SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Polsat przegonił TVN, coraz więcej z reklam zarabia TVP

W 2010 roku liderem wpływów reklamowych jest Telewizja Polsat, który zarobił już 2 034 mln złotych. Najwięcej na reklamę wydały Unilever, Polkomtel i Procter and Gamble.

Polsat przegonił TVN, coraz więcej z reklam zarabia TVP

Wpływy z reklam Telewizji Polsat w okresie styczeń - wrzesień 2010 r. wyniosły 2 034 mln zł i były o 17,2 proc. wyższe niż w analogicznym okresie zeszłego roku - pokazują przygotowane dla portalu Wirtualnemedia.pl dane TNS OBOP, które powstały na podstawie oficjalnych cenników i nie obejmują rabatów.

Na drugim miejscu w zestawieniu znalazła się TVN, która zanotowała przychody reklamowe na poziomie 2 010 mln zł (o 8,2 proc. więcej niż w 2009 roku).

Na trzeciej pozycji uplasowała się TVP 1 z kwotą 1 548 mln zł, czyli o 32,5 proc. wyższą niż rok wcześniej. Natomiast TVP 2 odnotowała wzrost wpływów z reklam o 33,5 proc. do poziomu 1 004 mln zł.

Piątą lokatę zajęła stacja VIVA Polska, która była jednocześnie liderem kanałów tematycznych. Jej przychody wyniosły 424 mln zł i były o 56,1 proc. wyższe niż rok temu. 

 WIRTUALNEMEDIA.PL I-IX* 2010 ZMIANA
Polsat 2 034 968 865 zł 17,2%
TVN 2 010 540 757 zł 8,2%
TVP1 1 548 931 767 zł 32,5%
TVP2 1 004 844 530 zł 33,5%
VIVA Polska 424 808 965 zł 56,1%
TV Puls 390 285 079 zł 142,3%
AXN 340 334 807 zł 52,6%
4fun TV 255 421 475 zł 221,3%
TVN 24 208 625 047 zł 33,4%
Discovery 194 392 250 zł 75,8%
MTV Polska 189 386 775 zł 25,0%
TV4 172 463 427 zł -18,4%
TVP INFO 127 881 348 zł 53,2%
Hallmark 111 021 025 zł 65,0%
TVN Siedem 103 269 265 zł 0,1%
Disney XD 102 072 650 zł 61,1%
TVN Style 90 144 223 zł 16,0%
Animal Planet 85 046 235 zł 58,9%
Kino Polska 83 722 875 zł 153,7%
National Geographic Channel 76 307 755 zł 47,4%

 

 WIRTUALNEMEDIA.PL I-IX* 2009
TVN 1 858 457 419 zł
Polsat 1 736 817 293 zł
TVP1 1 168 779 367 zł
TVP2 752 587 666 zł
VIVA Polska 272 106 535 zł
AXN 222 971 408 zł
TV4 211 238 670 zł
TV Puls 161 057 707 zł
TVN 24 156 436 899 zł
MTV Polska 151 549 280 zł
Discovery 110 545 775 zł
TVN Siedem 103 169 770 zł
TVP INFO 83 470 465 zł
4fun TV 79 507 776 zł
TVN Style 77 730 023 zł
Hallmark 67 293 980 zł
Disney XD 63 348 400 zł
VH1 Polska 59 885 385 zł
Tele 5 56 820 988 zł
Animal Planet 53 533 360 zł


Unilever utrzymał pozycję lidera
Najwięcej na reklamę w telewizji wydały w 2010 r. firmy Unilever, Polkomtel i Procter and Gamble Operations Pols.

 Wirtualnemedia.pl I-IX* 2010
UNILEVER POLSKA 595 246 782 zł
POLKOMTEL 364 235 781 zł
PROCTER AND GAMBLE OPERATIONS POLS 292 353 911 zł
DANONE 290 880 280 zł
PTK CENTERTEL 277 904 001 zł
NESTLE POLSKA 277 406 069 zł
L'OREAL POLSKA 246 336 125 zł
POLSKA TELEFONIA CYFROWA 227 994 484 zł
HENKEL 216 499 223 zł
US PHARMACIA 201 548 570 zł
RECKITT BENCKISER 186 347 153 zł
P4 164 075 333 zł
FERRERO POLSKA 157 064 445 zł
COCA-COLA POLAND SERVICES 142 504 526 zł
AFLOFARM 131 587 984 zł
MARS POLSKA 112 083 280 zł
GLAXOSMITHKLINE CONSUMER HEALTHCAR 101 213 247 zł
KRAFT FOODS 95 766 790 zł
METRO GROUP 86 147 635 zł
NIVEA POLSKA 85 938 190 zł
   
  I-IX* 2009
UNILEVER POLSKA 411 353 721 zł
POLKOMTEL 253 191 706 zł
PTK CENTERTEL 249 127 427 zł
NESTLE POLSKA 245 936 987 zł
L'OREAL POLSKA 235 342 721 zł
PROCTER AND GAMBLE OPERATIONS POLS 220 310 688 zł
POLSKA TELEFONIA CYFROWA 199 792 733 zł
DANONE 199 433 222 zł
US PHARMACIA 156 068 650 zł
RECKITT BENCKISER 126 397 455 zł
COCA-COLA POLAND SERVICES 112 349 980 zł
HENKEL 112 036 936 zł
P4 108 421 242 zł
GLAXOSMITHKLINE CONSUMER HEALTHCAR 98 943 227 zł
MARS POLSKA 97 146 475 zł
NIVEA POLSKA 85 663 178 zł
FERRERO POLSKA 84 505 979 zł
TYMBARK 79 020 405 zł
METRO GROUP 77 104 725 zł
GRUPA ŻYWIEC 72 026 873 zł
   
   
* do 26.09  


 

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Polsat przegonił TVN, coraz więcej z reklam zarabia TVP

4 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
iwazdunia
Ilejogurtów można by rozdać najbiedniejszym za te setki milionów, a oile tańsze mogłyby być proszki do prania, czy telefony w Plusie...skandal!!!!
8 8
odpowiedź
User
romek69
to są dane cennikowe, nie maja nic wspólnego z rzeczywistością
8 8
odpowiedź
User
km
no sie nie dziwie bo reklamy w trakcie filmu trwają po 20 minut, w tym czasie obejrzę cały serial na innym programie
8 8
odpowiedź
User
szara komórka
Rekord czasu reklamowego, dłuższego niż czas audycji, pobiła właśnie TVP1, wprowadzając po Teleexpressie jakiś idiotyczny fragment wypowiedzi na temat sportu. Jedno pytanie, jedna wypowiedź, trwają niespełna minutę, za to lista reklamodawców ciągnie się na ekranie znacznie dłużej, co znamienne w najlepszym czasie antenowym, zanim ludzie zdążą się przełączyć na cokolwiek sensownego. Tylko co na takie praktyki Pan Prezes, Krajowa Rada Radiofonii, Komisja etyki, fachowcy od misji TVP, specjaliści od prawa, które od lat stanowi, że reklama nie może przekroczyć 30proc. zawartości utworu??? Coraz gorsze praktyki w TVP, kompletny brak standardów, kiedy "góra" bije się tylko o kasę i stołki w stylu: po nas choćby potop...(((:
8 8
odpowiedź