SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Polo TV najpopularniejszym kanałem muzycznym, Viva Polska wypadła poza podium

W marcu br. liderem oglądalności wśród stacji muzycznych było Polo TV. Z kolei wśród młodych widzów na pierwsze miejsce awansowała Eska TV. Viva Polska w obu grupach spadła poza podium, notując największe spadki w rankingu.

fot. Shutterstock.com

fot. Shutterstock.com

Udział w rynku telewizyjnym kanału Polo TV w marcu 2013 roku wyniósł 0,59 proc. W stosunku do analogicznego okresu rok wcześniej wzrósł on najbardziej w zestawieniu, bowiem o 204,1 proc. Stacja ta nadaje na pierwszym multipleksie naziemnej telewizji cyfrowej. Rok temu kanał ten zajmował miejsce czwarte.

Z trzeciej na drugą pozycję awansowała Eska TV. Jej udział w analizowanym okresie zwiększył się o 127,9 proc. i ostatecznie wyniósł 0,47 proc. Stacja ta również dostępna jest naziemnie na MUX-1.

Natomiast z miejsca drugiego na ostatnią pozycję podium spadł kanał 4fun.tv. W zeszłym miesiącu jego wynik wyniósł 0,24 proc. po spadku o 9,6 proc.

Dopiero na czwarte miejsce w zestawieniu spadł dotychczasowy lider oglądalności wśród stacji muzycznych, czyli kanał Viva Polska. Jego udział w marcu br. zmniejszył się najbardziej w zestawieniu, bowiem o 49,4 proc. i ustabilizował się na poziomie 0,22 proc.

Na dziewiątej pozycji zadebiutowała nadająca od października ub.r., a monitorowana od marca br. stacja muzyczna Stars.tv, dostępna niekodowanie z satelity Hot Bird i w małych kablówkach. Jej udział w zeszłym miesiącu wyniósł 0,02 proc. i był wyższy od udziału nadającego dłużej kanału Kino Polska Muzyka (0,01 proc.).

Wśród kanałów młodzieżowych pozycję lidera zajęło MTV Polska, którego udział po spadku o 44,8 proc. wyniósł 0,07 proc. Natomiast wynik konkurencyjnego AXN Spin to niespełna 0,01 proc. Stacja ta jednak nadaje dopiero od stycznia ub.r., zaś do pomiaru telemetrycznego AXN Spin włączony został w styczniu br.

marzecwszyscy 4+
20122013
StacjaAMRSHR %AMRSHR %
Polo TV12 2430,19540 8200,593
Eska TV12 8490,20432 0140,465
4fun.tv16 9570,27016 8030,244
VIVA Polska27 7470,44115 3490,223
ITV3 9690,06312 2790,178
TV.DISCO2 7000,0436 1920,090
VH 1  1 9310,0312 5390,037
Rebel.tv1 0420,0172 1360,031
Stars.tv--1 6060,023
Kino Polska Muzyka9530,0159830,014
Wirtualnemedia.pl
MTV Polska7 8870,1254 7170,069
AXN Spin--4310,006


Z kolei w grupie widzów w wieku 13-29 lat nowym liderem została stacja Eska TV, która awansowała z miejsca trzeciego. Jej udział wzrósł tutaj o 91,3 proc. do poziomu 1,26 proc. Z miejsca czwartego na drugie awansowało Polo TV (1 proc. udziału, wzrost o 178,7 proc.). Ostatnie miejsce podium należało tutaj do 4fun.tv, które rok temu było drugie (0,71 proc., - 21,6 proc.).

Dotychczas liderująca Viva Polska spadła dopiero na miejsce czwarte, notując największy spadek w rankingu wynoszący 46,4 proc. Jej średni wynik uplasował się na poziomie 0,63 proc.

Z kolei największym wzrostem średniego udziału (aż o 334,2 proc. do 0,32 proc.) pochwalić się mógł tutaj kanał ITV.

marzecwszyscy 13-29
20122013
StacjaAMRSHR %AMRSHR %
Eska TV6 0380,65811 8011,259
Polo TV3 2780,3579 3300,995
4fun.tv8 2640,9006 6180,706
VIVA Polska10 7941,1765 9110,630
ITV6740,0732 9700,317
TV.DISCO7510,0821 3030,139
VH 1  6910,0754850,052
Rebel.tv2000,0223310,035
Stars.tv--1460,016
Kino Polska Muzyka340,004380,004
Wirtualnemedia.pl
MTV Polska3 5640,3882 2340,238
AXN Spin--1940,021


Najchętniej oglądaną pozycją w kanałach muzycznych w marcu 2013 roku był program „Vipo-disco polo hity”, który na antenie Polo TV obejrzało 222 tys. widzów. Ogółem pozycje z anteny tej stacji w zestawieniu dziesięciu topowych programów zajęły aż osiem miejsc. Pozostałe dwie lokaty przypadły programom z Eski TV.

Raport top programówwszyscy 4+
ProgramStacjaAMRSHR %
VIPO DISCO POLO HITY /PROG.MUZ.POL./Polo TV222 2041,69
DISCO RELAXPolo TV206 3642,16
DISCO POLO LIVE /PROG.MUZ/Polo TV193 6741,58
DISCO HIT FESTIVAL KOBYLNICA 2012 /RELACJA/Polo TV190 5071,86
WEEKEND Z NEW ROMANTIC /PROG.MUZ.POL/Polo TV174 4182,04
ESKA TV NEWS /PROG.MUZ.POL./Eska TV161 6332,33
LISTA PRZEBOJOW /PROG.MUZ.POL./Polo TV161 3121,20
DANCE CHART /PROG.ROZR.MUZ.POL./Eska TV149 3201,83
DISCO POLOT /PROG.MUZ./Polo TV143 5691,17
WEEKEND Z ELTONEM JOHNEM /PROG. MUZ. POL./Polo TV143 2201,91


Wszystkie dane Nielsen Audience Measurement dzięki uprzejmości Atmedia.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Polo TV najpopularniejszym kanałem muzycznym, Viva Polska wypadła poza podium

9 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Debil Zbigniew amber Bąk
Polo TV oglądają zapewne lemingi i stąd ta popularność
odpowiedź
User
marecki
mozna bylo sie tego spodziwac po amerykanskim shicie jaki prezentuje Viva.Kiedys to byl super kanal i rzeczywiscie muzyczny.
odpowiedź
User
zona
Brawo Małgosia, Staszek i ekipa :))))
odpowiedź