Ofcom: dzieci oglądają mniej reklam niezdrowego jedzenia

Po wprowadzeniu przez regulatora brytyjskiego rynku medialnegoOfcom bardziej rygorystycznych zasad dotyczących kierowanych dodzieci reklam niezdrowego jedzenia, liczba takich spotów zmalała oponad 1/3.

km
km
Udostępnij artykuł:

Ofcom zaczął wprowadzać ostrzejszą kontrolę reklam produktówbogatych w tłuszcz, sól i cukier pojawiających się wokół programówdla dzieci w kwietniu 2007 roku. Ze statystyk regulatora wynika, żeprzez dwanaście miesięcy począwszy od lipca ubiegłego roku liczbatakich reklam oglądanych przez dzieci w wieku od 4 do 15 latzmniejszyła się o 34 procent - informuje serwis Brand Republic.

W przypadku dzieci w wieku od 4 do 9 lat spadek wyniósł 39procent, a w wieku od 10 do 15 lat 28 procent.

Aż o 69 procent zmalała także liczba spotów reklamującychjedzenie, w których wykorzystywane są postaci z bajek i filmów. Zato o 22 procent wzrosła liczba reklam z udziałem celebrytów.

Od 1 stycznia przyszłego roku Ofcom zamierza wprowadzić jeszczewiększe ograniczenia. Zakaz reklam niezdrowego jedzenia zostaniewówczas rozszerzony na wszystkie dziecięce kanały telewizyjne.

źródło: Brand Republic

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Legendarny dziennikarz wraca do zdrowia po udarze i wylewie. "Mam jeszcze sporo planów"

Legendarny dziennikarz wraca do zdrowia po udarze i wylewie. "Mam jeszcze sporo planów"

Facebook testuje pobieranie opłat od twórców i firm

Facebook testuje pobieranie opłat od twórców i firm

Media Expert śrubuje rekordy. Tyle jeszcze nie zarobił

Media Expert śrubuje rekordy. Tyle jeszcze nie zarobił

Ilu widzów miał "Raport specjalny" w TVP Info? W marcu nowe odcinki

Ilu widzów miał "Raport specjalny" w TVP Info? W marcu nowe odcinki

Potężna dezinformacja w sieci. Powielano fejka o zabójczyni 11-latki

Potężna dezinformacja w sieci. Powielano fejka o zabójczyni 11-latki

Republika weszła na nowy rynek. Taką ma konkurencję

Republika weszła na nowy rynek. Taką ma konkurencję