SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Viaplay podnosi ceny. Rozsyła także „ważną informację” dla klientów

Od 1 marca 2023 roku zacznie obowiązywać nowy regulamin Viaplay. Jest to związane z wejściem w życie dyrektywy Unii Europejskiej.  W dokumencie pojawił się m.in. punkt o „błędach w ramach serwisu”. Viaplay sugeruje w nim, że wiele problemów może pojawić się z urządzeniami i łączami internetowymi użytkowników. 

Od 1 marca wchodzi w życie nowy regulamin Viaplay Od 1 marca wchodzi w życie nowy regulamin Viaplay

Skandynawska platforma streamingowa o nowym regulaminie informuje e-mailem zatytułowanym „Ważna informacja dla klientów Viaplay”.

- Wprowadzono nowe przepisy o prawach konsumenta, dlatego zaktualizowaliśmy Regulamin Serwisu Viaplay. Przepisy bazują na dyrektywie UE, która wzmacnia uprawnienia konsumenta, a nasze nowe warunki odzwierciedlają istotne fragmenty tej dyrektywy. Przykład zmiany warunków: Wyjaśnienie, jakie rodzaje zmian w Viaplay mogą się pojawić w okresie trwania umowy – np. treść, wygląd i kompatybilność z urządzeniami; Zapisy o warunkach zostały skrócone i uproszczone. Nowe warunki zaczną obowiązywać od dnia 1 marca 2023 r. Zapoznaj się z nowymi warunkami. Możesz w dowolnej chwili wprowadzić zmiany lub zrezygnować z abonamentu, wchodząc na Moje Konto po zalogowaniu na Viaplay.pl lub kontaktując się ze swoim operatorem - tłumaczy Viaplay.

Wcześniej podobne informacje rozesłał Canal+ online. Serwis m.in. dopuścił wypowiedzenie umowy przez klienta, jeśli usługa nie została dostarczona w terminie, który miał istotne znaczenie dla klienta. To szczególnie istotne w przypadku serwisów streamingowych transmitujących sport. Na przykład Viaplay, którego użytkownicy narzekali na awarie podczas rozgrywek Premier League, Bundesligi czy KSW. Po szeregu skarg Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów wszczął postępowanie wyjaśniające w tej sprawie.  Podobne zmiany wprowadził też Polsat Box.

Viaplay o „sile wyższej”

Oba regulaminy są dostępna na specjalnej stronie internetowej (viaplay.pl/pl-pl/terms). W poprzedniej wersji można było znaleźć fragment dotyczący „siły wyższej”.

- NENT nie ponosi odpowiedzialności wobec Użytkownika w przypadku, gdy działalność NENT związana z nadawaniem, rozpowszechnianiem Serwisu, lub działania podejmowane przez NENT na podstawie niniejszego Regulaminu zostaną w jakikolwiek sposób ograniczone, zablokowane lub opóźnione lub gdy dostępność lub funkcjonalność Strony Internetowej zostanie ograniczona, zablokowana lub opóźniona w wyniku klęsk żywiołowych, zmian legislacyjnych, decyzji urzędowych lub z jakichkolwiek innych przyczyn, nad którymi NENT nie ma kontroli – brzmiał regulamin. W maju 2022 roku NENT zmienił nazwę na Viaplay Group.

W wersji, która będzie obowiązywać od 1 marca, nieco go zmodyfikowano. - Zastrzegamy sobie prawo aktualizacji lub wprowadzania w dowolnym momencie zmian do serwisu lub niniejszego Regulaminu, np. ze względów technicznych, operacyjnych lub związanych z ochroną bezpieczeństwa, w celu zapobiegania nieuprawnionemu użyciu lub udostępnianiu kont, w związku ze zmianami liczby użytkowników serwisu, zmianami w obowiązującym przepisach prawa, decyzjami organów państwowych lub regulacyjnych, orzeczeniami sądowymi lub wzrostem kosztów związanych z oferowaniem serwisu. Poinformujemy Użytkownika w wiadomości e-mail o wszelkich niekorzystnych zmianach w serwisie lub Regulaminie, najpóźniej trzydzieści (30) dni kalendarzowych przed wejściem w życie takich zmian. Zmiany wchodzą w życie w dniu wskazanym w powiadomieniu, jednak nie wcześniej niż trzydzieści (30) dni kalendarzowych od wysłania powiadomienia, chyba że zmiany zostały spowodowane potencjalnym naruszeniem prawa, decyzjami urzędników, zmianami w przepisach prawa lub w związku z działaniem Siły Wyższej (jak zostało określone poniżej). Jeśli wprowadzone przez nas zmiany do Regulaminu mają w uzasadnionej opinii negatywny wpływ na dostęp do serwisu lub korzystanie z niego, a taki negatywny wpływ nie jest nieznaczny, Użytkownik ma prawo wypowiedzieć subskrypcję bez płacenia kary, ze skutkiem od dnia wejścia w życie zmiany – tłumaczy Viaplay.

Dalej platforma publikuje definicję „siły wyższej”. - W zakresie dozwolonym przez obowiązujące przepisy prawa, nie ponosimy odpowiedzialności wobec Użytkownika w przypadku, gdy nasza działalność na podstawie Regulaminu zostanie ograniczona, uniemożliwiona lub opóźniona, lub gdy dostępność lub funkcjonalność serwisu zostanie ograniczona, uniemożliwiona lub opóźniona z powodu zmian legislacyjnych, decyzji urzędowych lub z jakichkolwiek innych niezależnych od nas przyczyn – wyjaśnia Viaplay.

Punkt o błędach w serwisie

Nowością jest punkt „Błędy w ramach serwisu”. - W przypadku wystąpienia błędów w serwisie, które nie są spowodowane przez Użytkownika lub osoby korzystające z konta Użytkownika, Użytkownikowi przysługuje prawo do usunięcia błędu zgodnie z przepisami prawa dotyczącymi praw konsumentów. Użytkownik może zainicjować podjęcie takiego działania w celu skorzystania z przysługujących praw, składając reklamację w naszym Biurze Obsługi Klienta - opisuje procedurę Viaplay.

Serwis nie wyklucza sytuacji, że część problemów może wynikać z łącz czy urządzeń klientów. - W przypadku wystąpienia błędów w serwisie, które można uznać za spowodowane przez urządzenie, oprogramowanie lub połączenie sieciowe Użytkownika, Użytkownik jest zobowiązany do współpracy z nami w rozsądnym zakresie, aby umożliwić nam ustalenie, czy błąd pochodzi ze środowiska cyfrowego Użytkownika - wyjaśnia platforma.

- W zakresie dozwolonym przez obowiązujące prawo, Użytkownik przyjmuje do wiadomości, że wpływ na dostęp do serwisu może mieć m.in odmowa dostępu przez sieć internetową lub przez inną sieć, inne problemy lub błędy sieciowe, lub problemy lub błędy dotyczące dostawcy sieci, problemy lub błędy o charakterze elektronicznym, komputerowym lub telekomunikacyjnym, oraz że nie ponosimy odpowiedzialności za ograniczenia w korzystaniu z serwisu spowodowane przeciążeniem lub tego rodzaju problemami lub błędami – dodaje Viaplay.

Rewolucja cenowa w Viaplay. Platforma wprowadza nowe pakiety

Jak już wczoraj informowaliśmy Viaplay wprowadza nowe pakiety: bez najatrakcyjniejszych transmisji oraz tylko z filmami, serialami i programami niesportowymi. Nowa oferta pakietowa będzie dostępna od marca.

Viaplay od startu w Polsce oferował jeden pakiet ze sportem, filmami i serialami. Obecnie kosztuje on jeszcze 34 zł. W sierpniu platforma poinformowała, że z początkiem marca 2023 roku miesięczna opłata wzrośnie do 55 zł. Jednocześnie wprowadziła roczny pakiet kosztujący 399 zł, czyli 32,25 zł miesięcznie, który można było wykupić do końca grudnia.

Od marca pełen pakiet Viaplay w Polsce zyska on nazwę Total. Pozwala on na dostęp wszystkich transmisji wydarzeń sportowych, w tym spotkań angielskiej Premier League i niemieckiej Bundesligi, Ligi Konferencji Europy UEFA, Ligi Europy UEFA, gal KSW oraz wyścigów Formuły 1, które w lutym trafią do oferty Viaplay. W ofercie będą też nadal filmy i seriale (w tym produkcje Viaplay), seriale dokumentalne i reality shows oraz programy dla dzieci.

Cena pakietu Total będzie wynosić 55 zł. Viaplay na ten rok przygotował promocję - z pakietu “Total” w obniżonej cenie 44 zł za miesiąc będzie można skorzystać w przypadku wykupienia go na 12 miesięcy.

Nowością będzie pakiet Medium, obejmujący transmisje wybranych wydarzeń sportowych, a także wszystkie produkcje Viaplay, filmy i seriale, formaty reality show oraz treści przeznaczone dla dzieci.

Pakiet ten będzie zawierał wszystkie relacje z zawodów sportowych poza transmisjami spotkań angielskiej Premier League, wyścigów Formuły 1 oraz gal KSW.

Koszt miesięcznej subskrypcji Medium wyniesie 40 zł.

Pakiet bez sportu za 15 zł miesięcznie

Trzecim nowym pakietem będzie Films & Series, stworzony specjalnie z myślą o użytkownikach chcących oglądać filmy, seriale, reality show oraz treści dla dzieci. Pakiet Films & Series nie będzie obejmował żadnych transmisji wydarzeń sportowych i będzie dostępny od 9 marca.

Cena to 15 zł za każdy miesiąc subskrypcji.

Viaplay zapowiada, że w 2023 roku na platformie będzie miało swoją premierę również wiele nowych propozycji programowych, takich jak: "Morderczynie" - pierwszy polski serial fabularny Viaplay, program "Powerwomen Polska", a także drugi sezon norweskiego serialu ‘Furia’, który częściowo został stworzony w Polsce z udziałem uznanych polskich aktorów, w tym m.in. Borysa Szyca.

Klienci zainteresowani nowymi pakietami abonamentowymi mają możliwość zmiany warunków swojej subskrypcji w ustawieniach konta Viaplay. Wysokość opłaty pobieranej od dotychczasowych subskrybentów Viaplay “Total”, którzy nie zmienią swojego pakietu, zostanie automatycznie zaktualizowana do nowej ceny przy pierwszym rozliczeniu następującym po 1 marca 2023 roku. Każdy z klientów Viaplay otrzyma wszystkie niezbędne informacje w wiadomości email.

W trzecim kwartale ub.r. liczba subskrybentów Viaplay wzrosła o 879 tys. do 6,428 mln, z 685 tys. pozyskano poza Skandynawią. W Polsce, tak samo jak w Holandii, liczba klientów przekroczyła milion.

Dołącz do dyskusji: Viaplay podnosi ceny. Rozsyła także „ważną informację” dla klientów

8 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Ja g
Z artykułu wynika, że Viaplay nie będzie ponosił odpowiedzialności za nic. Wszystkie reklamacje będą odrzucane z powodu niesprecyzowanych problemów po stronie odbiorcy. Gratuluję ich klientom.
0 0
odpowiedź
User
GunFire
A jakosc transmisji fatalna. Jak to jest ze na pirackich serwisach jakosc FullHD a Viaplay tak cienko?
0 0
odpowiedź
User
m.
Nic nie gwarantować, za nic nie ponosić odpowiedzialności i w 2023 nadawać w 720p i śladowym bitrate. Żyć nie umierać.
0 0
odpowiedź