SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

„Pani”, „Show”, „Twój Styl”, „Flesz” i „Party” z dużymi wzrostami wpływów reklamowych, w dół „Newsweek” (TOP 10)

Przez pierwsze pięć miesięcy br. magazyny zarobiły na reklamach 16 proc. więcej niż przed rokiem. Najbardziej wzrosły przychody reklamowe „Pani” i „Show”, a w czołówce jedynie „Newsweek Polska” zarobił mniej niż rok wcześniej.

fot. Shutterstock.comfot. Shutterstock.com

Od stycznia do maja br. reklamodawcy przeznaczyli na reklamę w magazynach 1,58 mld zł - wynika z raportu Kantar Media przygotowanego dla Wirtualnemedia.pl (na podst. danych cennikowych netto). To 15,7 proc. więcej niż w analogicznym okresie ub.r.

Liderem wpływów z reklam wśród magazynów pozostaje niezmiennie „Twój Styl” (Wydawnictwo Bauer”) z przychodami w kwocie 110,3 mln zł - o 22,1 proc. wyższymi niż przed rokiem. Ten miesięcznik w pierwszym kwartale br. sprzedawał się średnio w 169 378 egz. (po spadku o 16,24 proc. w skali roku).

Drugie w zestawieniu zachował dwutygodnik „Viva!” (Edipresse Polska) - 70,3 mln zł wpływów i wzrost o 0,5 proc., a trzecia lokata należy do „Tele Tygodnia” (Wydawnictwo Bauer) - 68,9 mln zł przychodów i wzrost o 14,2 proc. w skali roku.

Spośród pozostałych tytułów znajdujących się w czołowej dziesiątce czasopism z najwyższymi wpływami z reklam na uwagę zasługuje spory wzrost wpływów z reklam miesięcznika „Pani” (Wydawnictwo Bauer). Ten tytuł zwiększył je rok do roku o 47,3 proc. - z 27,1 do 39,9 mln zł.

Wyższą niż cały rynek reklamy w magazynach dynamikę przychodów z reklam miały też „Show” (Wydawnictwo Bauer), „Flesz” (Edipresse Polska) i „Party” (Edipresse Polska). W „Show” reklamodawcy wydali w omawianym okresie o 31,2 proc. więcej niż rok temu (35,2 mln zł), we „Fleszu” - 23,1 proc. więcej (34,5 mln zł), a w „Party” - 20,8 proc. więcej (47,5 mln zł).

„Przyjaciółka” (Edipresse Polska) zarobiła 36 mln zł (12 proc. więcej niż rok wcześniej), a „Wprost” (PMPG Polskie Media) - 44,3 mln zł (wzrost o 1,2 proc.).

Jedynym tytułem spośród czasopism o najwyższych wpływach z reklam, który zanotował ich spadek, jest „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska). Przychody tego tygodnika zmalały o 5,2 proc., do 42,1 mln zł.

Wpływy reklamowe magazynów

(dane cennikowe Kantar Media)

WIRTUALNEMEDIA.PL

I-V 2015

I-V 2016

zmiana proc.

TWÓJ STYL

90 285 090 zł

110 275 106 zł

22,1

VIVA

69 968 498 zł

70 325 447 zł

0,5

TELE TYDZIEŃ

60 275 173 zł

68 854 993 zł

14,2

PARTY

39 306 596 zł

47 481 409 zł

20,8

WPROST

43 818 675 zł

44 324 908 zł

1,2

NEWSWEEK POLSKA

44 423 915 zł

42 106 665 zł

-5,2

PANI

27 110 130 zł

39 936 157 zł

47,3

PRZYJACIÓŁKA

32 128 008 zł

35 971 650 zł

12

SHOW

26 840 133 zł

35 219 326 zł

31,2

FLESZ

28 048 818 zł

34 522 844 zł

23,1

razem

1 366 621 418 zł

1 580 833 311 zł

15,7

Dołącz do dyskusji: „Pani”, „Show”, „Twój Styl”, „Flesz” i „Party” z dużymi wzrostami wpływów reklamowych, w dół „Newsweek” (TOP 10)

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
no proszę
Nadredaktor Tomasz Lis napytał sobie biedy, reklamodawcy nie chcą płacić za nagonkę na Kaczyńskiego.
odpowiedź