SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Olek Wandzel nowym prezesem Abstra, Maciej Szwarc w radzie nadzorczej

Olek Wandzel objął stanowisko prezesa firmy Abstra, zajmującej się produkcją treści na YouTube. Dotychczas kierujący firmą Maciej Szwarc przeszedł do rady nadzorczej.

Olek Wandzel i Maciej SzwarcArticle

Wandzel w zarządzie Abstra pełnił do tej pory funkcję wiceprezesa odpowiedzialnego za strategię. Od maja jest prezesem i jedynym członkiem zarządu firmy.  

- Ze względu na pandemię i ograniczenie skali działalności, musieliśmy przejść gruntowną zmianę i podjąć bardzo trudne decyzje personalne. Decyzją wspólników, jedną z tych zmian jest ograniczenie składu zarządu, który od początku maja jest jednoosobowy - tłumaczy portalowi Wirtualnemedia.pl Olek Wandzel.

Do rady nadzorczej Abstra przeszedł Maciej Szwarc, który jako prezes kierował firmą od czerwca ubiegłego roku. Obecnie będzie wspierał spółkę w relacjach z inwestorami oraz kluczowymi partnerami biznesowymi.

Z zarządu odeszli też założyciele Abstra i kanału Abstrachuje.tv - Rafał Masny, Robert Pasut i Cezary Jóźwik.

- Rola założycieli jest niezmienna - są w spółce odpowiedzialni za wyznaczanie kierunku rozwoju naszych treści, za wszystkie aspekty związane z kreacją oraz za tworzenie najlepiej oglądanego kanału w naszej grupie, czyli Abstrachuje.TV. W obecnej sytuacji uznaliśmy wspólnie, że chcemy ich maksymalnie odciążyć z obowiązków administracyjnych, aby mogli w pełni skupić się na powyższych zadaniach, które są kluczowe z perspektywy dalszego wzrostu Abstra - tłumaczy nam Olek Wandzel.

W radzie nadzorczej Abstra zasiadają również Maciej Wandzel, Bartosz Witak i Rafał Agnieszczak.

Grupa Abstra ze wzrostem przychodów w 2019

W kwietniu informowaliśmy na łamach Wirtualnemedia.pl, że Grupa Abstra w związku z epidemią koronawirusa dokonała redukcji zatrudnienia (nie podano, w jakiej skali).

W pierwszej połowie 2019 roku roku Grupa Abstra odnotowała 3,55 mln zł przychodów z wpływów reklamowych, o 49 proc. więcej niż rok wcześniej. Liczba klientów w omawianym okresie wyniosła 40 (+67 proc. rdr.), liczba realizacji reklamowych 83 (+38 proc. rdr.).

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Olek Wandzel nowym prezesem Abstra, Maciej Szwarc w radzie nadzorczej

14 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
maya
Z dużym prawdopodobieństwem Grupa Absttra podzieli los Mediakrafftu, bo ich inwestorzy nie sa naiwnymi aniołami biznesu, aby puścić bokiem tak dużą strate i aby znane trio z YT mogło sobie dalej swobodnie działać z kanałami. JEsli ten biznes padnie to i kanały Masnego, Jóźwika i Pasuuta zostana przy spółce. Niepotrzebny był nawet kryzys covid aby i tak nastąpiłby ten scenariusz. Co zarobili to ich, ale nie sadze aby było to duzo i starczyło na dokonczenie studiów albo zycie na tym poziomie co teraz
odpowiedź
User
zycie brutalne
Widać już desperacka chęć ciecia kosztów, te przesunięcia, odchudzania. A problem jest po prostu normalny, za mało przychodów zbyt górnolotne cele i za dużo wydatków. Trzeba zejść do piwnicy i przeczekać 90% spadek obrotów.
odpowiedź
User
Meh
Ten biznes był od początku skazany na porażkę:
- founderzy dostali spółkę do zarządzania bez doświadczenia w tym zakresie
- rozpoczęli eldorado wydatków, zwiększając koszta stałe i życzeniowo podchodząc do projektów (DROGICH!)
- absolutny brak wiedzy o zdrowym P&L, marże i kontrola kosztów
- pierwsze niepowodzenia zastąpione agresywną polityką sprzedaży (majtki na ziemię, zrobimy taniej niż konkurencja)
- potem realizacje poniżej rentowności
- ... spirala ruszyła, aż mamy takie pokraczne wycofanie się z biznesu.

Pominę miękkie kwestie dotyczące EGO, robienie rzeczy internetowych zasobem produkcyjnym nieadekwatnym do jakości, no i te panienki w ich uniwersum. Sorry, panowie od młodych lasek mieliście klub, a nie agencje. A jak agencja z panienkami to nie w reklamie, a inna.
odpowiedź