Mało, coraz mniej. Sprzedaż dzienników regionalnych skurczyła się o ponad 20 proc.

Średnia sprzedaż ogółem dzienników regionalnych w pierwszym kwartale 2025 roku była o 22,5 proc. niższa niż przed rokiem. Żaden tytuł nie sprzedaje się już w ponad 10 tys. egz., a jedynie trzy przekraczają pułap 5 tys. W przypadku „Polski Metropolii Warszawskiej” sprzedaż poleciała w dół o prawie połowę.

Tomasz Wojtas
Tomasz Wojtas
Udostępnij artykuł:
Mało, coraz mniej. Sprzedaż dzienników regionalnych skurczyła się o ponad 20 proc.
Fot. materiały prasowe Polska Press

Jako ostatnia poniżej poziomu 10 tys. przeciętnej sprzedaży zsunęła się „Gazeta Pomorska”. Według danych Polskich Badań Czytelnictwa w pierwszym kwartale 2025 roku jej średni wynik wyniósł 9 012 egz., o 17,61 proc. mniej niż przed rokiem.

O prawie jedną piątą zmalała przeciętna sprzedaż zajmujących kolejne miejsca „Dziennika Zachodniego” (o 19,39 proc. r/r do 5 600 egz.) oraz „Głosu Wielkopolskiego” (o 19,08 proc. do 5 379 egz.).

Procentowo najwięcej straciła „Polska Metropolia Warszawska” – jej średnia sprzedaż poszła w dół o 47,29 proc. do 2 898 egz. Spadki o ok. 30 proc. zanotowały zaś „Gazeta Krakowska” (o 31,65 proc. do 2 887 egz.) oraz „Dziennik Bałtycki” (29,47 proc. o 2 908 egz.).

21 dzienników z zestawienia w minionym kwartale sprzedawało się przeciętnie w 68 321 egz. Wobec 88 152 egz. rok wcześniej oznacza to spadek o 19 831 egz. (czyli o 22,5 proc.).

W rankingu jest 20 tytułów wydawanych przez Polska Press (wyjątek to „Kurier Szczeciński”). Orlen, który przejął wydawnictwo ponad cztery lata temu, obecnie szuka dla niego nowego właściciela. – Rozpoczęcie procesu sprzedaży Polska Press możliwe jest w czerwcu lub lipcu tego roku – zapowiedział w styczniu br. szef koncernu Ireneusz Fąfara.

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Rosja zjadła zysk polskiego giganta odzieżowego. Sinsay napędza sprzedaż

Rosja zjadła zysk polskiego giganta odzieżowego. Sinsay napędza sprzedaż

Startuje cyber.gov.pl do ochrony przed zagrożeniami w sieci

Startuje cyber.gov.pl do ochrony przed zagrożeniami w sieci

Oshee współpracuje z Kacprem Tomasiakiem

Oshee współpracuje z Kacprem Tomasiakiem

Zaskakujący wybór Człowieka Roku 2025 magazynu "Time"

Zaskakujący wybór Człowieka Roku 2025 magazynu "Time"

Valkea: 25 lat, 100 ekspertów, jedna z największych niezależnych agencji marketingowych w Polsce
Materiał reklamowy

Valkea: 25 lat, 100 ekspertów, jedna z największych niezależnych agencji marketingowych w Polsce

Zmiany i awanse w Agencji 2012

Zmiany i awanse w Agencji 2012