SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Netia chce podwoić w 2008 r. liczbę klientów usług szerokopasmowych

Netia planuje w przyszłym roku podwoić liczbę abonentówszerokopasmowego internetu, poinformował prezes Mirosław Godlewskiw rozmowie z agencją ISB. Prezes podtrzymał prognozy, wedługktórych do końca tego roku firma chce przekroczyć 200 tys.abonentów tej usługi, a w połowie 2010 r. - 1 mln.

"To najważniejszy w tej chwili element naszej strategii i główneźródło zakładanego wzrostu" - powiedział ISB Godlewski.

Na realizację tej strategii spółka przeznaczy w sumie 700 mlnzł, z czego 200 mln zł to wydatki typu operacyjnego (m.in.marketing, sprzedaż, prowizje), a 500 mln zł - inwestycje.

Według stanu na środę, 9 października, Netia miała ok. 175 tys.abonentów szerokopasmowego internetu.

"W naszej ocenie zdobycie miliona klientów, dzięki inwestycjirzędu 700 mln zł to atrakcyjna propozycja biznesowa" - powiedziałGodlewski. Potwierdził, że Netia osiągnie pozytywne przepływyśrodków pieniężnych w 2010 roku.

Netia zdobyła ponad 42 tys. klientów dzięki agresywnej akcjipromocyjnej przeprowadzonej w lecie tego roku. Klienci, którzypodpisali trzyletnie umowy w okresie promocyjnym, przez pierwszyrok nie będą płacili rachunków.

"To była kosztowna operacja, ale gdybyśmy jej nieprzeprowadzili, musielibyśmy zdobyć klientów w inny sposób. Byćmoże trzeba by było więcej zainwestować w media, a być możebardziej rozbudować kanały sprzedaży" - powiedział Godlewski.Dodał, że Netia próbuje różnych sposobów zdobycia nowychklientów.

"Najtańsze jest dla nas zdobycie klienta w naszej własnej sieci.Trzeba pamiętać, że mamy 500 tys. linii abonenckich, na których podkoniec ubiegłego roku świadczyliśmy tylko 400 tys. tradycyjnychusług telefonicznych i tylko 57 tys. było wykorzystanych doświadczenia usługi szerokopasmowego dostępu do internetu" -powiedział Godlewski. Podkreślił, że w tym segmencie widzimożliwość potrojenia liczby użytkowników internetu.

"W tym przypadku nie potrzeba żadnej inwestycji winfrastrukturę" - zaznaczył Godlewski. Uznał, że ta grupa klientówmoże stanowić do nawet 20% z 1 mln planowanych klientów Netii.

Godlewski poinformował, że w II połowie przyszłego roku Netiazacznie oferować usługi konwergentne z operatorem sieci mobilnejPlay. Dodał, że spółka nie przeprowadza obecnie analiz dotyczącychpołączenia Netii i Play, ale pod koniec przyszłego roku ten tematmoże powrócić.

"Ostatecznie zadecyduje to, czy ewentualna fuzja stworzy wartośćdodaną dla akcjonariuszy" - powiedział Godlewski.

Prezes Netii poinformował, że spółka będzie się starałazwiększyć liczbę oferowanych usług.

"Pytanie brzmi 'kiedy', a nie 'czy' operator taki jak Netiabędzie musiał posiadać usługi typu 'triple play', włączając w totelewizję. To sposób konkurowania z telewizją kablową, możliwośćzwiększenia ARPU, a także metoda zwiększenia lojalności konsumenta"- powiedział Godlewski.

W I połowie 2007 roku grupa Netii miała 88,81 mln zł stratywobec 23,30 mln zł straty rok wcześniej przy obrotach odpowiednio409,97 mln zł wobec 421,80 mln zł.

Dołącz do dyskusji: Netia chce podwoić w 2008 r. liczbę klientów usług szerokopasmowych

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl