SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Netflix pompuje pieniądze w produkcje. 15 mld dol. w 2019, ponad 17 mld w 2020 roku

W 2019 roku Netflix wydał na zawartość programową rekordową kwotę 15 mld dolarów - wynika z danych firmy analitycznej BMO Capital Markets. Według prognoz ekspertów w 2020 roku może to być kwota 17,3 mld, zaś w 2028  - 26 mld dolarów.

Reed Hastings, CEO Netflixa Article

Dane na temat rekordowych wydatków Netfliksa na zawartość programową firma BMO Capital Markets zamieściła w raporcie dla inwestorów na Wall Street.

17,3 miliarda w 2020 roku

Analitycy potwierdzili w raporcie poprzednie szacunki, zgodnie z którymi w 2019 r. Netflix przeznaczył na autorskie filmy i seriale kwotę 15 mld dol. Ten wynik oznacza, że serwis z roku na rok przeznacza coraz większe środki na ofertę programową. W 2015 r. było to 5 mld dol., w 2017 kwota wzrosła do 8,9 mld, by w 2018 r. osiągnąć poziom 12 mld dol.

Raport BMO wskazuje na to, że w przyszłości Netflix nie zamierza zmniejszać tempa wydatków na produkcje. Według prognoz analityków w 2020 r. wzrosną one do 17,3 mld dol. Ta kwota jest wyższa niż PKB takich krajów jak Korea Północna, Botswana oraz Mali.

Z kolei w 2028 r. nakłady Netfliksa na oryginalne treści mogą osiągnąć poziom 26 mld dol., co będzie oznaczało kwotę wyższą od PKB Islandii czy Hondurasu.

Więcej na seriale i filmy

Analitycy zaznaczają, że co rok Netflix produkuje kilkaset seriali i filmów pełnometrażowych, jednak jest to środek do walki z rosnącą konkurencją w postaci takich serwisów jak Amazon Prime, platform Disney+ oraz Apple TV+ obecnych na rynku od niedawna, czy też zapowiedzianego na kwiecień 2020 r. serwisu Peacock.

Netflix chętnie inwestuje nie tylko w produkcje w USA, ale także w tytuły realizowane na lokalnych rynkach. Przykładem mogą być polskie koprodukcje Netfliksa w postaci seriali „1983” oraz cieszącego się dużym międzynarodowym powodzeniem „Wiedźmina”. Z kolei we Francji Netflix otworzył niedawno lokalny oddział w Paryżu i zamierza wyprodukować 20 nowych tytułów we współpracy z francuskimi twórcami.

Netflix stawia nie tylko na własne produkcje. Właśnie ogłoszono, że amerykański gigant udostępni 21 filmów animowanych zrealizowanych przez renomowaną japońską wytwórnię Studio Ghibli. Pod koniec roku na platformie Netflix pojawiły się seriale „Rojst” i „Egzorcysta” Bartosza Walaszka, ponieważ amerykański gigant kupił polską bibliotekę Showmaxu.

.

W związku z rosnącymi nakładami na oryginalne treści Netflix ma coraz większe zadłużenie. W końcu 2018 r. wartość kredytów zaciągniętych przez serwis wynosiła 19,4 mld dol.

W III kwartale 2019 r. Netflix uzyskał wzrost przychodów o ponad 31 proc., a zysk netto spółki zamknął się kwotą 665 mln dol. W ciągu trzech miesięcy serwis odwrócił spadkowy trend dotyczący użytkowników w USA, jednak w sumie osiągnął niższą od zakładanej liczbę nowych subskrybentów. Obecnie na całym świecie z Netfliksa korzysta z górą 158 mln abonentów.

Platforma nie ujawnia, ilu płacących użytkowników ma w Polsce. Z szacunków Amper Analysis wynika, że może ich być 800 tys. Według badania Gemius/PBI w grudniu ub.r. Netflix miał w Polsce 5,3 mln realnych użytkowników i odnotował 77 mln odsłon.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Netflix pompuje pieniądze w produkcje. 15 mld dol. w 2019, ponad 17 mld w 2020 roku

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl