SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

„Ojciec Mateusz” stracił 1,02 mln widzów. 9,63 mln zł z reklam

18. sezon „Ojca Mateusza” oglądało średnio 3,02 mln osób. W porównaniu do emitowanej rok temu 16. serii, widownia produkcji spadła o 1,02 mln oglądających. Serial nadal dawał TVP1 pozycję zdecydowanego lidera rynku telewizyjnego w 4+. Wpływy z reklam wyniosły 9,63 mln zł.

„Ojciec Mateusz”, fot. TVP Article

Premierowe odcinki 18. serii „Ojca Mateusza” emitowane były w TVP1 w czwartki o godz. 20.30, w okresie od 31 sierpnia do 23 listopada br. Oglądało je średnio 3,02 mln widzów. Przełożyło się to na 19,73 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 13,81 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 15,56 proc. w grupie 16-59 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Największą popularnością cieszył się przedostatni odcinek zakończonej serii serialu. Zgromadził on przed telewizorami 3,20 mln oglądających.

Względem analogicznego okresu ubiegłego roku, widownia „Ojca Mateusza” spadła o 1,02 mln osób. Szesnasta edycja produkcji średnio przyciągała przed ekrany 4,04 mln osób, co przełożyło się na 25,84 proc. udziału w 4+, 17,30 proc. w 16-49 oraz 21,38 proc. w 16-59.

TVP1 w czasie emisji „Ojca Mateusza” nadal była zdecydowanym liderem rynku telewizyjnego w grupie 4+. Drugie miejsce zajął TVN, nadający wówczas serial „Na Wspólnej” oraz teleturniej „Milionerzy”, co przełożyło się na 12,40 proc. udziału. Dalej uplasowały się: Polsat (gł. „Nasz nowy dom” i „Przyjaciółki”; 10,53 proc.) oraz TVP2 (gł. „Pierwsza randka”; 7,39 proc.).

Taka sama była kolejność stacji wśród widzów w grupie 16-59. Z kolei w grupie komercyjnej zajęła trzecie miejsce, plasując się tuż za TVN i Polsatem

Wpływy reklamowe wokół „Ojca Mateusza 18” wyniosły 9,63 mln zł. Dla porównania „Ojciec Mateusz 16” zarobił z reklam 9,26 mln zł (dane cennikowe netto, bez rabatów).

Z danych Nielsen Audience Measurement wynika, że w I półroczu br. udział TVP1 w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów wyniósł 10,14 proc.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: „Ojciec Mateusz” stracił 1,02 mln widzów. 9,63 mln zł z reklam

7 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
asia
ladny wynik
18 13
odpowiedź
User
Maciej konserwatywny
Dobra zmiana zarzyna chętnie oglądane seriale. Oby tak dalej, Kurski...
22 16
odpowiedź
User
Matteo
Ok nielsenie musze tu wstawic popawke bo jestem fanem tego serialu i musze tu cos napisac.Wczesniejszy sezon to nie 16 seria a 17. I czemu nie piszecie ze spadla ogladalnosc o 400 tysiecy w porownaniu z tamtym sezonem a piszecie od razu o ponad milionie? Wiem ze to wazne ale czytajac tak ten tekst inaczej sie go odbiera.Mimo wszytsko jak na 18 sezonow ponad 3 mln jest oki.Niech serial trwa jak najdluzej!!1
14 13
odpowiedź
User
seba
Ciekawe to że Mateusz mając taką oglądalność tylko 10 baniek z reklam a Przyjaciółki 30 mln
8 14
odpowiedź
User
S
Ciekawe to że Mateusz mając taką oglądalność tylko 10 baniek z reklam a Przyjaciółki 30 mln


Ponieważ Przyjaciółki lecą w stacji komercyjnej, gdzie programy można przerywać reklamami. W TVP nie ma przerw reklamowych w trakcie programów. Masz swoją różnice wpływów z reklam.
16 8
odpowiedź