SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Michał Narkiewicz-Jodko zrezygnował, Paweł Kwieciński p.o. dyrektora Trójki

Michał Narkiewicz-Jodko zrezygnował z funkcji dyrektora radiowej Trójki. Obowiązki szefa rozgłośni przejął Paweł Kwieciński, który pozostaje dyrektorem biura programowego Polskiego Radia.

fot. polskie radioArticle

W komunikacie Polskiego Radia nie podano powodów rezygnacji Michała Narkiewicza-Jodki ze stanowiska dyrektora radiowej Trójki. Zaznaczono, że nadal będzie szefem Agencji Muzycznej Polskiego Radia.

Paweł Kwieciński jest związany z Polskim Radiem od 1992 roku. Wcześniej zajmował stanowiska m.in. redaktora, szefa „Sygnałów dnia" i zastępcy redaktora naczelnego Jedynki.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu

Narkiewicz-Jodko rządził Trójką przez 7 miesięcy

Michał Narkiewicz-Jodko dyrektorem Trójki został w drugiej połowie sierpnia ub.r., zastąpił odwołanego Kubę Strzyczkowskiego.

Stacja w październiku wprowadziła zupełnie nową ramówkę, w której jest więcej pasm muzycznych, a mniej publicystyki. Wcześniej rozstała się z nią większość wieloletnich dziennikarzy.

Całkowicie przebudowano pasmo poranne, którego gospodarzami zostali Łukasz Ciechański i Małgorzata Łukowska (od grudnia prowadzi je tylko Ciechański, Łukowska szykuje własną audycję). Z kolei popołudniowe pasmo prowadzi Piotr Łodej, który wcześniej był gospodarzem „Trójkowego Budzika”. Poranny „Salon polityczny Trójki” przesunięto na godz. 8:45, od grudnia część wydań prowadzi Bartłomiej Graczak z TVP Info.

Na początku grudnia ruszyła kampania reklamowa stacji pod hasłem „Zapraszamy do Trójki”. Slogan to nazwa pasma, które zdjęto z anteny z sierpniu. Krótko po starcie kampanii „Zapraszamy do Trójki” wróciło do ramówki.

Kolejne zmiany w ramówce wprowadzono 8 lutego, jednocześnie zapowiedziano, że rozgłośnia będzie promować więcej polskich debiutantów muzycznych. Na antenie pojawiły się m.in. audycje „Trzy gramy Redbada” aktora Redbada Klynstry-Komarnickiego oraz „Cztery strony dźwięku” Łukasza Ciechańskiego.

Natomiast w lutym ze stacji zniknęła nadawana od 15 lat audycja muzyczna „Trzecia Strona Księżyca”. - Nie potrafimy ingerować w ruchy ciał niebieskich, aby dostosować fazy Księżyca do potrzeb obecnego kierownictwa stacji - skomentowali jej twórcy Marek Starzyk i Grzegorz Połatyński. W styczniu br. przestano emitować audycję „Gitarą i piórem” Janusza Deblessema, obecną w Trójce przez 35 lat. Deblessem tłumaczył, że bezskutecznie próbował wyjaśnić z prezes Polskiego Radia Agnieszką Kamińską powody zerwania współpracy z nim.

Krótko po powołaniu Narkiewicza-Jodko wicedyrektorami Trójki zostali Piotr Kordaszewski, Marek Wiernik i Mirosław Rogalski. Kordaszewski stracił to stanowisko w grudniu ub.r.

Przez rok czterech szefów Trójki

Paweł Kwieciński będzie czwartym dyrektorem radiowej Trójki w ciągu ostatnich 12 miesięcy. Od listopada 2019 roku na stałem szefem rozgłośni był Tomasz Kowalczewski. Zrezygnował pod koniec maja, po zamieszaniu wokół anulowania wydania Listy Przebojów Trójki wygranym przez piosenkę Kazika Staszewskiego „Trój ból jest lepszy niż mój”. Kowalczewski pozostał w Polskim Radiu, we wrześniu objął funkcję wicedyrektora biura ds. współpracy z zagranicą.

W Trójce kolejnym dyrektorami byli natomiast Kuba Strzyczkowski i Michał Narkiewicz-Jodko.

Od wiosny ub.r. Trójka notuje coraz gorsze wyniki słuchalności w badaniu Radio Track. W jego fali od grudnia ub.r. do lutego br. miało już tylko 1,94 proc. udziału, wobec 2,56 proc. od września do listopada ub.r. oraz 5,63 proc. od grudnia 2019 do lutego ub.r.

Polskie Radio ze spadkiem wpływów i stratą

W 2019 roku Polskie Radio zanotowało spadek przychodów o 6,07 proc. do 336,53 mln zł. Nadawca miał 219,32 mln zł z abonamentu rtv i rekompensaty abonamentowej (5,8 proc. mniej niż rok wcześniej), a jego Agencja Reklamy osiągnęła 62,72 mln zł wpływów (po spadku o 7,4 proc.).

Firma zanotowała w 2019 roku 10,44 mln zł straty netto w porównaniu do 15,3 mln zysku netto w 2018 roku. Kadra kierownicza wyższego szczebla zarabiała średnio miesięcznie 15,9 tys. zł brutto, a dziennikarze - 10,3 tys. zł brutto. W planie finansowym na 2020 r. Polskie Radio zapisało symboliczny zysk - 80 zł.

W br. Polskie Radio otrzyma część kolejnej rekompensaty abonamentowej z budżetu państwa, którą zapisano w ustawie budżetowej. Z kwoty 1,95 mld zł do Polskiego Radia trafi 125,9 mln zł w formie obligacji skarbowych. Pierwszą transzę tych obligacji, o łącznej wartości 650 mln zł, zarejestrowano w zeszły poniedziałek.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Michał Narkiewicz-Jodko zrezygnował, Paweł Kwieciński p.o. dyrektora Trójki

137 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
walter
niesamowite co oni zrobili w Polskim Radiu.
odpowiedź
User
piotr
cytat z Kisiela, w którym herbata nie robi się słodsza od samego mieszania, to jeden z bardziej wyświechtanych wytrychów w polskiej publicystyce - ale naprawdę mam wrażenie, że tutaj pasuje jak ulał
odpowiedź
User
zwiadowca
No to może jeszcze rytualne seppuku?
Twarz miał jedną, teraz nie ma żadnej.
odpowiedź