SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Pinterest ma 3,7 mln użytkowników w Polsce. Największa grupa to internauci w wieku 25-34 lata i kobiety

Platforma Pinterest ma obecnie w Polsce 3,7 milionów użytkowników miesięcznie – wynika z analiz firmy Open Mobi. Raport wskazuje, że 47 procent odbiorców serwisu to osoby w wieku 25 – 34 lata, zaś 86 procent użytkowników Pinteresta to kobiety. Większość Polaków korzystających z aplikacji odwiedza ją przynajmniej raz dziennie.

 

Article

Serwis Pinterest funkcjonuje na rynku od 2010 r., jest platformą społecznościową pozwalającą na zamieszczanie i kolekcjonowanie przez użytkowników zdjęć. Pinterest jest też chętnie wykorzystywany przez marki do promowania ich produktów wśród internautów.  

W drugim kwartale 2020 r. Pinterest zanotował przychody w wysokości 272 mln dol., co oznacza wzrost rok do roku o 4 proc. Znacząca większość wpływów platformy (232 mln dol.) pochodziła z rynku amerykańskiego. Obecnie miesięcznie z serwisu korzysta na całym świecie 416 mln internautów.

3,7 mln polskich użytkowników w Polsce, kobiety w przewadze

Teraz firma Open Mobi opublikowała raport ujawniający informacje na temat użytkowników Pinteresta w naszym kraju. Badanie „Użytkownik Pinterest w Polsce” przeprowadzone zostało przez agencję pomiędzy 12 a 29 maja 2020 r. metodą ankietową. Wzięło w nim udział 701 osób. W kwestionariuszu znalazło się 40 pytań dotyczących m.in. demografii, korzystania z aplikacji, szukanych Pinów, a także afiliacji z markami z kategorii uroda, moda, wystrój wnętrz, kulinaria, samochody oraz sport.

Wykorzystano pytania jednokrotnego i wielokrotnego wyboru oraz dodatkowe pola na pogłębienie odpowiedzi. Jak zaznacza Open Mobi to pierwsze badanie polskiej społeczności użytkowników Pinteresta.

Obecnie Pinterest ma w Polsce 3,7 mln aktywnych użytkowników miesięcznie. Największa grupa odbiorców treści w aplikacji to osoby w wieku od 25 do 34 lat, przy czym zdecydowana większość użytkowników Pinteresta stanowią kobiety.

– Nie jest to zaskoczeniem, ponieważ właśnie panie uznawane są za głównych inicjatorów zmian i decydentów w wielu obszarach życia domowego. One też najczęściej finalnie dokonują zakupu – zaznacza w komentarzu do raportu Magdalena Pietruk, social content manager Open Mobi.

Czytaj także: Facebook, Wykop i Chomikuj ze spadkami, w mobile’u TikTok wyprzedził Snapchata (TOP10 serwisów i aplikacji społecznościowych)

72 proc. respondentów badania sprawdza aplikację Pinterest kilka razy dziennie, a aż 92 proc. zagląda do niej przynajmniej raz w ciągu dnia. Prawie połowa Pinnersów w ciągu doby spędza na platformie godzinę, a 1/4 badanych nawet dłużej. 78 proc. ankietowanych korzysta z tej wirtualnej wyszukiwarki przynajmniej 2 lata, a blisko 1/3 od ponad 3 lat.

Najpopularniejsze moda, uroda i kulinaria

Według raportu polscy Pinnersi szukają na platformie inspiracji prawie z każdej dziedziny życia, ale najbardziej lubią treści dotyczące mody, urody, wnętrz oraz kulinariów.

96 proc. z nich deklaruje, że wcieliło w życie pomysł pochodzący z Pinteresta, a ponad połowa używa tej aplikacji do planowania wydarzeń.

– Już teraz 90 proc. naszych respondentów uznało treści pojawiające się w aplikacji za inspirujące do zakupów, a 57 proc. kupiło produkt znaleziony w tym medium. A w Polsce Pinterest tak naprawdę dopiero otwiera się na e-commerce i działania reklamowe – zauważa Magdalena Pietruk.

Z analiz wynika, że osoby korzystające z Pinteresta dbają o swoją kondycję fizyczną. 87 proc. z nich uprawia sport, a 67 proc. deklaruje, że są aktywni fizycznie co najmniej 2 razy w tygodniu. Najchętniej jeżdżą na rowerze, uprawiają fitness oraz biegają. Zakupy najczęściej robią w sieciach sklepów H&M, Rossmann, IKEA, Biedronka i Castorama. Jeśli nie mają ochoty gotować, zamawiają jedzenie bezpośrednio z restauracji lub poprzez Pyszne.pl.

Czytaj także: Zmalała odwiedzalność Facebooka i NK.pl, mocno w górę Pinterest i TikTok (TOP10 serwisów społecznościowych)

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Pinterest ma 3,7 mln użytkowników w Polsce. Największa grupa to internauci w wieku 25-34 lata i kobiety

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Olo
Artykuł pozycjonuje pinteresta jako babski serwis, co jest mocno mylące, bo jest tam wiele ciekawych rzeczy dla facetów, szczególnie tych co lubią majsterkowanie i zajęcia techniczne i szukają nowych pomysłów dla swojego domu czy samochodu
odpowiedź
User
k4
Artykuł pozycjonuje pinteresta jako babski serwis, co jest mocno mylące, bo jest tam wiele ciekawych rzeczy dla facetów, szczególnie tych co lubią majsterkowanie i zajęcia techniczne i szukają nowych pomysłów dla swojego domu czy samochodu


jak to pozycjonuje? ta sa dane z serwisu, globalne dane sa podobne
odpowiedź