SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Polsat rośnie szybciej niż rynek reklamy

Przychody Telewizji Polsat z reklamy i sponsoringu wzrosły w I kwartale br. o 3,6 proc. rok do roku, czyli dwa razy bardziej niż cały rynek reklamy TV. Spółka nie zmieniła swojej prognozy, że pójdzie on do góry w tym roku o 7 proc.

Jak podał dom mediowy Starlink, wzrost rynku reklamy telewizyjnej rok do roku wyniósł w pierwszych trzech miesiącach br. 1,8 proc. (dowiedz się więcej). Natomiast reklamowe przychody Polsatu w tym okresie wzrosły o 3,6 proc. do 185 mln zł. Z kolei całkowite przychody nadawcy w I kwartale br. wyniosły 236 mln zł (wzrost o 6 proc.), a jego EBITDA - 69 mln zł (wzrost o 9 proc.).

Grupa Polsat jako jedyna wśród głównych grup medialnych w Polsce zanotowała w I kwartale br. wzrost udziału w oglądalności. Jak wynika z danych Nielsen Audience Measurment, jej udział w wśród widzów w wieku 16-49 lat wzrósł z 18,8 proc. do 19,7 proc., a sam Polsat z wynikiem na poziomie 15,9 proc. był liderem rynku (druga TVP 1 zanotowała 15,8 proc. udziału, a trzeci TVN - 15,6 proc.).

Cyfrowy Polsat, który w kwietniu br. sfinalizował transakcję przejęcia Telewizji Polsat (więcej na ten temat), podtrzymuje szacunki, według których wartość polskiego rynku reklamy telewizyjnej wzrośnie w tym roku o 7 proc.

- Kiedy podawaliśmy tę prognozę, byliśmy bardziej ostrożni od konkurencji. Po pięciu miesiącach roku sytuacja na rynku rozwija się zgodnie z naszymi założeniami - powiedział prezes Cyfrowego Polsatu Dominik Libicki. -  W I kwartale wyniki w tym segmencie były takie jakie były, ponieważ nastąpiło przesunięcie Świąt Wielkanocnych na II kwartał tego roku - dodał.

W zeszłym tygodniu prognozę wzrostu rynku reklamy telewizyjnej w 2011 roku obniżyła konkurencyjna Grupa TVN. Ta spółka spodziewa się obecnie "wzrostu w średnim tempie jednocyfrowym" (4-6 proc.), zaś wcześniej zakładała "wysoki jednocyfrowy wzrost" (9 proc. TVN zanotował w I kwartale br. spadek przychodów reklamowych o  2,5 proc. (więcej na ten temat).

Dołącz do dyskusji: Polsat rośnie szybciej niż rynek reklamy

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
komentator
Polsat jest teraz na mocnej fali wznoszącej, stąd się biorą pewnie rozmaite plany inwestycyjne, zakupy Plusa, połączenie telewizji Polsat z CP, a przede wszystkim internet LTE, który zbliża się wielkimi krokami.
odpowiedź
User
dżon łejn
Wszystko może pójść naprawdę szybko, w końcu testy LTE w polsacie trwają już ponad miesiąc, a procedura wyłaniania zwycięzcy w konkursie na polkomtel też wydaje się zaawansowana.
odpowiedź