w 2018 roku

W 2018 roku Netflix przeznaczył na reklamy i promocję kwotę 1,8 mld dolarów, o 65 procent więcej niż rok wcześniej. Coraz wyższe nakłady na marketing są konsekwencją rosnącej liczby własnych produkcji Netflixa oraz coraz większej konkurencji na rynku VOD.

ps
ps
Udostępnij artykuł:
Netflix wydaje coraz więcej na reklamy, 1,8 mld dolarów w 2018 roku

Informacje na temat wydatków reklamowych zostały ujawnione przez Netflix w dokumentach dostarczonych przez serwis do amerykańskiej Komisji Papierów Wartościowych i Giełd.

Zgodnie z nimi w 2018 r. Netflix przeznaczył na reklamy i inne formy promocji kwotę 1,8 mld dol. To oznacza wzrost o 65 proc. w stosunku do roku 2017, gdy nakłady reklamowe osiągnęły poziom 1,09 mld dol., oraz ponad dwukrotnie więcej niż w 2016, w którym na reklamy Netflix przeznaczył 842 mln dol.

Kwoty przeznaczane przez Netflix na reklamy są konsekwencją rosnącej liczby własnych produkcji tworzonych przez serwis. W 2017 r. firma zainwestowała w oryginalne filmy i seriale 8,9 mld dol., na koniec ub.r. ta kwota była o 35 proc. wyższa osiągając poziom 12 mld dol.

Netflix musi też angażować wyższe środki na marketing z powodu rosnącej już teraz i nadchodzącej konkurencji na rynku VOD. Start swoich własnych platform zapowiedzieli bowiem m.in. Apple oraz koncern Disneya.

W czwartym kwartale 2018 roku Netflix odnotował 4,18 mld dolarów przychodu, po wzroście o 27,4 proc. w skali roku. Zysk operacyjny w raportowanym okresie wyniósł 215,8 mln dolarów (wobec 245,3 mln dolarów rok wcześniej), a zysk netto - 133,9 mln dolarów (rok wcześniej było to 185,5 mln dolarów). 

W tym okresie serwis pozyskał rekordową liczbę 8,84 mln aktywnych subskrybentów, z czego 1,53 mln w USA, a 7,31 mln na innych rynkach.

ps
Autor artykułu:
ps
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Spięcie w TVP Info. Polityk PiS: nie ma pani prawa mnie wyprosić ze studia

Spięcie w TVP Info. Polityk PiS: nie ma pani prawa mnie wyprosić ze studia

Rodziny jednopłciowe głosu w polskich mediach prawie nie mają. Mówią za nich inni

Rodziny jednopłciowe głosu w polskich mediach prawie nie mają. Mówią za nich inni

Koncert kolęd w Republice. Wśród gwiazd Zenek Martyniuk, na widowni para prezydencka

Koncert kolęd w Republice. Wśród gwiazd Zenek Martyniuk, na widowni para prezydencka

Nie żyje Gabriela Andrychowicz. Była głosem Chillizet

Nie żyje Gabriela Andrychowicz. Była głosem Chillizet

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Czołowy reporter odchodzi z Wirtualnej Polski

Czołowy reporter odchodzi z Wirtualnej Polski