Zamknięto piracki serwis IPTV. 2,6 tys. kanałów, pół mln użytkowników

W ramach wspólnej operacji agentów hiszpańskiej policji i Europolu zamknięto duży serwis IPTV nielegalnie dystrybuujący treści audiowizualne wśród ponad pół mln europejskich użytkowników.

km
km
Udostępnij artykuł:

Piracki serwis IPTV, którego nazwa nie jest znana, oferował dostęp do 2,6 tys. kanałów telewizyjnych na żywo oraz biblioteki VOD obejmującej 23 tys. pozycji. Usługa generowała ponad 3 mln euro zysku rocznie.

W ramach operacji aresztowano cztery osoby, które działały w okolicach Malagi i wykorzystywały różne strony internetowe do reklamowania pirackiej usługi. Ponadto stworzyli oni sieć 95 sprzedawców zlokalizowanych w Hiszpanii, Wielkiej Brytanii, na Malcie, w Portugalii, na Cyprze i w Grecji.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/stany-zjednoczone-ibcap-istar-piractwo-iptv-wyrok-dish-network,7169746943821953a ##

Zyski z nielegalnej działalności były prane przez piracką organizację poprzez zakup nieruchomości i mienia ruchomego w prowincji Malaga oraz kierowanie środków za pośrednictwem hiszpańskich spółek na rachunki bankowe w rajach podatkowych.

Podczas przeszukań odłączono 10 routerów połączonych z 32 serwerami hostującymi nielegalne treści. Były one zlokalizowane we Francji, Holandii i Hiszpanii. Przejęto także sprzęt komputerowy, 2,8 tys. euro w gotówce oraz dwa luksusowe pojazdy o wartości 180 tys. euro.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/piractwo-iptv-kanaly-telewizyjne-pirackie-listy-m3u,7169755662792321a ##

Śledztwo w sprawie rozpoczęło się w 2020 r. po skardze złożonej przez Alliance for Creativity and Entertainment (ACE), globalną koalicję zajmującą się zwalczaniem piractwa cyfrowego. Policja ustaliła, że rozbita grupa działała od 2012 r.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Marka Streboxar w gronie klientów BeDigital

Marka Streboxar w gronie klientów BeDigital

VZK Laboratory z pierwszą kampanią na polskim rynku

VZK Laboratory z pierwszą kampanią na polskim rynku

Kampania mBanku "Jedna/Trzecia" edukuje Polaków o przyszłości finansowej

Kampania mBanku "Jedna/Trzecia" edukuje Polaków o przyszłości finansowej

HBO Max pokazało spot z zapowiedziami na 2026. To premierowe materiały

HBO Max pokazało spot z zapowiedziami na 2026. To premierowe materiały

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!
Materiał reklamowy

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!

Google i Apple wdrażają awaryjne zabezpieczenia po atakach zero-day

Google i Apple wdrażają awaryjne zabezpieczenia po atakach zero-day