Polscy finaliści Golden Drum 2004

Saatchi & Saatchi, Leo Burnett, Gruppa66 Ogilvy, TBWA Warszawa, G7, OS3 multimedia oraz PZL - to polscy finaliści Golden Drum 2004

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

Lista polskich finalistów na festiwalu w Portoroż jest dość krótka. Mieszcząsię na niej agencje: Saatchi & Saatchi, Leo Burnett, Gruppa66 Ogilvy, TBWA Warszawa, G7, OS3 multimedia oraz PZL - informuje brief.

Polskim finalistą w kategorii reklama TV jest kampania Żubra autorstwa PZL oraz Toyoty Avensis (Saatchi & Saatchi). W reklamie drukowanej polscy finaliści to: TBWA Warszawa z kampanią dla Whiskas Senior, Saatchi & Saatchi dla Ariel Color, z dwoma pracami dla Toyoty Yaris, Toyoty Land Cruiser i Warszawskiego ZOO, Gruppa66 Ogilvy (OSRAM) i Leo Burnett dla Ikea. W kategorii strona internetowa swoje prace zgłosiły: OS3 multimedia (Reporter) i iLeo (część Leo Burnett) dla Fiata Pandy. Trzecim polskim finalistą kategorii strona internetowa została strona marki Heyah autorstwa agencji FFCreation.com.

Zainfekowani.pl - wakacyjna kampania internetowa Heyah znalazła się w finale tegorocznego największego europejskiego festiwalu reklamy Golden Drum w Portoroż,  w kategorii strony internetowe. Heyah jest jedynym przedstawicielem branży telekomunikacyjnej wśród 5 polskich finalistów. 

"Zainfekowani.pl" to Centrum Informacyjne związane z kampanią wakacyjną Heyah. Internauci mogą znaleźć tutaj wiadomości na temat letnich akcji Heyah nad morzem i na Mazurach.

„Zainfekowani.pl” to przede wszystkim niekonwencjonalne opracowanie graficzne, wiele barwnych animowanych elementów, które miały za zadanie wciągnąć użytkowników w interakcję, oraz inne atrakcje takie jak np. striptiz. Można obejrzeć Ostrą Siostrę lub Pielęgniarza Grzesia, którzy w zależności od akcji wybieranych przez Internautę powoli rozbierali się. Można było wybierać pomiędzy kilkoma opcjami scenariusza, a także polecić zabawę poprzez kartkę mailową swoim znajomym. Kartki spełniały funkcję narzędzi marketingu wirusowego.

Za produkcję i kreację internetową http://www.zainfekowani.pl/ odpowiada agencja FFCreation.com

W kategorii mediów polskim finalistą jest tylko jedna agencja – Saatch & Saatchi z projektem dla Head & Shoulders. W kategorii Kampanie ta sama agencja z kampanią Toyoty Avensis, Leo Burnett z kampanią dla marki Vizir oraz G7 (Leo Burnett Group) z kampanią wprowadzającą Heyah i z Heyah Fashion.

Heyah odkrywano przed odbiorcami w trzech etapach. W reklamie wykorzystano szereg niekonwencjonalnych, niespotykanych dotychczas form, prowokując i zaciekawiając nimi opinię publiczną. W pierwszym etapie na billboardach pokazała się sama czerwona łapa i adres http://www.nadchodzi.pl/. W drugim etapie obok niej pojawiały się różne hasła m.in. np.  „Pozdrawiamy drogich konkurentów”; ”Nic na chwilę”," Nie gramy na czas”, „Nie mamy salonów sprzedaży” . W trzecim etapie przedstawiono czym jest Heyah i co oferuje.

Pierwszy raz w historii warszawskiego metra na jego wagonach pojawiła się reklama Heyah. Czerwona łapa pojawiła się na Pałacu Kultury oraz balkonach budynków mieszkalnych. Czarne trabanty z czerwonymi łapami krążyły ulicami miast.

Podczas tej kampanii prezentowana była Heyah Collection stworzona specjalnie dla tej marki przez młodego projektanta Bartka Wieczorka. Kampania realizowana była na nośnikach outdoorowych i w prasie kolorowej.

Za strategię i pomysł kampanii odpowiada agencja G7.

- Na uwagę zasługuje docenienie i zauważenie reklamy Żubra autorstwa PZL. Jest to reklama, co jest miłym zaskoczeniem, wspominana przez wielu prelegentów jako przykład dobrej kreacji – mówi magazynowi "Brief" Anna Gołębicka, dyrektor kreatywna Martis.

Wczoraj zaprezentowano także nowe trendy w reklamie. - Podczas części prezentacji nazwanej Akademia Kreatywna, Fred&Farid zaprezentowali zupełnie nowe spojrzenie na reklamę i budowanie przekazu. Nowa definicja reklamy zbliża ją bardziej do hollywoodzkich produkcji filmowych. Nowa reklama nie jest już prezentacją produ ktu, a emocjonalną, prawdziwą, nie przerysowaną historią, która ma kilka wymiarów. USP nie jest tu komunikatem, a emocją, jaką wykreuje widz. Jak to się ma do polskiego szerokiego odbiorcy? Pewnie okaże się za parę lat. Pokazane przykłady reklam były jednak imponujące – mówi Anna Gołębicka.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych
Materiał reklamowy

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu