Vectra podnosi ceny o 14 proc. „Waloryzacja nie jest podstawą do rozwiązania umowy”

Sieć kablowa Vectra rozsyła do abonentów informację o dostosowaniu wysokości opłat do poziomu inflacji. - Waloryzacja opłat będzie równa oficjalnemu średniorocznemu wskaźnikowi cen towarów i usług konsumpcyjnych ogółem w 2022 r. podawanemu przez GUS, który wg komunikatu z dnia 13.01.2023r., wyniósł 14,4 proc. - informuje Wirtualnemedia.pl biuro prasowe operatora.

Adrian Gąbka
Adrian Gąbka
Udostępnij artykuł:
Vectra podnosi ceny o 14 proc. „Waloryzacja nie jest podstawą do rozwiązania umowy”
Dekoder TV Smart 4K Box Vectry

Późną jesienią abonenci Vectry i przejętej przez nią w 2020 roku sieci kablowej Multimedia Polska otrzymali wiadomości e-mail o zmianie warunków umowy od 1 stycznia 2023 roku. Wprowadzona została klauzula waloryzacyjna, pozwalające na podniesienie opłat w trakcie trwania umowy bez możliwości bezkarnego rozwiązania umowy.

Operator zapewniał, że takie działanie zgodne jest z przepisami Unii Europejskiej, w tym z orzeczeniem Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej (TSUE).  W poniedziałek prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów nałożył 22,23 mln zł kary na Vectrę za jednostronne zmiany umów 3-4 lata temu pozwalające wprowadzic podwyżkę. Vectra odwoła się do sądu i właśnie zdecydowała o waloryzacji opłat.

- Dziękujemy, że jesteś z nami i korzystasz z usług Vectra S.A. Mamy dla Ciebie informację dotyczącą dostosowania wysokości opłat o bieżący poziom inflacji, na który jako Grupa Vectra nie mamy wpływu. Zgodnie z Komunikatem Prezesa  Urzędu Statystycznego z dnia 13.01.2022 średnioroczny wskaźnik cen towarów i usług konsumpcyjnych ogółem w 2022 r. wyniósł 14,4% - można przeczytać w liście do abonentów. Waloryzacja wchodzi w życie 1 marca 2023 roku.

„Waloryzacja opłat nie jest podwyżką”

Jakie osoby obejmie waloryzacja opłat? - Niespotykany od ponad 20 lat poziom inflacji stawia ogromne wyzwania przed wszystkimi przedsiębiorcami w Polsce, w tym operatorami telekomunikacyjnymi. W związku z tym Vectra zmuszona jest dokonać waloryzacji opłat za świadczone usługi. Waloryzacja opłat jest zgodna z zapisami w umowach z abonentami i wynika bezpośrednio z poziomu inflacji określanego poprzez średnioroczny wskaźnik cen towarów i usług konsumpcyjnych ogółem w 2022 r. podany przez GUS w dniu 13.01.2023 r. Działanie to umożliwia nam dalsze świadczenie usług na poziomie oczekiwanym przez naszych klientów. Zapisy umożliwiające waloryzację opłat w zależności od poziomu inflacji znajdują się we wszystkich umowach zawieranych z Vectra S.A. – dotyczy to zarówno nowych klientów, jak i osób dokonujących zmian w umowie. Wprowadzana waloryzacja opłat dotyczy wszystkich klientów Vectra S.A., których umowy uwzględniają stosowne zapisy - tłumaczy w rozmowie z Wirtualnemedia.pl biuro prasowe Vectry.

Operator zapewnia, że działa zgodnie z prawem. - Nasze działania są zgodne z obowiązującymi przepisami. Klienci byli informowani o zapisach w umowach umożliwiających waloryzację opłat podczas podpisywania nowych lub zmiany aktualnych umów z Vectra - wyjaśnia Vectra.

Czy klienci mogą bez konsekwencji rozwiązać umowę w związku z nowym cennikiem? - Waloryzacja nie jest nowym cennikiem, lecz dostosowaniem opłat do rzeczywistej wartości świadczonych usług. Klienci byli informowani o zapisach w umowach umożliwiających waloryzację opłat podczas podpisywania nowych lub zmiany aktualnych umów z Vectra. Waloryzacja opłat nie jest podstawą do rozwiązania umowy. Zapisy umów pomiędzy Vectra a klientami jasno określają, że Vectra ma prawo zweryfikować wysokość opłat za poszczególne usługi stosownie do wzrostu lub spadku poziomu cen towarów i usług konsumpcyjnych - odpowiada operator.

Inne usługi telewizyjne także droższe

Tydzień temu informowaliśmy, że platforma cyfrowa Canal+ zwiększyła dla nowych klientów cenę paczki Sport o 10 zł. - Aktualizacja cennika to efekt rosnących lokalnie i globalnie kosztów zakupu i produkcji treści. Duży wpływ na zmianę cennika mają również rosnące koszty spowodowane inflacją - wyjaśniał wówczas rzecznik Canal+ Piotr Kaniowski.

We wrześniu 2022 roku Canal+ podniósł już ceny dla abonentów satelitarnych. Wówczas aktualizacja objęła także pakiety podstawowe platformy. Klienci muszą od tego miesiąca płacić za nie więcej o 5-10 zł. 6 września ub.r. wprowadzono też nowy cennik pakietów serwisu streamingowego Canal+ online. Wcześniej podwyżki wprowadziły Player, Pilot WP, a platforma Polsat Box przywróciła opłatę za dzierżawę dekodera klientom droższych pakietów. Platforma Viaplay od marca br. zdrożeje natomiast o 21 zł do 55 zł. Wówczas w jej ofercie pojawią się wyścigi Formuły 1.

Według danych z początku 2022 roku Vectra miała ponad 1,7 mln klientów i 4,6 mln gospodarstw domowych w zasięgu swojej sieci.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"