SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Polska reklama urosła o 16 proc., Unilever wydał najwięcej

W Polsce na reklamę w mediach tradycyjnych wydano w ub.r. niecałe 16 proc. więcej niż rok wcześniej. Największym marketerem był Unilever Polska, który zwiększył swój budżet reklamowy o 24 proc.

Polska reklama urosła o 16 proc., Unilever wydał najwięcej

Z cennikowych danych przygotowanych przez Kantar Media (dawniej Expert Monitor) wynika, że w 2010 roku na reklamę w telewizji, radiu, prasie, kinach i na outdoorze wydano w Polsce 23,77 mld zł. Oznacza to wzrost o dokładnie 15,97 proc. w porównaniu do 2009 roku. 10 największych marketerów zwiększyło swoje budżety reklamowe jeszcze bardziej – o 27,8 proc.

Zdecydowanie największy reklamodawca na polskim rynku – Unilever – na reklamę w mediach tradycyjnych przeznaczył o 24,2 proc. więcej niż rok wcześniej. Taki sam wzrost wydatków reklamowych zanotował Polkomtel. Jeszcze bardziej swoje budżety reklamowe zwiększyły Procter & Gamble DS Polska (o 31,2 proc.) i Danone (o 29,5 proc.). Jednocyfrowy wzrost tych wydatków zanotowały za to L'Oreal Polska (2 proc.), PTK Centertel (5,9 proc.) i US Pharmacia (9,5 proc.) .

Cennikowe wydatki reklamowe (telewizja, radio, prasa, kina, outdoor)
  2010 2009 
Unilever Polska 939 384 774 zł 756 458 774 zł
Polkomtel 712 772 937 zł 573 991 272 zł
PTK Centertel 567 239 471 zł 535 432 541 zł
Procter & Gamble DS Polska 557 562 414 zł 424 930 582 zł
Polska Telefonia Cyfrowa 508 641 372 zł 434 733 986 zł
L'Oreal Polska 484 340 327 zł 474 639 019 zł
Nestlé Polska 465 287 813 zł 386 545 370 zł
Aflofarm Farmacja Polska 402 648 160 zł  - 
Danone 364 987 973 zł 282 170 385 zł
US Pharmacia 344 387 785 zł 314 639 744 zł
10 największych reklamodawców 5 347 255 036 zł 4 183 541 673 zł
Wszyscy reklamodawcy 23 772 607 929 zł 20 499 614 929 zł


 

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Polska reklama urosła o 16 proc., Unilever wydał najwięcej

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl