SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

O 8 proc. spadły wpływy reklamowe rozgłośni radiowych

Rozgłośnie radiowe zarobiły w maju 2009 roku 178 mln zł wobec 194mln zł w 2008 r. Liderem był Broker FM - wynika z raportuWirtualnemedia.pl.

O 8 proc. spadły wpływy reklamowe rozgłośni radiowych

Broker FM (m.in. RMF FM i RMF Maxxx) zanotowałw maju 2009 wzrost cennikowych wpływów reklamowych do poziomu 57mln zł (więcej o 9 mln zł wobec analogicznego okresu 2008 roku) -wynika z monitoringu rynku reklamy radiowej firmy ExpertMonitor przygotowanych dla Wirtualnemedia.pl.

Na drugim miejscu znalazła się grupa Eurozet(m.in. Radio ZET) - 44,2 mln zł (3,8 mln zł mniej niż w maju 2008)a na trzecim miejscu uplasowała się Grupa Radiowa Time (m.in. Eska)- 38,6 mln zł.

Wszystkie monitorowane stacje radiowe zarobiły w maju 2009 roku178 mln zł wobec 194 mln zł w 2008 r.

RokV.2009
TOP NadawcyradiowiKoszt [zł]
Radio - monitorowane stacjerazem178 178 390 zł
BROKER FM57 137 943 zł
EUROZET44 263 027 zł
GRUPA RADIOWA TIME38 669 011 zł
AGORA S.A.19 109 407 zł
POLSKIE RADIO13 944 381 zł


RokV.2008
TOP NadawcyradiowiKoszt [zł]
Radio - monitorowane stacjerazem194 603 911 zł
EUROZET56 589 133 zł
BROKER FM48 087 873 zł
GRUPA RADIOWA TIME44 275 686 zł
AGORA S.A.23 104 694 zł
POLSKIE RADIO15 990 132 zł





Wśród stacji ogólnopolskich najwięcej zarobiło radio RMFFM - 50,2 mln zł (wzrost o 16 proc.). Na kolejnychmiejscach znalazły się: Radio Zet - 36,4 mln zł(spadek o 26 proc.), Program III Polskiego Radia -5,6 mln zł (spadek o 2 proc.) a Program I - 2,4mln zł (spadek o 33 proc.).
stacje ogólnopolskieV.2009
MediumKoszt [zł]
RMF FM50 243 445 zł
ZET36 362 460 zł
PR 35 629 610 zł
PR 12 415 350 zł
PR EURO21 798 zł
PR 211 637 zł
stacje ogólnopolskieV.2008
MediumKoszt [zł]
ZET49 526 035 zł
RMF FM43 043 555 zł
PR 35 761 090 zł
PR 13 633 750 zł
PR 258 091 zł
PR EURO20 120 zł




W grupie stacji ponadregionalnych na pierwszym miejscu znalazło sięradio Planeta FM - 2,1 mln zł.
stacje ponadregionalneV.2009
MediumKoszt [zł]
PLANETA FM2 090 280 zł
ESKA ROCK1 993 930 zł
TOK FM1 480 145 zł
RMF Classic1 107 973 zł
CHILLI ZET932 560zł


stacje ponadregionalneV.2008
MediumKoszt [zł]
TOK FM2 297 256 zł
ESKA ROCK1 992 895 zł
RMF Classic1 051 101 zł
PLANETA FM926 305 zł



Na pierwszym miejscu sieci radiowych znalazło się RadioEska - 33 mln zł (spadek o 13 proc.).

[Data]V.2009
TOP 5 sieci [Medium]Koszt [zł]
Eska bez E. ROCK33 037 502 zł
Złote Przeboje15 425 417 zł
Audytorium 175 865 986 zł
RMF Maxxx5 726 907 zł
Eurozet Antyradio2 517 521 zł


[Data]V.2008
TOP 5 sieci [Medium]Koszt [zł]
Eska bez E. ROCK38 128 492 zł
Złote Przeboje17 737 036 zł
Audytorium 176 517 081 zł
RMF Maxxx3 993 217 zł
Eurozet Antyradio3 141 661 zł


dane Expert Monitor opracowano na podstawie danych cennikowychnetto bez uwzględniania indywidualnie negocjowanych rabatów, bezautopromocji - expert-monitor.pl.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: O 8 proc. spadły wpływy reklamowe rozgłośni radiowych

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl