SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Polsat liderem, tracą TVP 1 i TVP 2

W lipcu 2008 roku największe wpływy z reklam wśród stacjitelewizyjnych miał Polsat. Na drugim miejscu znalazła się TVN, adalej - TVP 1 i TVP 2, które jako jedyne stacje ze ścisłej czołówkizarobiły mniej niż rok temu. Kanałom tematycznym przewodzi VivaPolska.

Cennikowe wpływy z reklam Polsatu w lipcu 2008 roku wyniosły121,9 mln zł i były o 23,5 proc. wyższe niż w analogicznym okresiezeszłego roku - wynika z danych TNS OBOP przygotowanych dlaWirtualnemedia.pl (dane powstały na podstawie oficjalnych cenników,nie obejmują rabatów).

Na drugim miejscu w zestawieniu znalazła się stacja TVN, którazanotowała przychody reklamowe na poziomie 109,9 mln zł (o 7,9proc. więcej niż w lipcu 2007 roku).

Na trzeciej pozycji uplasowała się TVP 1 z kwotą 66,6 mln zł,czyli o 31 proc. niższą niż rok wcześniej. Natomiast TVP 2 -czwarta w rankingu - odnotowała spadek wpływów z reklam do poziomu37,9 mln zł (-30,6 proc.).

Piątą lokatę zajęła stacja Viva Polska z kwotą 14,9 mln zł.Stacja ta zyskała 54,3 proc. w porównaniu do lipca 2007 roku ipodobnie jak w lipcu 2007 była liderem wśród stacjitematycznych.

Największy wzrost w zestawieniu zanotował znajdujący się namiejscu 17. Hallmark, którego wpływy zwiększyły się o 166,6 proc.do 4,9 mln. Najwięcej straciła natomiast zamykająca dwudziestkęstacja Tele5, której przychody reklamowe spadły o 66,2 proc. do 3,9mln zł.


VII 2008ZMIANA
Polsat121 862 386 zł23,5%
TVN109 946 577 zł7,9%
TVP166 607 854 zł-31,0%
TVP237 899 919 zł-30,6%
VIVA Polska14 939 125 zł54,3%
MTV Polska13 198 820 zł4,5%
AXN13 054 310 zł112,1%
4fun TV11 077 340 zł108,4%
TV411 021 126 zł25,3%
Discovery10 442 040 zł134,3%
TVPuls9 924 927 zł94,3%
TVN 248 047 645 zł6,3%
TVN Siedem7 806 813 zł12,2%
Polsat Zdrowie i Uroda7 477 313 zł-3,9%
VH1 Polska6 597 805 zł83,7%
TVP INFO5 094 305 zł34,0%
Hallmark4 903 940 zł166,6%
Cartoon Network4 882 490 zł24,4%
National Geographic Channel4 821 750 zł158,3%
Tele 53 909 495 zł-66,2%


VII 2007
Polsat98 679 569 zł
TVN101 906 130 zł
TVP196 514 944 zł
TVP254 614 453 zł
VIVA Polska9 684 505 zł
MTV Polska12 636 235 zł
AXN6 155 660 zł
4fun TV5 314 390 zł
TV48 792 807 zł
Discovery4 456 235 zł
TVPuls5 108 805 zł
TVN 247 570 676 zł
TVN Siedem6 954 941 zł
Polsat Zdrowie i Uroda7 783 436 zł
VH1 Polska3 591 845 zł
TVP INFO3 801 265 zł
Hallmark1 839 693 zł
Cartoon Network3 925 020 zł
National Geographic Channel1 866 476 zł
Tele 511 568 375 zł



Procter and Gamble Operations Polska, L'oreal Polska i PTKCentertel to firmy, które przeznaczyły najwięcej na reklamę wtelewizji w lipcu 2008 roku.


VII 2008
PROCTER AND GAMBLE OPERATIONS POLS27 877 867 zł
L`OREAL POLSKA23 972 856 zł
PTK CENTERTEL21 640 661 zł
POLKOMTEL21 147 940 zł
DANONE16 564 595 zł
UNILEVER POLSKA15 784 061 zł
RECKITT BENCKISER14 752 600 zł
POLSKA TELEFONIA CYFROWA13 743 743 zł
COLGATE - PALMOLIVE13 219 135 zł
HENKEL12 481 850 zł
COCA-COLA POLAND SERVICES10 374 395 zł
KOMPANIA PIWOWARSKA9 149 750 zł
USPHARMACIA8 159 300 zł
TVPROMOTION GROUP7 850 567 zł
MASPEX WADOWICE7 276 530 zł
MASTER FOODS POLSKA6 795 390 zł
CARLSBERG POLSKA6 268 250 zł
GRUPA ŻYWIEC6 132 522 zł
NIVEA POLSKA5 771 338 zł
WRIGLEY'S5 576 260 zł

VII 2007
UNILEVER - BESTFOODS24 613 801 zł
PROCTER AND GAMBLE OPERATIONS POLS23 651 590 zł
POLKOMTEL20 282 039 zł
POLSKA TELEFONIA CYFROWA14 014 788 zł
HENKEL12 183 056 zł
PTK CENTERTEL12 005 147 zł
NESTLE POLSKA11 805 725 zł
RECKITT BENCKISER11 691 500 zł
MASPEX WADOWICE11 672 875 zł
L`OREAL POLSKA11 462 568 zł
TVPROMOTION GROUP11 336 712 zł
COLGATE - PALMOLIVE10 292 248 zł
COCA - COLA COMPANY9 891 977 zł
GRUPA ŻYWIEC9 488 788 zł
ING GROUP9 343 964 zł
DANONE9 113 115 zł
USPHARMACIA8 046 378 zł
P46 582 609 zł
HOOP6 574 734 zł
TELEKOMUNIKACJA POLSKA6 425 518 zł

Dołącz do dyskusji: Polsat liderem, tracą TVP 1 i TVP 2

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl