SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Nierozgarnięci internauci

Tylko co szósty internauta orientuje się, które z wyników wyszukiwania to linki sponsorowane

Zaskakujące wyniki przyniosło badanie stosunku internautów do wyszukiwarek internetowych. Jak się okazuje - pomimo że wszystkie wyszukiwarki w czytelny sposób oznaczają wyniki prezentowane w ramach płatnej reklamy - zaledwie 38% ankietowanych ma świadomość takiego rozróżnienia, a z tej grupy niespełna połowa potrafi odróżnić zwykłe linki od opłaconych. Oznacza to, że zaledwie co szósty internauta potrafi w ten sposób filtrować wyniki wyszukiwania.

„Wciąż jesteśmy w okresie niemowlęctwa internetu” – podsumowuje te zaskakujące wyniki autorka raportu, Deborah Fallows. „Ludzie wciąż tak bardzo cieszą się z samego faktu że mogą tam wejść, zapytać o coś i dostać odpowiedź, że wyłączają swój radar analizujący, jak to działa”.

Wyniki ankiety odnoszą się do mieszkańców USA i stanowią element programu Pew Internet and American Life Project. Rezultaty są szokujące – choć internet staje się równie popularny jak telewizja, to jednak umiejętność wychwytywania informacji reklamowych w tych dwóch mediach jest skrajnie różna. Niski poziom świadomości i ślepa wiara w wyniki wyszukiwarek karzą przypuszczać, że amerykańscy internauci staną się obiektem wielu kpin. Trzeba się jednak zastanowić, czy to Amerykanie są mniej rozgarnięci, czy w innych krajach po prostu brak danych na ten temat...

Źródło informacji: Wired

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Nierozgarnięci internauci

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl