PMPG szuka inwestora dla „Filmu”. Rozważa jego sprzedaż

Platforma Mediowa Point Group rozpoczęła poszukiwania inwestora dla wydawanego przez siebie miesięcznika „Film”. Nie wyklucza też sprzedaży magazynu.

pp
pp
Udostępnij artykuł:

- Działamy zgodnie ze strategią rozwoju grupy. Pierwszym krokiem były zmiany w magazynie „Film” - i te zmiany przeprowadził Tomasz Raczek, który od października jest redaktorem naczelnym tytułu i dzięki któremu „Film” zyskał nowe oblicze - zarówno w druku, jak i w mediach społecznościowych - mówi Michał M. Lisiecki, prezes PMPG. Wtedy też wydawanie filmu przejęła zależna od PMPG spółka Film Point Group.

Teraz celem spółki jest rozwój „Filmu” w nowych mediach, mowa m.in. o serwisie wideo na żądanie. - Z punktu widzenia PMPG, budowa i promocja od podstaw własnych rozwiązań technologicznych w tym zakresie zajęłaby zbyt dużo czasu i wymagałaby wysokich nakładów, dlatego PMPG zależy przede wszystkim na znalezieniu inwestora lub partnera technologicznego, z którym marka „Film” będzie się rozwijać właśnie w tym obszarze - podano w komunikacie.

- W pierwszej kolejności skierowaliśmy zapytania do firm, które taką technologią dysponują i które mogą być zainteresowane joint-venture z marką „Film”, takich jak Iplex, Cineman, Helios czy Filmweb - wyjaśnia Lisiecki. Dodaje, że nie wyklucza również możliwości sprzedaży magazynu - oferta kierowana jest do podmiotów z rynku wydawniczego działających w segmencie kultury.

Doradcą PMPG w procesie poszukiwania inwestora dla marki „Film” jest Jerzy Szulwic, w przeszłości prezes Wydawnictwa Zwierciadło i wiceprezes Wydawnictwa Bauer. Obecnie zasiada on w radzie nadzorczej AWR „Wprost”, spółki zależnej od PMPG.

Magazyn „Film” jest najstarszym polskim magazynem poświeconym szeroko pojętej tematyce filmowej. Wydawany jest od 1946 roku.

Z danych ZKDP wynika, że średnia sprzedaż ogółem „Filmu” w 2012 roku wyniosła 16 886 egz. (więcej na ten temat).

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych
Materiał reklamowy

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu