SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

„Newsweek” wyprzedził „Politykę”, traci „Przekrój”

W maju liderem sprzedaży ogółem wśród tygodników opinii pozostał „Gość Niedzielny” przed „Uważam Rze”. Na pozycję trzecią awansował - notujący największy wzrost - „Newsweek”, który zepchnął z podium „Politykę”. Najwięcej stracił ponownie „Przekrój”.

okładka tygodnika

okładka tygodnika "Newsweek"

Liderem zestawienia pozostał “Gość Niedzielny” (Wydawnictwo Kurii Metropolitalnej “Gość Niedzielny”). Średnia sprzedaż ogółem tego tygodnika w maju 2012 roku wyniosła 150 941 egz. i była o 2,58 proc. wyższa niż rok wcześniej - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Na drugą pozycją z trzeciej awansował tygodnik ”Uważam Rze” (Presspublica). W analizowanym miesiącu sprzedawał się on średnio w liczbie 129 255 egz., notując wzrost o 0,01 proc. względem maja 2011 roku.

Z miejsca czwartego na trzecie awansował „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska), którego sprzedaż ogółem wzrosła najbardziej, bo aż o 28,54 proc. i wyniosła 124 576 egz. Od końca marca br. redaktorem naczelnym tego tygodnika jest Tomasz Lis, który przechodząc ze „Wprost” do „Newsweeka” zabrał ze sobą sporą część zespołu.

Będąca rok wcześniej na pozycji trzeciej “Polityka” (“Polityka” Spółdzielnia Pracy) znalazła się w maju br. na czwartej lokacie. Jej średni wynik zmalał o 7,3 proc. i wyniósł 121 350 egz.

Na miejscu piątym pozostał  „Wprost” (AWR „Wprost”), kierowany od lutego przez Michała Koboskę. Jednak jego średnia sprzedaż ogółem zmalała jednak aż o 14,04 proc. do 72 341 egz.

Najwięcej w piątym miesiącu br. stracił jednak ponownie “Przekrój” (Presspublica), którego wynik sprzedażowy zmniejszył się aż o 41,11 proc. i wyniósł już tylko 18 749 egz. Magazyn ten spadł z pozycji siódmej na ósmą.

Wirtualnemedia.plmaj
ZKDP20122011
TytułŚredni nakład jednorazowyRozpow. płatne razemSprzedaż ogółemŚredni nakład jednorazowyRozpow. płatne razemSprzedaż ogółem
Gość Niedzielny208 045151 999150 941206 271147 497147 140
Uważam Rze231 222129 746129 255294 235128 270128 228
Newsweek Polska204 228144 626124 576174 291103 34596 914
Polityka181 163121 358121 350187 250131 002131 002
Wprost173 748130 36872 341176 968105 11384 165
Gazeta Polska136 11165 04864 205138 66568 28267 044
Przegląd60 90019 73519 73561 00021 70721 707
Przekrój52 22524 55918 74974 00037 65031 840
Tygodnik Powszechny36 86222 15016 22041 47122 57917 126
Przewodnik Katolicki35 01025 0532 97740 00528 1063 715


Spośród tygodników z przedrukami z prasy polskiej i zagranicznej większy spadek zanotowało „Forum” („Polityka” Spółdzielnia Pracy). Jego średnia sprzedaż ogółem zmalała o 1,35 proc.

Wirtualnemedia.plmaj
ZKDP20122011
TytułŚredni nakład jednorazowyRozpow. płatne razemSprzedaż ogółemŚredni nakład jednorazowyRozpow. płatne razemSprzedaż ogółem
Tygodnik Angora543 997346 309346 309517 628346 512346 512
Forum29 40215 40915 40929 61315 62015 620


W maju br. w porównaniu do kwietnia br. wszystkie tytuły zanotowały spadki sprzedaży ogółem, a najwięcej stracił „Przekrój” (16,55 proc.).

Wirtualnemedia.pl2012
ZKDPmajkwiecień
TytułŚredni nakład jednorazowyRozpow. płatne razemSprzedaż ogółemŚredni nakład jednorazowyRozpow. płatne razemSprzedaż ogółem
Gość Niedzielny208 045151 999150 941207 082154 514153 506
Uważam Rze231 222129 746129 255234 959144 841144 355
Newsweek Polska204 228144 626124 576182 515152 677129 021
Polityka181 163121 358121 350198 000138 254138 254
Wprost173 748130 36872 341172 500132 21874 976
Gazeta Polska136 11165 04864 205137 07969 34568 714
Przegląd60 90019 73519 73560 92522 64322 643
Przekrój52 22524 55918 74956 17528 28022 470
Tygodnik Powszechny36 86222 15016 22038 14925 06117 466
Przewodnik Katolicki35 01025 0532 97735 01025 0693 086
 
Wirtualnemedia.pl2012
ZKDPmajkwiecień
TytułŚredni nakład jednorazowyRozpow. płatne razemSprzedaż ogółemŚredni nakład jednorazowyRozpow. płatne razemSprzedaż ogółem
Tygodnik Angora543 997346 309346 309543 634354 291354 291
Forum29 40215 40915 40929 71716 68616 686
Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: „Newsweek” wyprzedził „Politykę”, traci „Przekrój”

23 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Grzegorz
Szkoda Polityki, dopędzonej przez durny Newsweek. Zresztą, nie wiem czemu Newsweek, Wprost i Gość Niedzielny znalazły sie w tym zestawieniu. Jeśli to tygodniki opinii to ja jestem Tomasz Lis.
odpowiedź
User
krogulec
Grześku Hajdarowiczu, przeginasz....
odpowiedź
User
TA
A tak niektórzy krakali, że jak URze podniesie cenę, to sprzedaż spadnie... A tu nadal rośnie... Cholerka... :)
odpowiedź