SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

„Newsweek” w internecie dwa razy popularniejszy od „Wprost”. Mocno w dół „Polityka” i „Gazeta Polska”

Witryna „Newsweeka” jest zdecydowanie najpopularniejsza wśród serwisów tygodników opinii, notując w ostatnim okresie mniej więcej dwukrotnie wyższą odwiedzalność niż strona „Wprost”. Spore spadki w skali roku zanotowały serwisy „Polityki”, „Gazety Polskiej” i „Tygodnika Powszechnego”, za to zyskała witryna „Gościa Niedzielnego”.

Article

W kwietniu br. Newsweek.pl odwiedziło 896,6 tys. użytkowników, którzy wykonali w serwisie 7,49 mln odsłon (w tym 1,3 mln krajowych odsłon mobilnych), a każdy spędził w nim średnio po 8:52 minuty - wynika z danych Megapanelu PBI/Gemius opracowanych przez Wirtualnemedia.pl.

Serwis Wprost.pl miał o 313,7 tys. użytkowników i 3,79 mln odsłon mniej, a przeciętny użytkownik korzystał z niego i 3:26 minuty krócej niż w przypadku strony „Newsweeka”.

Obie witryny są zdecydowanie najbardziej rozbudowane wśród serwisów tygodników opinii. Oprócz zapowiedzi artykułów z papierowych wydań pism i blogów dziennikarzy jest w nich zamieszczanych sporo newsów z agencji informacyjnych oraz tekstów przygotowywanych przez osobne zespoły redakcyjne. Na stronie „Newsweeka” można też czytać, z tygodniowym opóźnieniem, większość artykułów z papierowej wersji tygodnika, natomiast w serwisie „Wprost” są one dostępne odpłatnie.

Niektóre teksty z witryny „Newsweeka” są promowane na portalu Onet.pl (oba tytuły należą do koncernu Ringier Axel Springer), strona tygodnika działa też pod drugą domeną - newsweek.onet.pl.

>>> Sprzedaż „Do Rzeczy” i „Wprost” mocno w dół, zyskała „Polityka”

Pozostałe tygodniki opinii stawiają w internecie głównie na zapowiedzi tekstów ze swoich wydań papierowych, a także blogi i komentarze dziennikarzy. Serwis „Tygodnika Powszechnego”, działający w ramach portalu Onet.pl, miał w kwietniu br. 506,6 tys., ale tylko 1,5 mln odsłon - ponad dwa razy mniej niż witryny „Polityki” i „Gościa Niedzielnego”, które odwiedziło, odpowiednio, 336 tys. i 208,6 tys. internautów. Na stronie „Tygodnika” użytkownik spędził przeciętnie 19:13 minuty - dwa razy więcej niż w przypadku witryn „Polityki” i „Gościa”.

Serwisy „Gazety Polskiej”, „Do Rzeczy” i „Przeglądu” nie są w Megapanelu objęte audytem site-centric, dlatego nie wiadomo, ile odsłon wykonują ani jak dużo czasu spędzają w nich użytkownicy.

Strony „W Sieci” i „Angory” nie znalazły się w zestawieniu, ponieważ nie odwiedziło ich wystarczająco wielu uczestników badania Megapanel (mniej niż 45 z ok. 14 tys.). Przy czym zapowiedzi i fragmenty wielu tekstów z „W Sieci” publikowana są w serwisie wPolityce.pl, który w kwietniu odwiedziło 382,1 tys. internautów.

>>> „Polityka” sprzedaje najwięcej e-wydań, a „Wprost” najwięcej ich rozpowszechnia

Serwisy tygodników opinii w kwietniu 2014 roku

(Megapanel PBI/Gemius) WIRTUALNEMEDIA.PL

serwis

real users

odsłony ogółem

krajowe odsłony mobilne

czas na RU [godz:min:s]

zasięg

newsweek.pl

896 582

7 495 945

1 305 396

00:08:52

4,15%

wprost.pl

582 870

3 707 063

218 412

00:05:26

2,70%

tygodnik.onet.pl

506 609

1 502 031

79 433

00:19:13

2,35%

polityka.pl

335 988

3 645 454

417 728

00:08:15

1,56%

gosc.pl

208 592

3 407 951

393 615

00:09:59

0,97%

gazetapolska.pl

114 072

-

-

-

0,53%

dorzeczy.pl

72 751

-

-

-

0,34%

przeglad-tygodnik.pl

58 952

-

-

-

0,27%


Newsweek.pl w skali roku zyskał 63,9 tys. użytkowników i 2,23 mln odsłon (to wzrosty o 7,7 proc. i 42,3 proc.), a czas przypadający na przeciętnego użytkownika wydłużył się o 3: 36 minuty (wzrost o 69,4 proc.). Za to witryna „Wprost” zanotowała o 294 tys. użytkowników i 3,03 mln odsłon mniej niż rok wcześniej (to spadki o 33,5 proc. i 45 proc.), a średni czas na użytkownika zmalał o 1:01 minuty (15,8 proc. w dół).

Spore spadki zanotowały również serwisy „Tygodnika Powszechnego” i „Polityki”. Pierwszy miał o 151,1 tys. użytkowników i 2,07 mln odsłon mniej niż w kwietniu ub.r. (to o 23 proc. i 58 proc. w dół), a drugi - o 128,5 tys. użytkowników mniej (27,6 proc. w dół). Przy czym z pierwszej witryny czas spędzany przez przeciętnego użytkownika wydłużył się o 10:29 minuty, czyli aż o 120 proc. Z kolei stronę „Gazety Polskiej” odwiedziło o 156,7 tys. internautów mniej niż przed rokiem, co oznacza spadek aż o 57,9 proc.

Za to liczba użytkowników serwisu „Gościa Niedzielnego” zwiększyła się w skali roku o 19,1 tys. (10 proc. w górę), a liczba wykonanych przez nich odsłon - o 590,4 tys. (wzrost o 21 proc.).

>>> Najpopularniejsze serwisy tematyczne w kwietniu 2014 roku

Strony „Do Rzeczy”, „Przeglądu”, „W Sieci” i „Angory” w kwietniu ub.r. nie odwiedziło wystarczająco dużo uczestników badania Megapanel.

Serwisy tygodników opinii rok po roku (Megapanel PBI/Gemius) WIRTUALNEMEDIA.PL

serwis

kwiecień 2014

kwiecień 2013

real users

odsłony

czas na RU [godz:min:s]

real users

odsłony

czas na RU [godz:min:s]

newsweek.pl

896 582

7 495 945

00:08:52

832 684

5 266 356

00:05:14

wprost.pl

582 870

3 707 063

00:05:26

876 919

6 735 256

00:06:27

tygodnik.onet.pl

506 609

1 502 031

00:19:13

657 697

3 573 885

00:08:44

polityka.pl

335 988

3 645 454

00:08:15

464 446

-

-

gosc.pl

208 592

3 407 951

00:09:59

189 501

2 817 526

00:11:10

gazetapolska.pl

114 072

-

-

270 743

-

-


Newsweek.pl w ostatnim okresie odwiedza zdecydowanie więcej internautów niż rok wcześniej. W listopadzie ub.r. i styczniu br. serwis miał ponad milion użytkowników, a w lutym br. zanotował rekordowe jak dotąd 1,12 mln, podczas gdy w pierwszej połowie ub.r. miał maksymalnie 881 tys. użytkowników (w marcu), a od czerwca do sierpnia ub.r. - tylko 670-690 tys.

Za to witryna „Wprost” zanotowała spory spadek zasięgu. W kwietniu ub.r. serwis odwiedziło 952,2 tys. internautów, a w październiku - 894,7 tys., natomiast w grudniu ub.r. - już tylko 638 tys., a w kwietniu br. - 582,9 tys., co jest najniższym wynikiem w ciągu ostatniego półtora roku.


Serwis „Newsweeka” osiągał też w br. rekordowe liczby odsłon. W ub.r. najwięcej - niecałe 7 mln - miał w marcu, natomiast w styczniu br. - 8,46 mln, a  w lutym - 9,32 mln.

Z kolei Wprost.pl w pierwszych czterech miesiącach ub.r. notował nawet po 7,5 mln odsłon miesięcznie, od maja do lipca ub.r. - po 5,5-6 mln, a w październiku - 5,06 mln, natomiast w kolejnych miesiącach poniżej 5 mln. W grudniu ub.r. miał tylko 3,3 mln odsłon, a w kwietniu br. - 3,7 mln.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: „Newsweek” w internecie dwa razy popularniejszy od „Wprost”. Mocno w dół „Polityka” i „Gazeta Polska”

4 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
mm
Newsweekowi nabiło odsłon linkowanie części artykułów przez onet. Gdy onet zamieszcza ich artykuł to ruch zwiększa się gigantycznie. A ta cała "Gazeta Polska" powinna być sądownie zmuszona na zmianę nazwy np np "izraelski punkt widzenia" bo z polskością oni nie maja nic wspólnego. Wyobrażacie sobie że przez cały czas masakry w Palestynie ta gadzinówka na niezalezna.pl zamieściła tylko jednego newsa z Palestyny, pisząc o "terrorystach palestyńskich"?
17 13
odpowiedź
User
Dante
Onet robi gigantyczną robotę Newsweekowi - nie ma w sumie nic w tym złego, na tym polegają fuzje i wspieranie się wzajemne marek.
11 11
odpowiedź
User
Redo
Wyniki kwietniowe są bez onetu i bez newsweek.onet.pl. Organiczna praca redakcji
13 9
odpowiedź
User
wlad
linkowanie z onetu to kolejny przykład kreatywnego liczenia popularności w wykonaniu człowieka o chytrym nazwisku. Czy przypadkiem nie był przyłapany na kreatywnym podawaniu sprzedaży Wprost-u gdy był szefem tej nieszczęsnej gazety ?
15 10
odpowiedź