SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Netflix wydaje coraz więcej na reklamy, 1,8 mld dolarów w 2018 roku

W 2018 roku Netflix przeznaczył na reklamy i promocję kwotę 1,8 mld dolarów, o 65 procent więcej niż rok wcześniej. Coraz wyższe nakłady na marketing są konsekwencją rosnącej liczby własnych produkcji Netflixa oraz coraz większej konkurencji na rynku VOD.

Informacje na temat wydatków reklamowych zostały ujawnione przez Netflix w dokumentach dostarczonych przez serwis do amerykańskiej Komisji Papierów Wartościowych i Giełd.

Zgodnie z nimi w 2018 r. Netflix przeznaczył na reklamy i inne formy promocji kwotę 1,8 mld dol. To oznacza wzrost o 65 proc. w stosunku do roku 2017, gdy nakłady reklamowe osiągnęły poziom 1,09 mld dol., oraz ponad dwukrotnie więcej niż w 2016, w którym na reklamy Netflix przeznaczył 842 mln dol.

Kwoty przeznaczane przez Netflix na reklamy są konsekwencją rosnącej liczby własnych produkcji tworzonych przez serwis. W 2017 r. firma zainwestowała w oryginalne filmy i seriale 8,9 mld dol., na koniec ub.r. ta kwota była o 35 proc. wyższa osiągając poziom 12 mld dol.

Netflix musi też angażować wyższe środki na marketing z powodu rosnącej już teraz i nadchodzącej konkurencji na rynku VOD. Start swoich własnych platform zapowiedzieli bowiem m.in. Apple oraz koncern Disneya.

W czwartym kwartale 2018 roku Netflix odnotował 4,18 mld dolarów przychodu, po wzroście o 27,4 proc. w skali roku. Zysk operacyjny w raportowanym okresie wyniósł 215,8 mln dolarów (wobec 245,3 mln dolarów rok wcześniej), a zysk netto - 133,9 mln dolarów (rok wcześniej było to 185,5 mln dolarów). 

W tym okresie serwis pozyskał rekordową liczbę 8,84 mln aktywnych subskrybentów, z czego 1,53 mln w USA, a 7,31 mln na innych rynkach.

Dołącz do dyskusji: Netflix wydaje coraz więcej na reklamy, 1,8 mld dolarów w 2018 roku

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Swordfish
Liczba artykułów w internecie o premierach Netflixa zwiększa się. Do specjalistycznych portali filmowych, dołączają pudelki, pinokia i inne click-bajtowe strony o niskim poziomie intelektualnym.
Na ulicach miastach coraz więcej reklam wielkoformatowych, w tym murale na budynkach reklamujące ich najgorętsze nowości. Reklama kinowa Netflixa w multipleksach. Showmax i HBO GO nie miało/nie ma takiego rozmachu.
odpowiedź
User
seba
jeszcze trochę i reklamy z lodówek wyskakiwać będą
odpowiedź