SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

PMPG Polskie Media kontra Media Works. "Wprowadzenie w błąd co do faktycznej kondycji finansowej"

Prokuratura Rejonowa w Warszawie sprawdzi, czy osoby zarządzające grupą spółek Media Works przywłaszczyły sobie pieniądze i zlecenia po tym, gdy ich firma została przejęta przez PMPG Polskie Media. Śledztwo wszczęto właśnie na wniosek PMPG.

Michał M. Lisiecki, większościowy akcjonariusz PMPG Polskie Media / fot. Beata Jarzębska Article

Platforma Mediowa Point Group (obecnie pod nazwą PMPG Polskie Media SA) przejęła firmę reklamy zewnętrznej Media Works w czerwcu 2008 roku, za kwotę 13,2 mln zł. W skład MW wchodziły firmy Watch Out Door i Flaming Advertising Polska. - Zakup grupy Media Works to inwestycja w przyszłość, dzięki której Platforma Mediowa Point Group wchodzi na dwa dynamicznie rosnące rynki reklamowe: internet i outdoor, i planuje znacząco zwiększyć swój udział w rosnącym rynku mediów i rozrywki w ogóle - mówił wówczas Michał M. Lisiecki, prezes PMPG.

Zgodnie z prognozami przedstawionymi PMPG w czerwcu 2008 r., nowo nabyte spółki powinny przynieść jeszcze w 2008 r. prawie 4 mln zł zysku netto, a w kolejnych dwóch latach - odpowiednio nie mniej niż 5 mln zł i co najmniej 6,5 mln. - Spółki dobrze rokowały, były w dobrej kondycji finansowej. Działania byłych zarządzających doprowadziły jednak do postawienia ich w stan upadłości likwidacyjnej - informuje Anna Pawłowska-Pojawa, PR manager firmy PMPG.
Śledztwo wszczęte w poniedziałek dotyczy działań prezesa Media Works, Marcina Krysiaka, pełnomocników spółki, Juliusza Krysiaka i Huberta Wąsiela oraz księgowej Agnieszki Szatańskiej.

- Chodzi m.in. o wprowadzenie w błąd co do faktycznej kondycji finansowej spółek, przywłaszczenie pieniędzy oraz wyprowadzenie ze spółki zleceń i pieniędzy. Działań tych dokonano przy pomocy prawnej mecenasa Daniela Brodowskiego, struktury podmiotów zarejestrowanych na Cyprze i mimo uprzedzenia o nieprawidłowościach jednego z głównych klientów - komunikuje Anna Pawłowska-Pojawa.

Śledztwo wszczęto w sprawie możliwości popełnienia przestępstwa przez zarządzających grupą spółek Media Works, a podstawy prawne wskazanych naruszeń to m.in. art. 286 § 1 k.k. (doprowadzenie do niekorzystnego rozporządzenia mieniem), art. 296 § 1 k.k. (nadużycie uprawnień w celu wyrządzenia szkody majątkowej) oraz art. 266 § 1 k.k. (wykorzystywanie informacji nabytych w zw. z pełnioną funkcją) w zw. z art 23 ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji.

W 2011 r. sąd I instancji zasądził na rzecz PMPG odszkodowanie od byłego prezesa Media Works, Marcina Krysiaka. Sprawa dotyczyła niezrealizowania przez Grupę MW wyników finansowych, do których się zobowiązała.

Anna Pawłowska-Pojawa informuje, że w przygotowaniu są kolejne wnioski do prokuratury. - Kancelaria działająca na nasze zlecenie przygotowuje obecnie kolejne pozwy i zawiadomienia w tej sprawie, której zasięg obejmuje zorganizowaną większą grupę osób i firm współdziałających w wykrytym przez PMPG procederze - dodaje.

Nie udało się nam uzyskać komentarza Media Works.

W pierwszym kwartale 2017 roku PMPG Polskie Media odnotowały zysk netto w wysokości 1,4 mln zł i przychód na poziomie 11,8 mln zł.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: PMPG Polskie Media kontra Media Works. "Wprowadzenie w błąd co do faktycznej kondycji finansowej"

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl