W prasie na reklamach państwowych najwięcej zarabiają „Sieci”, mocno w dół „Fakt” i „Gazeta Wyborcza” (analiza)

Wśród tytułów prasowych, które w tym roku najwięcej zarobiły na reklamach spółek z udziałem Skarbu Państwa i ministerstw są tygodnik „Sieci”, „Super Express” i „Gazeta Polska”. Instytucje te najmocniej zredukowały wydatki w „Fakcie” „Gazecie Wyborczej” i „Polityce” - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.

bg
bg
Udostępnij artykuł:

Z analizy Wirtualnemedia.pl (przygotowanej na podstawie danych Kantar Media nie uwzględniających rabatów) wynika, że najwięcej na reklamach państwowych spółek i ministerstw zarobił w okresie od stycznia do lipca br. tygodnik „Sieci”. Było to 10,84 mln zł, czyli 3,28 mln zł więcej niż w tym samym okresie ub.r.

Drugim najchętniej wybieranym tytułem - podobnie jak rok temu - był „Super Express”. W tym dzienniku firmy te i instytucje wydały 8,46 mln zł, czyli 3,36 mln zł więcej niż przed rokiem. Na trzecie miejsce awansowała „Gazeta Polska”, która na państwowych reklamach zarobiła w tym roku 6,64 mln zł, czyli 2,66 mln zł więcej niż rok wcześniej.

Sporo na tych reklamach zarobiły też „Wprost” i „Do Rzeczy”. W pierwszym tytule wydatki wzrosły o blisko 1,4 mln zł, z 5,1 mln zł do 6,5 mln zł. W drugim - o 601,5 tys.zł, z blisko 5 mln zł do 5,6 mln zł.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/sprzedaz-tygodnikow-opinii-lipiec-2018-gosc-niedzielny-liderem,7171227622880897a ##

Wydatki na państwowe reklamy w „Rzeczpospolitej” wzrosły o 1,6 mln zł - do 3,08 mln zł, a „Pulsie Biznesu” - o 1,16 mln zł, do 1,95 mln zł.

Państwowe firmy i instytucje znacząco ograniczyły w omawianym okresie wydatki w „Fakcie”, „Gazecie Wyborczej” i „Polityce”. Wpływy „Faktu” z tytułu publikacji ich reklam spadły o 2,61 mln zł – do 1,37 mln zł, w „Gazecie Wyborczej” - o 1,78 mln zł, do 213,9 tys. zł, a „Polityka” w tym roku nie zarobiła na nich nic.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/wyniki-sprzedazy-dziennikow-lipiec-2018-gazeta-wyborcza,7171234604230273a ##

grafika

Analizie poddaliśmy wydatki takich firm i instytucji, jak: Grupa Azoty, Centralne Biuro Śledcze, Enea, Energa, Giełda Papierów Wartościowych, Kancelaria Prezydenta RP, Kancelaria Sejmu, KGHM, Grupa Lotos, Ministerstwa: Cyfryzacji, Edukacji Narodowej, Energii, Finansów, Gospodarki, Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej, Infrastruktury, Inwestycji i Rozwoju, Kultury i Dziedzictwa Narodowego, Nauki, Pracy i Polityki Społecznej, Przedsiębiorczości i Technologii, Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej, Rolnictwa i Rozwoju Wsi, Rozwoju, Sportu i Turystyki, Spraw Wewnętrznych i Administracji, Spraw Zagranicznych, Sprawiedliwości, Środowiska, Zdrowia, Orlen Laboratorium, Orlen Oil, Orlen Paliwa, PKN Orlen, Państwowa Komisja Wyborcza, PGE, PGNiG, PKO BP, PKP Cargo, PKP Energetyka, PKP Informatyka, PKP Intercity, PKP PLK, Poczta Polska, Polska Fundacja Narodowa, Prawo i Sprawiedliwość, PZU, PZU TFI, Senat RP, Tauron, Totalizator Sportowy.

Tytuły, których wpływy reklamowe analizowaliśmy to dzienniki i tygodniki opinii.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Świąteczna piosenka Radia 357 z  teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

Świąteczna piosenka Radia 357 z teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych

Disney+ rozszerza w Europie zasięg planu z reklamami

Disney+ rozszerza w Europie zasięg planu z reklamami

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Odchodzi szef działu wideo gry-online.pl. "Nie mogłem się na to zgodzić"

Odchodzi szef działu wideo gry-online.pl. "Nie mogłem się na to zgodzić"