SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Polska reklama urosła o 16 proc., Unilever wydał najwięcej

W Polsce na reklamę w mediach tradycyjnych wydano w ub.r. niecałe 16 proc. więcej niż rok wcześniej. Największym marketerem był Unilever Polska, który zwiększył swój budżet reklamowy o 24 proc.

Polska reklama urosła o 16 proc., Unilever wydał najwięcej

Z cennikowych danych przygotowanych przez Kantar Media (dawniej Expert Monitor) wynika, że w 2010 roku na reklamę w telewizji, radiu, prasie, kinach i na outdoorze wydano w Polsce 23,77 mld zł. Oznacza to wzrost o dokładnie 15,97 proc. w porównaniu do 2009 roku. 10 największych marketerów zwiększyło swoje budżety reklamowe jeszcze bardziej – o 27,8 proc.

Zdecydowanie największy reklamodawca na polskim rynku – Unilever – na reklamę w mediach tradycyjnych przeznaczył o 24,2 proc. więcej niż rok wcześniej. Taki sam wzrost wydatków reklamowych zanotował Polkomtel. Jeszcze bardziej swoje budżety reklamowe zwiększyły Procter & Gamble DS Polska (o 31,2 proc.) i Danone (o 29,5 proc.). Jednocyfrowy wzrost tych wydatków zanotowały za to L'Oreal Polska (2 proc.), PTK Centertel (5,9 proc.) i US Pharmacia (9,5 proc.) .

Cennikowe wydatki reklamowe (telewizja, radio, prasa, kina, outdoor)
 20102009 
Unilever Polska939 384 774 zł756 458 774 zł
Polkomtel712 772 937 zł573 991 272 zł
PTK Centertel567 239 471 zł535 432 541 zł
Procter & Gamble DS Polska557 562 414 zł424 930 582 zł
Polska Telefonia Cyfrowa508 641 372 zł434 733 986 zł
L'Oreal Polska484 340 327 zł474 639 019 zł
Nestlé Polska465 287 813 zł386 545 370 zł
Aflofarm Farmacja Polska402 648 160 zł - 
Danone364 987 973 zł282 170 385 zł
US Pharmacia344 387 785 zł314 639 744 zł
10 największych reklamodawców5 347 255 036 zł4 183 541 673 zł
Wszyscy reklamodawcy23 772 607 929 zł20 499 614 929 zł


 

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Polska reklama urosła o 16 proc., Unilever wydał najwięcej

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl