SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Orange, Lidl i Play największymi reklamodawcami w telewizji, Biedronka i T-Mobile z największymi wzrostami GRP (TOP16)

Największymi reklamodawcami telewizyjnymi w pierwszej połowie br. były Orange, Lidl oraz Play, najwyższe wzrosty zanotowały Biedronka oraz T-Mobile - wynika z analizy domu mediowego Codemedia.

fot. Shutterstock.com Article

Niekwestionowanym reklamowym liderem minionego półrocza wg GRP  (GRP to wartość określająca siłę kampanii reklamowej poprzez procentowy lub liczbowy wskaźnik oglądalności) została marka Lidl (29 079 GRP), wyprzedzając zeszłorocznego zwycięzcę - Orange, który w bieżącym roku znacznie obniżył swoją aktywność telewizyjną (spadek z 37 165 do 24 055 GRP) i może stanąć na podium w kategorii największy spadek. Z rankingu wypadł Kaufland.

Największe wzrosty aktywności reklamowej w telewizji zanotowały Biedronka (o 85proc.) oraz T-Mobile. - To są jedyne marki, których aktywność związana z Euro 2016 znacząco wpłynęła na ich pozycję w rankingu. Ciekawe, czy w drugiej połowie roku ich aktywność będzie w związku z tym mniejsza. Wydaje się, że są to marki, które nie będę mogły sobie na to pozwolić - mówi Bartosz Zientek, group account director Codemedia.

Na uwagę zasługuje także fakt, że grupa powyżej 10 tys, GRP po pierwszym półroczu powiększyła się o 5 marek i nie są to marki związane z Euro. – Francuski  turniej to „zaledwie” niecały miesiąc z półrocznej aktywności. Dlatego nie miało to aż tak wielkiego wpływu na skład tego zestawienia. Poza tym większość z tych marek, które były bezpośrednio związane z turniejem skupiło się tylko na tej właśnie aktywności. Np. Calsberg w okresie trwania turnieju wygenerował mniej GRP niż Lech, czy Tyskie, i to przy użyciu wyłącznie spotów sponsoringowych - dodaje Bartosz Zientek.

W tegorocznym rankingu nie pojawiła się żadna marka największego obecnie reklamodawcy na rynku, czyli firmy Aflofarm Farmacja Polska. Wynika to jednak z bardzo szerokiego portfolio marek tej firmy. Podobnie wygląda sytuacja firm farmaceutycznych oraz producentów dóbr FMCG. Dlatego w zestawieniu nie mamy również produktów takich firm jak np. US Pharmacia, Nestle, czy Reckitt Benckiser.

Analiza została przeprowadzona na grupie wszystkich odbiorców powyżej 4 roku życia, a nie na grupie komercyjnej (16-49 lat), która mogłaby wypaczyć wyniki marek kierujących swoją komunikację do grup poza tym zakresem wiekowym (np. produkty dla dzieci lub dla seniorów).

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Orange, Lidl i Play największymi reklamodawcami w telewizji, Biedronka i T-Mobile z największymi wzrostami GRP (TOP16)

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Gabi
Nie sądziłam, że TM się aż tak wypromuje na Euro. Całkiem możliwe, że utrzymają tę tendencję, chociaż ostatnio ogólnie sporo inwestują. Mi się najbardziej podoba, że wspierają wydarzenia kulturalne (OFF i minione Nowe Horyzonty), akcje charytatywną prowadzą i ostatnio coraz głośniej o tym, że uprościli swoje abonamenty. Niezły rozwój!
8 8
odpowiedź