SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Polsat odpowiada UOKiK-owi: niewielu klientów niezadowolonych z transmisji Euro 2016

Grupa Polsat zapewnia, że odpowie UOKiK-owi na wszystkie pytania dotyczące pokazywania meczów Euro 2016, a część informacji już przekazała. Firma podkreśla, że problemy z odbiorem transmisji miało tylko niewielu klientów, którym zapewniono szereg ponadstandardowych rozwiązań.

W środę Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów poinformował, że skierował do Cyfrowego Polsatu i Telewizji Polsat pytania związane z otrzymywanymi skargami dotyczącymi transmisji Euro 2016. UOKiK zaznaczył, że większość skarg dotyczy jakości przekazu na internetowej platformie Ipla, na co wielu użytkowników narzekało od drugiego dnia turnieju.

Konsumenci skarżyli się też na zniknięcie w zeszły czwartek z oferty Cyfrowego Polsatu niemieckich kanałów ZDF i Das Erste, transmitujących Euro 2016 bez dodatkowych opłat. Z kolei firmy i instytucje, które zamierzały zorganizować strefy kibica, zwróciły uwagę, że Polsat wyznaczył wysokie ceny licencji do publicznego odtwarzania transmisji. W efekcie w większości miast nie będzie strefy kibica, o czym portal Wirtualnemedia.pl informował już przed startem Euro 2016.

Grupa Polsat w przekazanym nam stanowisku zapewnia, że odpowie na wszystkie pytania UOKiK-u i wyjaśnimy wszelkie wątpliwości związane z transmisjami Euro 2016. Firma przekazała już Urzędowi odpowiedź na pytanie przesłane 15 czerwca. - Jak wynika z komunikatu UOKiK-u, posiada on informacje niepełne - zaznacza spółka.

- Przesłane do nas zgłoszenia dotyczące Ipli były dokładnie przez nas analizowane i rozpatrywane indywidualnie bez zbędnej zwłoki, a użytkowników prosiliśmy o szczegółowe opisanie, co dokładnie działo się w przypadku odbioru przez nich transmisji. Nadal na bieżąco monitorujemy sytuację. Wprowadziliśmy także dodatkowe rozwiązania techniczne, które mają na celu zapewnienie klientom jak największego komfortu odbioru transmisji Euro 2016 - wylicza Grupa Polsat.

Firma zaznacza, że problemy dotyczyły jedynie niewielkiej liczby jej klientów. - Zdecydowana większość naszych klientów jest zadowolona ze świadczonych usług, a dla tych, którzy spotkali się z problemami przygotowaliśmy i zastosowaliśmy szereg ponadstandardowych rozwiązań, które spotkały się z pozytywnym odbiorem wśród klientów - dodaje nadawca.

Grupa Polsat przypomniała też, że jako jedyny nadawca ma w Polsce prawa do transmitowania wszystkich meczów Euro 2016.

UOKiK zapowiedział, że po otrzymaniu odpowiedzi od Cyfrowego Polsatu i Telewizji Polsat zdecyduje o dalszych działaniach wobec firm. Jeśli pojawi się podejrzenie stosowania praktyk niezgodnych z prawem, Urząd może podjąć postepowanie wyjaśniające, a potem postępowanie w sprawie  naruszenia zbiorowych interesów konsumentów lub praktyk ograniczających konkurencję. Mogą one zakończyć się karą finansową w maksymalnej wysokości 10 proc. obrotu przedsiębiorcy w roku poprzedzającym wydanie decyzji. Stwierdzając praktykę godzącą w słabszych uczestników rynku, UOKiK, może określić obowiązek usunięcia jej skutków w drodze rekompensaty publicznej, np. zwrócenia konsumentom części lub całości poniesionych kosztów.

Dołącz do dyskusji: Polsat odpowiada UOKiK-owi: niewielu klientów niezadowolonych z transmisji Euro 2016

15 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Pawel
Większość i tak streamuje :)
odpowiedź
User
Gie
Tak jak pisałem poprzednio. UOKiK wydał jakiś komunikat żeby nikt im nie zarzucił że nic nie robią.
odpowiedź
User
konsument
Firma zaznacza, że problemy dotyczyły jedynie niewielkiej liczby jej klientów. - Zdecydowana większość naszych klientów jest zadowolona ze świadczonych usług

Jasne! Zawsze się tak mówi. Wszyscy są zadowoleni, a to tylko niewielka grupka marudzących klientów, którzy pewnie sami mają za wolne łącza. Pfff... Tylko ciekawe, dlaczego tak wiele skarg już wpłynęło do UOKiK. Zwykle mało kto jest na tyle zdeterminowany, żeby powiadamiać urzędy o źle działających usługach, a jeśli wpływa tak dużo zgłoszeń w ciągu tygodnia, to tych niezadowolonych musi być duuuużo więcej.
odpowiedź