Partner of Promotion z największymi wpływami i fee income, dalej MSLGroup, Grayling i Walk (TOP20 agencji PR)

W ub.r. Partner of Promotion zanotowała najwyższe przychody ze sprzedaży i honoraria fee income wśród agencji public relations, zatrudniała też najwięcej konsultantów. Pod względem przychodów kolejne miejsca zajęły Walk i MSLGroup, a pod względem fee income - MSLGroup i Grayling Poland.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Partner of Promotion osiągnęła w ub.r. 37,3 mln zł przychodów ze sprzedaży usług i 19,1 mln honorariów określanych jako fee income (to różnica między przychodem netto ze sprzedaży usług a kosztami zewnętrznymi realizacji projektów).

MSLGrup miała 27,4 mln przychodów i 12,4 mln fee income, Walk - 22,1 mln zł przychodów i 6,5 mln zł fee income, a Grayling Poland - 11,2 mln zł przychodów i 7,8 mln zł fee income.

Związek Firm Public Relations, który zebrał te wyniki (od 22 swoich agencji członkowskich i jednej spoza), podaje, że łączna wartość przychodów ze sprzedaży wyniosła 189 mln zł, a honorariów fee income - ponad 100 mln zł. Pracowało na to w sumie ponad 640 konsultantów, co daje w przeliczeniu na jednego 156 tys. zł rocznego fee income.

Partner of Promotion jest także liderem pod względem zatrudnienia - w ub.r. agencja na etatach zatrudniała 55 osób, a współpracowało z nią 25. MSLGroup miała 44 etatowych pracowników i 30 współpracowników. W RC2 Raczkiewicz Chenczke Consultants były tylko 3 osoby zatrudnione na etatach i 14 współpracowników, a w Walk - 18 etatowych pracowników i 29 współpracowników.

- Ranking fee income zdecydowanie lepiej oddaje faktyczną pozycję agencji PR na rynku niż zestawienie wg przychodów ze sprzedaży. Ten ranking prezentuje realny charakter usług PR, których zasadniczą wartością jest praca konsultantów polegająca na doradztwie komunikacyjnym w obszarach istotnych dla właściwego zarządzania reputacją firmy oraz prowadzenia dialogu z otoczeniem - komentuje Norbert Ofmański, prezes Związku Firm Public Relations.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych
Materiał reklamowy

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu