Odwiedzalność serwisów dzienników 29 proc. w górę. Fakt.pl przed Wyborcza.pl i SE.pl (TOP 12)

Serwisy internetowe dzienników ogólnopolskich w maju br. miały 28 proc. użytkowników i 29 proc. odsłon więcej niż rok wcześniej. Liderem w obu statystykach jest Fakt.pl przed Wyborcza.pl i SE.pl, a procentowo najwięcej zyskały Gazetaprawna.pl i PB.pl.

tw
tw
Udostępnij artykuł:
Odwiedzalność serwisów dzienników 29 proc. w górę. Fakt.pl przed Wyborcza.pl i SE.pl (TOP 12)

Według danych z badania Gemius/PBI opracowanych przez Wirtualnemedia.pl w maju br. Fakt.pl (Ringier Axel Springer Polska) odwiedziło 9,87 mln internautów, co dało 35,6 proc. zasięgu. Użytkownicy wykonali w portalu 109,88 mln odsłon, każdy średnio 11,1.

Fakt.pl jest liderem w liczbie odwiedzających i odsłon, natomiast nieco wyższą liczbę odsłon przypadających na użytkownika zanotowały zajmujące kolejne miejsca Wyborcza.pl (Agora) i SE.pl (Grupa ZRP Media). W pierwszym serwisie 8,63 mln internautów wygenerowało 106,29 mln odsłon (każdy przeciętnie 12,3), a w drugim 7,93 mln użytkowników wykonało 94,75 mln odsłon (każdy średnio 12).

Na portalach „Gazety Wyborczej” (serwis Wyborcza.biz w maju miał 1,54 mln użytkowników i 3,3 mln odsłon) obowiązuje płatny, subskrypcyjny system dostępu do treści - za darmo każdy internauta może czytać do 10 tekstów miesięcznie (w drugiej połowie marca w tej puli wyłączono wszystkie artykuły o epidemii). W drugiej połowie kwietnia Agora podała, że z oferty korzystało 240 tys. użytkowników, o 22 tys. więcej niż miesiąc przedtem.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/gazeta-wyborcza-ze-sprzedazy-zarabia-juz-dwa-razy-wiecej-niz-z-reklam-kwartalne-wplywy-ponizej-40-mln-zl-analiza,7170524996348033a ##

Portal „Rzeczpospolitej” Rp.pl (Gremi Media) odwiedziło 4,45 mln internautów, wykonując 23,93 mln odsłon. Na dalszych pozycjach są dwie witryny „Dziennika Gazety Prawnej” (Infor Biznes): Gazetaprawna.pl miała 3,9 mln użytkowników i 12,62 mln odsłon, a Dziennik.pl - 3,79 mln użytkowników i 16,82 mln odsłon. Też związany z „DGP” Forsal.pl zanotował 1,3 mln odwiedzających i 4,82 mln odsłon.

W serwisie „Polski The Times” (Polska Press Grupa), która nie ukazuje się już w całym kraju, ale jej witryna zachowała taki profil, 2,58 mln internautów wygenerowało 12,22 mln odsłon. Portal „Plusu Biznesu” PB.pl (Bonnier Business Polska) miał 988,6 tys. użytkowników i 6,05 mln odsłon, witryna „Przeglądu Sportowego” (Ringier Axel Springer Polska) - 980,8 tys. odwiedzających i 8,89 mln odsłon, a serwis „Parkietu” (Gremi Media) - 199,2 tys. użytkowników i 1,83 mln odsłon.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/wyniki-sprzedazy-dziennikow-kwiecien-2020-fakt-przeglad-sportowy,7170527797762177a ##

Witryny „Naszego Dziennika” i „Gazety Polskiej Codziennie” zanotowały zbyt niską odwiedzalność, żeby ich wyniki mogły zostać określone w badaniu Gemius/PBI.

grafika

W maju br. dwanaście witryn z zestawienia w sumie zanotowało 46,16 mln użytkowników (bez współodwiedzalności) i 401,42 mln odsłon. W porównaniu z majem ub.r. osiągnęły wzrost liczby odwiedzających o 10,1 mln (28 proc.) i liczby odsłon o 91,25 mln (29,4 proc.).

Fakt.pl zyskał 3,37 mln użytkowników (52 proc.) i 26,3 mln odsłon (31,5 proc.), dzięki czemu w tej pierwszej statystyce wyprzedził Wyborcza.pl i SE.pl. Witryna „Gazety Wyborczej” osiągnęła wzrost o 550,9 tys. odwiedzających (6,8 proc.) i 32,12 mln odsłon (43,3 proc.), a serwis „Super Expressu” - o 1,18 mln użytkowników (17,6 proc.) i 19,5 mln odsłon (25,9 proc.).

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/najpopularniejsze-serwisy-internetowe-i-aplikacje-mobilne-w-polsce-w-2020-roku-ile-uzytkownikow-maja-google-onet-wp-pl-allegro-i-interia,7170524410533505a ##

Procentowo najwięcej zyskały Gazetaprawna.pl i PB.pl. W pierwszym serwisie przybyło 1,9 mln internautów (94,9 proc.) i 6,69 mln odsłon (112,9 proc.), a w drugim 514,1 tys. odwiedzających (108,3 proc.) i 2,46 mln odsłon (55,9 proc.).

Z kolei Dziennik.pl zyskał 1,41 mln użytkowników (59,1 proc.) i 3,74 mln odsłon (28,6 proc.), Polskatimes.pl - 1,04 mln odwiedzających (66,9 proc.) i 1,22 mln odsłon (11,1 proc.), Wyborcza.biz - 584,2 tys. odwiedzających (60,8 proc.) i 1,52 mln odsłon (85,6 proc.), a Forsal.pl - 577,3 tys. użytkowników (80,2 proc.) i 2,06 mln odsłon (74,4 proc.).

Spadki, i to spore, zanotowały jedynie zamykające ranking serwisy „Przeglądu Sportowego” i „Parkietu”. Pierwszy stracił 1,27 mln użytkowników (56,5 proc.) i 11,25 mln odsłon (55,9 proc.), a drugi - 111,5 tys. użytkowników (35,9 proc.) i 365 tys. odsłon (16,6 proc.).

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Lawina gróźb wobec dziennikarza "Wyborczej". Wiąże to z tekstem o Cenckiewiczu

Lawina gróźb wobec dziennikarza "Wyborczej". Wiąże to z tekstem o Cenckiewiczu

TVN szykuje jubileuszową edycję "MasterChefa". "Wyprawa poza Europę"

TVN szykuje jubileuszową edycję "MasterChefa". "Wyprawa poza Europę"

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Świąteczna piosenka Radia 357 z  teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

Świąteczna piosenka Radia 357 z teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych