SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Polacy szukają w internecie tańszego RTV/AGD, ale rzadziej tam kupują

Dla Polaków planujących zakup sprzętu RTV/AGD największą zaletą internetu jest możliwość porównania cen i znalezienia tańszych modeli - pokazuje badanie TNS OBOP. Jednak ponad połowa respondentów nie jest zainteresowana kupowaniem takich urządzeń w sieci.

59 proc. Polaków planujących zakup sprzętu RTV/AGD uważa, że najlepszą cechą internetu w ich sytuacji jest możliwość znalezienia tańszego urządzenia w innym sklepie. 53 proc. osób podkreśla, że w sieci znajdują się porównania modeli dostępnych w różnych punktach sprzedaży. Z kolei 43 proc. respondentów docenia szybkość i wygodę uzyskania wiadomości w internecie, a 41 proc - możliwość zapoznania się z dodatkowymi informacjami. Co ciekawe, tylko 18 proc. ankietowanych zaznacza, że internet daje szansę przeczytania opinii innych osób o określonych modelach.

Z drugiej strony 77 proc. Polaków planujących zakup sprzętu RTV/AGD podkreśla, że w tradycyjnym sklepie mogą obejrzeć interesujące ich urządzenia oraz porozmawiać ze sprzedawcą. Dla 54 proc. ważna jest szybkość zakupu w takim punkcie, a dla 36 proc. - pewność, że sprzęt jest na stanie.

Tylko 23 proc. Polaków planujących zakup urządzeń RTV/AGD próbowało kiedykolwiek nabyć je w internecie. Wśród pozostałych trzech czwartych osób aż 62 proc. nie jest zainteresowane takim sposobem zakupu, a tylko 21 proc. wyraża chęć do transakcji on line. Sceptycy kupna sprzętu RTV/AGD w sieci podkreślają, że wolą go obejrzeć i sprawdzić jakość (27 proc. wskazań), nie mają zaufania do internetu (21 proc.) oraz preferują zakupy w tradycyjnych sklepach (20 proc.). 8 proc. uzasadnia, że lubi bezpośredni kontakt ze sprzedawca, a 6 proc. - że obawia się uszkodzenia podczas transportu zakupionego w sieci urządzenia oraz zwłoki w jego dostarczeniu.

Badanie sposobów kupna sprzętu RTV/AGD zostało przeprowadzone przez TNS OBOP na przełomie września i października ubiegłego roku. Ankiety objęły ponad 1000 dorosłych Polaków kupujących takie urządzenia w 10 marketach Media Markt i Saturn w 5 miastach.

Dołącz do dyskusji: Polacy szukają w internecie tańszego RTV/AGD, ale rzadziej tam kupują

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl