SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

„Blondynka” nadal hitem, TVP1 zdystansowała konkurencję. 9,49 mln zł z reklam

Siódmy sezon „Blondynki” oglądało średnio 2,73 mln widzów, czyli o 160 tys. osób mniej niż szóstą edycję nadawaną rok temu. Serial nadal dawał TVP1 pozycję zdecydowanego lidera rynku telewizyjnego w 4+. Wpływy z reklam wyniosły 9,49 mln zł.

Article

Produkcja nadawana była w okresie od 2 grudnia 2018 roku do 24 lutego 2019 roku, w niedziele o godz. 20.15. Średnia oglądalność siódmej serii „Blondynki” wyniosła 2,73 mln widzów. Przełożyło się to na 16,43 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 7,68 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 10,27 proc. w grupie 16-59 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Największą popularnością cieszył się odcinek produkcji z 3 lutego br. Przyciągnął on uwagę 3,15 mln osób.

Dla porównania, szóstą edycję serialu, emitowaną na przełomie 2017 i 2018 roku, oglądało średnio 2,89 mln widzów, co przełożyło się na 16,87 proc. udziału w 4+, 8,50 proc. w 16-49 i 11,15 proc. w 16-59. Oznacza to że produkcja straciła 160 tys. widzów.

Z kolei poprzednio emitowany w tym samym paśmie serial „Drogi wolności” oglądało średnio 1,94 mln widzów. Przełożyło się to na 11,73 proc. udziału stacji w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 6,52 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 8,30 proc. w grupie 16-59.

TVP1 w paśmie emisji serialu była zdecydowanym liderem rynku telewizyjnego. Drugie miejsce zajął Polsat, który w tym czasie pokazywał głównie programy kabaretowe, a jego udział ukształtował się na poziomie 10,46 proc. Tzw. „wielką czwórkę” uzupełniły: TVN (filmy fabularne; 8,92 proc.) i TVP2 (pasmo filmowe; 5,49 proc).

Wśród widzów w grupie 16-49 TVP1 zajęła miejsce trzecie, a w grupie 16-59 - drugie.

Wpływy reklamowe z siódmej edycji serialu wyniosły 9,49 mln zł, podczas gdy szósta przyniosła z reklam 4,91 mln zł (dane cennikowe, bez rabatów).

Telewizyjna Jedynka od 3 stycznia br. w byłym paśmie „Blondynki 7” emitować będzie nową historyczną produkcję „Stulecie Winnych”.

Udział TVP1 w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów w 2018 roku wyniósł 9,73 proc.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: „Blondynka” nadal hitem, TVP1 zdystansowała konkurencję. 9,49 mln zł z reklam

4 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
KINGA
Blondynce zapewne dużo pomogła emisja po nim Sanatorium Miłości. Ciekawe jakie były wyniki serialu przed i po wprowadzeniu reality z seniorami
8 5
odpowiedź
User
Mirek
Zdecydowanie atrakcyjniejsze niż Drogi Wolności - widać że budżet niekoniecznie podąża za jakością i odwrotnie.
9 3
odpowiedź
User
seba
Widziałem kawałek drogi wolności i choś trailer mają wypasiony to chyba za dużo wątków na raz tam ujęto
4 1
odpowiedź
User
Szymon65h
Bajki jak flaszki olejem nudaaa
3 2
odpowiedź