SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

„Polityka” liderem, „Newsweek” i „Tele Tydzień” w dół

W kwietniu bieżącego roku polskie tygodniki cennikowo zarobiły z reklam ponad 15 proc. mniej niż rok wcześniej. Największe spadki zanotowały „Newsweek Polska”, „Tele Tydzień” i „Wprost”, a jako jedyna w czołówce ubiegłoroczny poziom tych przychodów utrzymała „Polityka”.

„Polityka” liderem, „Newsweek” i „Tele Tydzień” w dół

Cennikowe wpływy reklamowe polskich tygodników (bez autopromocji) wyniosły w kwietniu bieżącego roku 65 mln zł, czyli o 17,6 proc. mniej niż w kwietniu 2009 roku – wynika z danych firmy Expert Monitor przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl. To kolejny miesiąc, w którym wielkość tego rynku spada w skali rok do roku – w marcu zmniejszyła się o 7 proc. (więcej), a w lutym o 1,3 proc. (więcej).

Wśród tytułów zarabiających najwięcej z reklam większość zanotowała spadki: cennikowe wpływy reklamowe „Newsweeka Polska” były w kwietniu o 26,1 proc. mniejsze niż rok wcześniej, w przypadku „Tele Tygodnia” ten regres wyniósł 18,8 proc., a w przypadku „Wprost” – 6,9 proc. W czołówce zestawienia jedynie „Polityka” osiągnęła niewielki wzrost tych przychodów (4,4 proc.), dzięki czemu awansowała na pozycję lidera rynku. 

wpływy reklamowe tygodników (bez autopromocji)
  IV 2010 IV 2009
Polityka 8 084 500 zł 7 746 000 zł
Newsweek Polska 6 904 600 zł 9 344 333 zł
Wprost 6 096 850 zł 7 333 323 zł
Tele Tydzień 5 649 927 zł 6 958 826 zł
razem 65 021 566 zł 78 927 137 zł


 

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: „Polityka” liderem, „Newsweek” i „Tele Tydzień” w dół

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
ekspedient
Jeśli chodzi o Bauera, to sprzedaż reklam jest idealnym odzwierciedleniem "poziomu" biura reklamy pism TV, z jego szefową na czele.
Aż dziw, że to jeszcze w ogóle bangla, choć krach jest bliski.
8 8
odpowiedź
User
Parapecik
Poziom reklamy w pismach z TV idzie też w parze z koszmarnym poziomem tych gazet, spadki, spadki, spadki. I plaga ciąż w dziale. Szczury opuszczają tonący okręt. Tylko patrzeć jak ogłoszą epidemię czerownki i zamkną tę budę.
8 8
odpowiedź