Netflix wydaje coraz więcej na reklamy, 1,8 mld dolarów w 2018 roku

W 2018 roku Netflix przeznaczył na reklamy i promocję kwotę 1,8 mld dolarów, o 65 procent więcej niż rok wcześniej. Coraz wyższe nakłady na marketing są konsekwencją rosnącej liczby własnych produkcji Netflixa oraz coraz większej konkurencji na rynku VOD.

ps
ps
Udostępnij artykuł:
Netflix wydaje coraz więcej na reklamy, 1,8 mld dolarów w 2018 roku

Informacje na temat wydatków reklamowych zostały ujawnione przez Netflix w dokumentach dostarczonych przez serwis do amerykańskiej Komisji Papierów Wartościowych i Giełd.

Zgodnie z nimi w 2018 r. Netflix przeznaczył na reklamy i inne formy promocji kwotę 1,8 mld dol. To oznacza wzrost o 65 proc. w stosunku do roku 2017, gdy nakłady reklamowe osiągnęły poziom 1,09 mld dol., oraz ponad dwukrotnie więcej niż w 2016, w którym na reklamy Netflix przeznaczył 842 mln dol.

Kwoty przeznaczane przez Netflix na reklamy są konsekwencją rosnącej liczby własnych produkcji tworzonych przez serwis. W 2017 r. firma zainwestowała w oryginalne filmy i seriale 8,9 mld dol., na koniec ub.r. ta kwota była o 35 proc. wyższa osiągając poziom 12 mld dol.

Netflix musi też angażować wyższe środki na marketing z powodu rosnącej już teraz i nadchodzącej konkurencji na rynku VOD. Start swoich własnych platform zapowiedzieli bowiem m.in. Apple oraz koncern Disneya.

W czwartym kwartale 2018 roku Netflix odnotował 4,18 mld dolarów przychodu, po wzroście o 27,4 proc. w skali roku. Zysk operacyjny w raportowanym okresie wyniósł 215,8 mln dolarów (wobec 245,3 mln dolarów rok wcześniej), a zysk netto - 133,9 mln dolarów (rok wcześniej było to 185,5 mln dolarów). 

W tym okresie serwis pozyskał rekordową liczbę 8,84 mln aktywnych subskrybentów, z czego 1,53 mln w USA, a 7,31 mln na innych rynkach.

ps
Autor artykułu:
ps
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Marka Streboxar w gronie klientów BeDigital

Marka Streboxar w gronie klientów BeDigital

VZK Laboratory z pierwszą kampanią na polskim rynku

VZK Laboratory z pierwszą kampanią na polskim rynku

Kampania mBanku "Jedna/Trzecia" edukuje Polaków o przyszłości finansowej

Kampania mBanku "Jedna/Trzecia" edukuje Polaków o przyszłości finansowej

HBO Max pokazało spot z zapowiedziami na 2026. To premierowe materiały

HBO Max pokazało spot z zapowiedziami na 2026. To premierowe materiały

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!
Materiał reklamowy

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!

Google i Apple wdrażają awaryjne zabezpieczenia po atakach zero-day

Google i Apple wdrażają awaryjne zabezpieczenia po atakach zero-day