SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

O 8 proc. spadły wpływy reklamowe rozgłośni radiowych

Rozgłośnie radiowe zarobiły w maju 2009 roku 178 mln zł wobec 194 mln zł w 2008 r. Liderem był Broker FM - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.

O 8 proc. spadły wpływy reklamowe rozgłośni radiowych

Broker FM (m.in. RMF FM i RMF Maxxx) zanotował w maju 2009 wzrost cennikowych wpływów reklamowych do poziomu 57 mln zł (więcej o 9 mln zł wobec analogicznego okresu 2008 roku) - wynika z monitoringu rynku reklamy radiowej firmy Expert Monitor przygotowanych dla Wirtualnemedia.pl.

Na drugim miejscu znalazła się grupa Eurozet (m.in. Radio ZET) - 44,2 mln zł (3,8 mln zł mniej niż w maju 2008) a na trzecim miejscu uplasowała się Grupa Radiowa Time (m.in. Eska) - 38,6 mln zł.

Wszystkie monitorowane stacje radiowe zarobiły w maju 2009 roku 178 mln zł wobec 194 mln zł w 2008 r.

Rok V.2009
TOP Nadawcy radiowi Koszt [zł]
Radio - monitorowane stacje razem 178 178 390 zł
BROKER FM 57 137 943 zł
EUROZET 44 263 027 zł
GRUPA RADIOWA TIME 38 669 011 zł
AGORA S.A. 19 109 407 zł
POLSKIE RADIO 13 944 381 zł


Rok V.2008
TOP Nadawcy radiowi Koszt [zł]
Radio - monitorowane stacje razem 194 603 911 zł
EUROZET 56 589 133 zł
BROKER FM 48 087 873 zł
GRUPA RADIOWA TIME 44 275 686 zł
AGORA S.A. 23 104 694 zł
POLSKIE RADIO 15 990 132 zł





Wśród stacji ogólnopolskich najwięcej zarobiło radio RMF FM - 50,2 mln zł (wzrost o 16 proc.). Na kolejnych miejscach znalazły się: Radio Zet - 36,4 mln zł (spadek o 26 proc.), Program III Polskiego Radia - 5,6 mln zł (spadek o 2 proc.) a Program I - 2,4 mln zł (spadek o 33 proc.).
stacje ogólnopolskie V.2009
Medium Koszt [zł]
RMF FM 50 243 445 zł
ZET 36 362 460 zł
PR 3 5 629 610 zł
PR 1 2 415 350 zł
PR EURO 21 798 zł
PR 2 11 637 zł
stacje ogólnopolskie V.2008
Medium Koszt [zł]
ZET 49 526 035 zł
RMF FM 43 043 555 zł
PR 3 5 761 090 zł
PR 1 3 633 750 zł
PR 2 58 091 zł
PR EURO 20 120 zł




W grupie stacji ponadregionalnych na pierwszym miejscu znalazło się radio Planeta FM - 2,1 mln zł.
stacje ponadregionalne V.2009
Medium Koszt [zł]
PLANETA FM 2 090 280 zł
ESKA ROCK 1 993 930 zł
TOK FM 1 480 145 zł
RMF Classic 1 107 973 zł
CHILLI ZET 932 560 zł


stacje ponadregionalne V.2008
Medium Koszt [zł]
TOK FM 2 297 256 zł
ESKA ROCK 1 992 895 zł
RMF Classic 1 051 101 zł
PLANETA FM 926 305 zł



Na pierwszym miejscu sieci radiowych znalazło się Radio Eska - 33 mln zł (spadek o 13 proc.).

[Data] V.2009
TOP 5 sieci [Medium] Koszt [zł]
Eska bez E. ROCK 33 037 502 zł
Złote Przeboje 15 425 417 zł
Audytorium 17 5 865 986 zł
RMF Maxxx 5 726 907 zł
Eurozet Antyradio 2 517 521 zł


[Data] V.2008
TOP 5 sieci [Medium] Koszt [zł]
Eska bez E. ROCK 38 128 492 zł
Złote Przeboje 17 737 036 zł
Audytorium 17 6 517 081 zł
RMF Maxxx 3 993 217 zł
Eurozet Antyradio 3 141 661 zł


dane Expert Monitor opracowano na podstawie danych cennikowych netto bez uwzględniania indywidualnie negocjowanych rabatów, bez autopromocji - expert-monitor.pl.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: O 8 proc. spadły wpływy reklamowe rozgłośni radiowych

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl