SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Olbrzymi spadek “Gazety Wyborczej” i “Rzeczpospolitej”

W grudniu 2009 roku spadła sprzedaż wszystkich dzienników ogólnopolskich - najwięcej straciły "Gazeta Wyborcza", “Rzeczpospolita” i "Parkiet". Szczegóły w raporcie portalu Wirtualnemedia.pl.

Olbrzymi spadek “Gazety Wyborczej” i “Rzeczpospolitej”

Liderem sprzedaży ogółem* dzienników ogólnopolskich pozostaje "Fakt", wydawany przez Axel Springer Polska. Sprzedaż gazety w grudniu 2009 r. wyniosła 462 265 egz., czyli o 3 proc. mniej niż w analogicznym okresie 2008 roku - wynika z najnowszych danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Średnia sprzedaż zajmującej drugie miejsce "Gazety Wyborczej" (Agora) wyniosła 316 844 egz. Jest to wynik o ponad 18 proc. słabszy niż w grudniu 2008 roku.

Na trzecim miejscu utrzymał się "Super Express" (Murator), który zmniejszył swoją sprzedaż o 4 proc. do 191 523 egz.

Za podium znalazła się "Rzeczpospolitą". Tytuł wydawany przez Presspublikę zanotował w grudniu wynik na poziomie 109 703 egz., co oznacza spadek o 18 proc. wobec analogicznego okresu poprzedniego roku.

"Rzeczpospolita" wyprzedziła piąty "Dziennik Gazetę Prawną" (Infor Biznes), który na rynku zadebiutował 14 września 2009 r. zastępując "Dziennik" i "Gazetę Prawną". Średnia sprzedaż ogółem "DGP" wyniosła 96 725 egz. 
 

Tytuł grudzień
Wirtualnemedia.pl 2009 2008
ZKDP Średni nakład jednorazowy Sprzedaż ogółem* Średni nakład jednorazowy Sprzedaż ogółem
Fakt 613 219 462 265 645 732 478 847
Gazeta Wyborcza 471 270 316 844 553 282 388 140
Super Express 315 749 191 523 328 099 200 182
Rzeczpospolita 176 302 109 703 194 226 133 196
Dziennik Gazeta Prawna 164 130 96 725 - -
Przegląd Sportowy 87 357 46 626 55 003 56 068
Futbol News 78 346 21 379 - -
Puls Biznesu 21 681 14 366 27 107 17 230
Parkiet 15 982 6 607 23 464 9 375


 
W grudniu 2009 r. w porównaniu z listopadem wzrost sprzedaży odnotowały tylko “Super Express” i “Futbol News”. 

Tytuł 2009
Wirtualnemedia.pl grudzień listopad
ZKDP Średni nakład jednorazowy Sprzedaż ogółem* Średni nakład jednorazowy Sprzedaż ogółem
Fakt 613 219 462 265 615 242 463 721
Gazeta Wyborcza 471 270 316 844 461 758 324 192
Super Express 315 749 191 523 309 144 183 837
Rzeczpospolita 176 302 109 703 182 891 114 472
Dziennik Gazeta Prawna 164 130 96 725 162 874 98 220
Przegląd Sportowy 87 357 46 626 95 783 52 328
Futbol News 78 346 21 379 85 543 20 603
Puls Biznesu 21 681 14 366 21 236 14 486
Parkiet 15 982 6 607 16 912 7 601

 
 


* sprzedaż ogółem to sprzedaż gazet w kioskach i w prenumeracie - taki sposób prezentowania danych rekomenduje ZKDP. W prasie przedstawiane są wyniki z kategorii "rozpowszechnianie płatne razem", które obejmuje - oprócz sprzedaży ogółem - sprzedaż w ramach której gazety zostały sprzedane po cenie nie niższej niż 30% ceny egzemplarzowej i nie spełniają warunków sprzedaży egzemplarzowej lub prenumeraty. Na przykład są sprzedane przez wydawcę w celu dalszego bezpłatnego rozpowszechniania (np. w samolotach, PKP, hotelach itp.) lub na podstawie umów barterowych w zamian za towary lub usługi.
 

  • Więcej informacji:
  • Zkdp
Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Olbrzymi spadek “Gazety Wyborczej” i “Rzeczpospolitej”

15 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Zazdrośnik
Wow: Przegląd Sportowy - 46 626! Marek Sowa zapowiada, że nie będzie miał litości dla darmozjadów. No to fora ze dwora, kucyk Kalita! A Górski w "Futbol Newsie" tylko się z Was śmieje i zaciera ręce...
8 8
odpowiedź
User
WG
to już jest równia pochyła...dla wszystkich.
8 8
odpowiedź
User
samozwaniec
Rzeczpospolita bedzie niedlugo zwijac interes.Dalej belkot oszolomow w postaci Ziemkiewicza,Wildsteina,Semiki wygeneruje gora 50 tysiecy nakladu.Jak mozna w jednym miejscu zgromadzic tylu polglowkow,ktorzy przekonuja do przegranej sprawy,czyli ekipy strasznych blizniakow...
8 8
odpowiedź
User
Mike
to ciekawe jakich półgłówków ma Gazeta Wyborcza skoro jej nakład spadł jeszcze bardziej niż Rzeczpospolita.
8 8
odpowiedź
User
Lapidus
W 2008 r. wymienione w depeszy gazety same straszyły kryzysem, radziły zaciskać pasa i zwalniać. Tabloidyzacja mediów spowodowała cięcia kosztów, wstrzymanie inwestycji i ucieczkę inwestorów z Polski. W roku 2009 warszawskie redakcje posłuchały samych siebie - zwolniły tysiące ludzi i postanowiły żerować na darmowych praktykantach. Zubożałe społeczeństwo miało kupować ich wypociny? Widać teraz efekty działań redakcyjnych "speców". I dobrze wam tak, pseudo fachowcy. Im szybciej upadniecie, tym szybciej na rynek wejdzie ktoś poważny.
8 8
odpowiedź