Netflix wyprodukuje serial na podstawie powieści "Sto lat samotności"

Netflix nabył prawa autorskie do powieści Gabriela Garcii Marqueza "Sto lat samotności" i wyprodukuje na jej podstawie serial. Zdjęcia będą kręcone głównie w Kolumbii.

pp
pp
Udostępnij artykuł:
Netflix wyprodukuje serial na podstawie powieści "Sto lat samotności"

Marquez długo nie mógł się zdecydować na sprzedaż praw autorskich do tej powieści, ponieważ uważał, że tak skomplikowanej narracji nie da się oddać w scenariuszu filmowym, nie chciał też, by na podstawie jego książki powstał obraz anglojęzyczny.

Rodrigo Garcia - syn zmarłego w 2014 roku pisarza - uważa jednak, że zastrzeżenia ojca przestają być aktualne w "złotym wieku seriali, przy udziale utalentowanych scenarzystów i reżyserów, jakości kinematografii" i przyszedł "najlepszy moment" na ekranizację "Stu lat samotności". Co więcej, serial zostanie nakręcony w języku hiszpańskim.

Francisco Ramos, wiceprezes Netfliksu odpowiedzialny za produkcje oryginalne w języku hiszpańskim, poinformował, że firma już wcześniej starała się o prawa do powieści Marqueza, ale spotkała się z odmową. Jak dodał pomogły sukcesy takich produkcji jak serial “Narcos” i film “Roma” meksykańskiego reżysera Alfonso Cuarona.

Producentami wykonawczymi będą synowie pisarza Rodrigo i Gonzalo García.

Nie wiadomo jeszcze kto zagra w serialu, ani o tym, kto stanie za kamerą, ale nowy hiszpańskojęzyczny serial Netfliksa ma być kręcony głównie w Kolumbii.

Na ekran zostały już przeniesione takie powieści Marqueza jak "Miłość w czasach zarazy" czy "Kronika zapowiedzianej śmierci".

"Sto lat samotności", najsłynniejsza powieść kolumbijskiego pisarza, wyszła w 1967 roku; sprzedała się w około 47 mln egzemplarzy.

Platforma nie ujawnia, ilu użytkowników ma w Polsce. Z szacunków Amper Analysis wynika, że może ich być 800 tys.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych
Materiał reklamowy

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu