SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Polsat liderem w I półroczu, mimo dużego spadku. Transmisje z meczów i skoków ratingowymi hitami

Liderem oglądalności rynku telewizyjnego w pierwszym półroczu br. był Polsat. Ratingowymi hitami okazały się takie pozycje jak: transmisja TCS w Bischofshofen i serial „M jak miłość” - raport Wirtualnemedia.pl.

Pierwsze miejsce wśród najpopularniejszych stacji telewizyjnych w pierwszym półroczu 2018 roku zajął Polsat. Średni dobowy udział tego kanału względem pierwszego półrocza 2017 roku zmniejszył się o 6,55 proc. i wyniósł 10,41 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Druga była TVP1, którego udział w analizowanym okresie zwiększył się o 2,27 proc. do 10,37 proc.

Podium uzupełnia TVN. Udział tej stacji wyniósł 9,33 proc., po spadku o 4,70 proc.

Z kolei średni udział czwartej Dwójki wyniósł 8,22 proc., po wzroście o 4,85 proc.

Łączny udział czterech największych stacji zmniejszył się z 38,91 proc. w pierwszym półroczu 2017 roku do 38,33 proc. w pierwszym półroczu 2018 roku.

Na piątym miejscu zestawienia uplasował się kanał TV4, który awansował z szóstej lokaty. Jego udział wyniósł 4,24 proc., po wzroście o 5,74 proc.

W czołowej dziesiątce znalazły się jeszcze takie stacje, jak: TVN24 (3,89 proc.; spadek o 9,32 proc. - największy w top 10), TV Puls (3,42 proc.; + 16,72 proc.), TVP Info (3,41 proc.; - 3,13 proc.), TVN7 (3,22 proc.; - 1,53 proc.) i TTV (2,13 proc.; + 26,79 proc. - największy wzrost w top 10).

Udział będącego liderem TVN wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 wyniósł 12,17 proc., po spadku o 5,14 proc.

Drugą lokatę zajął Polsat. Jego wynik w pierwszym półroczu br. zmniejszył się o 8,83 proc. do 11,57 proc.

Dalej uplasowały się TVP1 (7,34 proc udziału; do góry o 13,10 proc.), która wyprzedziła TVP2 (6,98 proc.; + 3,71 proc.).

W grupie wiekowej 16-59 liderem był Polsat (w dół o 8,86 proc. do 11,31 proc.).

Największą widownię w zeszłym półroczu zgromadziła transmisja mundialowego meczu Polska-Kolumbia. W samej TVP1 oglądało ją 11,64 mln widzów, co przełożyło się na 64,39 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów.

Drugie miejsce zajęło spotkanie Polaków z Senegalem. Pojedynek pokazany w samej TVP1 19 czerwca miał 9,28 mln oglądających, a jego SHR% wyniósł 65,13 proc.

Podium uzupełnia spotkanie Polski z Japonią. Mecz pokazany 28 czerwca w Jedynce śledziło 7,67 mln oglądających, a jego SHR% wyniósł 64,55 proc.

Na czwartym miejscu sklasyfikowana została transmisja finałowego konkursu prestiżowego Turnieju Czterech Skoczni w skokach narciarskich. Wygrane przez Kamila Stocha zawody z Bischofshofen (Polak zwyciężył również w całym cyklu TCS) śledziło średnio 7,28 mln widzów TVP1, co przełożyło się na 47,11 proc. udziału.

Szósty był najwyżej sklasyfikowany w zestawieniu serial, czyli „M jak miłość”, który 30 stycznia na antenie Dwójki oglądało 6,43 mln widzów, co dało stacji 40,14 proc. udziału.

Oczko niżej znalazł się „Teleexpress” TVP1, czyli najchętniej oglądany program informacyjny. 28 stycznia na antenie tej stacji (pokazany wyjątkowo w przerwie konkursu PŚ w skokach narciarskich o 17.06) obejrzało go 6,41 mln widzów (41,49 proc. udziału).

Wśród 20 najchętniej oglądanych programów najwięcej, bo 19 miejsc zajęły pozycje wyemitowane przez TVP1. Jedna lokat należała do programu TVP2.

20 najlepiej oglądanych programów - grupa 16-49.

20 najlepiej oglądanych programów - grupa 16-59.

Dołącz do dyskusji: Polsat liderem w I półroczu, mimo dużego spadku. Transmisje z meczów i skoków ratingowymi hitami

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
1tori
Czyli można powiedzieć, że dzięki skokom, Mundialowi i transmisjom sportowym TVP 1 znokautowała konkurencję.
odpowiedź