„Fakty” liderem w czerwcu, „Wydarzenia” awansowały na podium. Dzięki emisji w TVP Info rosną „Wiadomości”

Liderem oglądalności wśród programów informacyjnych w czerwcu br. były „Fakty”. Prawie wszystkie dzienniki na głównych antenach zanotowały spadki oglądalności, a najwięcej straciła „Panorama”. Wliczając widownię dzienników z newsowych stacji zyskały „Wydarzenia” i „Wiadomości” - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.

Michał Kurdupski
Michał Kurdupski
Udostępnij artykuł:
„Fakty” liderem w czerwcu, „Wydarzenia” awansowały na podium. Dzięki emisji w TVP Info rosną „Wiadomości”

„Fakty” TVN w czerwcu 2018 roku oglądało średnio 2,23 mln widzów, co zapewniło TVN 21,27 proc. udziału w rynku telewizyjnym. W porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej serwis stracił 109 tys. widzów - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Jak wynika z naszej analizy średnia oglądalność „Faktów” w TVN i TVN24 BiS w zeszłym miesiącu wyniosła 2,37 mln widzów, co przełożyło się na 22,56 proc. udziału. Było to o 4,55 proc. mniej, niż w czerwcu 2017 roku.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/ogladalnosc-telewizji-czerwiec-2018-rekord-tvp1-i-tvp-sport,7171428697598081a ##

Drugie były „Wiadomości” w TVP1. Ich oglądalność zmalała o 13,54 proc. (269 tys. widzów). W czerwcu 2018 roku wyniosła ona 1,72 mln osób. Z kolei udział serwisu uplasował się na poziomie 15,35 proc. (rok wcześniej było to 17,98 proc.).

Od czwartku, 24 sierpnia 2017 roku Telewizja Polska pokazuje swoje główne programy informacyjne „Wiadomości”, „Panoramę” i „Teleexpress” również na antenie TVP Info. Średnia widownia „Wiadomości” na antenie newsowej stacji w czerwcu br. wyniosła 324 tys. osób, a udział - 2,89 proc.

Łącznie program na dwóch antenach miał 2,04 mln widzów (18,24 proc. udziału). Było to o 2,74 proc. więcej, niż „Wiadomości” gromadziły rok wcześniej tylko na jednej antenie.

Podium uzupełniają „Wydarzenia” Polsatu, które awansowały z miejsca czwartego. Widownia tego dziennika wyniosła 1,54 mln osób, po wzroście o 6,70 proc. (97 tys. widzów). Dziennik ten emitowany jest jeszcze na antenie Polsatu News oraz Polsatu News 2. Łącznie „Wydarzenia” na trzech stacjach w czerwcu br. oglądało 1,70 mln widzów, czyli o 8,54 proc. więcej, niż przed rokiem.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/kto-oglada-programy-informacyjne,7173298285299329a_1 ##

Oczko niżej znalazł się „Teleexpress” TVP1, który spadł z miejsca trzeciego. Tym samym po raz kolejny w historii dziennik Telewizji Polsat miał wyższy wynik od serwisu TVP. Widownia „Teleexpressu” na głównej antenie zmniejszyła się o 24,34 proc. (455 tys. osób) do 1,41 mln oglądających. Udział „Teleexpressu” w rynku zmalał z 23,99 proc. do 17,49 proc.

Łączna widownia tego dziennika z uwzględnieniem danych TVP Info wyniosła 1,73 mln widzów, będąc i tak o 7,41 proc. niższą niż rok temu, kiedy „Teleexpress” emitowany był tylko na głównej antenie.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/wiadomosci-tvp1-zyskaly-widzow-tylko-w-jednym-wojewodztwie-liderem-fakty ##

Z kolei wynik plasującej się na piątej pozycji „Panoramy” TVP2 zmalał najbardziej w zestawieniu - o 24,48 proc. do 731 tys. widzów. Równoległa emisja tego dziennika w TVP Info wpłynęła na jego sumaryczny minimalny spadek oglądalności. W czerwcu br. „Panorama” na obu antenach miała o 3 proc. więcej widzów, niż rok temu, kiedy emitowana była tylko w Dwójce.

grafika

Wśród widzów w wieku 16-49 lat w czerwcu 2018 roku na pozycji lidera oglądalności znalazły się „Fakty”, których widownia zmniejszyła się o 7,12 proc. do 746 tys. oglądających.

Drugie miejsce zajęły tutaj „Wydarzenia”, które w samym Polsacie śledziło 564 tys. osób (do góry o 8,31 proc.). Podium uzupełniają „Wiadomości” (488 tys. widzów; wzrost o 12,58 proc. - największy w zestawieniu).

Największy spadek również i w tym ujęciu zanotowała „Panorama” - było to 23,25 proc. do 159 tys. oglądających.

Porównując ze sobą wyniki serwisów ze wszystkich anten to największy wzrost też miały „Wiadomości”, a najwięcej straciła „Panorama”.

grafika

Dane oglądalności dzienników w grupie wiekowej 16-59.

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Carrefour Polska rozwija współpracę z Tchibo. Klienci napiją się świeżej kawy

Carrefour Polska rozwija współpracę z Tchibo. Klienci napiją się świeżej kawy

Dziś wielka debata o przepisach dot. blokowania treści w internecie. Wyjaśniamy, czym jest unijny akt DSA

Dziś wielka debata o przepisach dot. blokowania treści w internecie. Wyjaśniamy, czym jest unijny akt DSA

Odświeżony "Dziennik Gazeta Prawna". Nowy layout i format

Odświeżony "Dziennik Gazeta Prawna". Nowy layout i format

"Parkiet" z nową ofertą prenumeraty

"Parkiet" z nową ofertą prenumeraty

Właściciel ChataGPT w chmurze od Amazona. Umowa na prawie 40 mld dolarów

Właściciel ChataGPT w chmurze od Amazona. Umowa na prawie 40 mld dolarów

Burza wokół wywiadu Rymanowskiego nie cichnie. Co dziennikarz na tym zyskał?

Burza wokół wywiadu Rymanowskiego nie cichnie. Co dziennikarz na tym zyskał?