SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google RSS Twitter

Pierwsze Grand Prix na Cannes Lions dla projektu „Blink to speak” agencji TBWA India, Polacy bez nagród

Grand Prix for Good (przyznawane dla projektów niekomercyjnych) w kategorii Health&Wellness na tegorocznym festiwalu reklamowym Cannes Lions przyznano projektowi „Blink to speak”, który agencja TBWA/India przygotowała we współpracy z Neurogen Brain &Spine Institute i organizacją non profit Asha Ek Hope Foundation. Nagrody otrzymały też agencje FCB Health i Havas Lynks.

Article

"Blink to Speak" to tzw. „język oczu", który ma pomagać osobom sparaliżowanym w komunikowaniu się.

NeuroGen i Asha Ek Hope, które mają siedziby w Bombaju, podają, że rozdały 10 000 kopii przewodnika po języku i udostępniły go jako e-book.

„Blink To Speak” używa 50 prostych ruchów oczu, z których każdy odpowiada określonym komunikatom, powszechnie potrzebnym pacjentom. Podstawą do ich tworzenia jest osiem podstawowych ruchów oczu: zamknij, mrugnij, lewo, prawo, góra, dół, obrót i mrugnięcie.

Osoby sparaliżowane dzięki takiemu przewodnikowi uczą się „języka oczu” zaczynając od podstaw: takich jak „tak”, „nie”, „jest ok”. Mogą nauczyć się - w zależności od stanu zdrowia - w ciągu 2-3 miesięcy.

Bez Grand Prix w kategorii Pharma

Jury Cannes Lions 2018 nie przyznało w tym roku Grand Prix w kategorii Pharma. Rich Levy, szef kreatywny agencji FCB Health powiedział, że jedyną kampanią, która mogła o ten tytuł się ubiegać był właśnie projekt agencji TBWA India „Blink to speak”.

Nie mógł jednak zostać zakwalifikowany do tej kategorii, ponieważ konkurują w niej projekty komercyjne, a ten był akcją non profit.

Grand Prix Health&Wellness za film "Corazón" o prostytutce

Grand Prix Health&Wellness trafiło do agencji John X Hannes z USA za "Corazón" dla szpitala Montefiore. Jest to 48-minutowy film na temat dawstwa narządów. Slogan „Give your heart” ma zachęcać ludzi do rejestrowania się w bazie dawców narządów. Film opowiada o prostytutce, która otrzymała nowe serce. Przedstawia historię, która wydarzyła się naprawdę.

Produkcja została wyreżyserowana przez Johna Hillcoata, scenarzystą był Kelley Sane.

W tej kategorii nominowane były też projekty z Polski. Grey Group Poland znalazła się na shortlistach w podkategoriach direct oraz print&publishing za „Vent Inspection” dla Pepco. Agencja Saatchi&Saatchi IS otrzymała nominację za projekt „Bee saving paper” dla organizacji Miejskie Pszczoły w podkategorii print collateral.

Podczas poniedziałkowej gali przyznano też tytuły: Healthcare Network of the Year dla agencji FCB Health oraz Healthcare Agency of The Year, który otrzymała agencja Havas Lynx Manchester.

Kolejna polska nominacja

W poniedziałek ogłoszono shortlisty w kolejnych pięciu kategoriach: Design (158 prac z 1080 zgłoszonych), Mobile (90 z 815 zgłoszeń), Print&Publishing (175 z 1233 zgłoszeń), Radio&Audio (131 z 948 zgłoszeń) oraz Outdoor (301 z 2309 zgłoszeń). W tej ostatniej agencja Grey Group Poland została nominowana za „Vent Inspection” zrealizowaną dla Pepco.

Zgłoszenia na tegoroczny Cannes Lions pochodzą z 90 różnych krajów. Prace konkurują w 26 kategoriach. Laureaci festiwalu zostaną ogłoszeni podczas tegorocznego festiwalu w dniach 18-22 czerwca. W tym roku impreza zajmie tylko pięć dni, podczas poprzednie edycje trwały po tydzień.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Pierwsze Grand Prix na Cannes Lions dla projektu „Blink to speak” agencji TBWA India, Polacy bez nagród

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
Zobacz więcej w kategorii: Reklamy / Marketing