SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Ponad połowa internautów korzysta z płatnych serwisów VoD. Najpopularniejszy jest Netflix

Z roku na rok rośnie liczba użytkowników platform VoD. W ubiegłym roku aż 54 proc. polskich internautów miało konto na płatnych serwisach. Wśród nich liderem był Netflix, na drugim miejscu znalazło się YouTube.

Fot. Netflix.comFot. Netflix.com

Telewizor jest niemal w każdym polskim domu, ale funkcjonuje najczęściej w parze z laptopem i smarfonem. Ośmiu na dziesięciu widzów podczas oglądania telewizji korzysta z rożnych urządzeń równocześnie. 43 proc. internautów ogląda treści wideo w telewizji kilka razy dziennie, 36 proc. robi to na smartfonie, 22 proc. na laptopie, a 13 proc. na komputerze - wynika z najnowszego badania IRCenter "Media jutra - Multicreening6", dotyczącego wieloekranowości w Polsce.

Z płatnej telewizji korzysta 63 proc. polskich internautów. Najczęściej jako dostawcę usług multimedialnych wybierają oni Cyfrowy Polsat (38 proc.), który w ostatnich latach umocnił się jako lider rynku, zdobywając przewagę nad głównymi konkurentami – Canal + z 21 proc. użytkowników oraz Orange – 18 proc. użytkowników.

Z bezpłatnych kanałów korzysta 88 proc. badanych, ale jedynie 25 proc. wybiera wyłącznie bezpłatny dostęp. Ponad połowa polskich internautów ma konto na płatnych serwisach VoD, co stanowi wyraźny wzrost w stosunku do 2018 r., kiedy zadeklarowało to  41 proc. osób.

Liderem Netflix i YouTube

- Błyskawiczny wzrost popularności płatnych serwisów VoD wynika głównie z unikalnych treści – szczególnie oryginalnych seriali, na których produkcje przeznaczane są gigantyczne budżety. Netflix, czy HBO Go są dobrą alternatywą dla zwykłej telewizji – wciągające seriale, ogromny wybór filmów i brak reklam sprawiają, że liczba ich użytkowników stale rośnie - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Michał Kot, partner w IRCenter.

Wśród płatnych dostawców usług VoD liderem jest Netflix, który ogląda 50 proc. użytkowników płatnych platform, co stanowi duży wzrost w stosunku do 2018 r. (21 proc.). Na drugim miejscu znalazło się YouTube z wynikiem 47 proc. (YouTube Premium i YouTube Music). Ostatnie miejsce na podium zajęło CDA, które ogląda 36 proc. użytkowników.

Nie ufamy reklamom, prosimy o rekomendacje

Do najmniej zaufanych źródeł informacji należą reklamy – zarówno te otrzymywane na e-mail, jak i widziane w telewizji czy podczas przeglądania internetu. Reklamom telewizyjnym nie ufa aż 47 proc. badanych. Częściej niż w poprzedniej fali badania respondenci deklarują, że oglądają dobre reklamy, gdy przedstawiają one interesujące ich produkty czy usługi (31 proc.), są utrzymane w zabawnej konwencji (29 proc.) i informują o nowościach (23 proc.).

Aby uzyskać jak najbardziej wiarygodne informacje o produktach czy usługach, niemal 70 proc. internautów zwraca się po rekomendację do najbliższych. Zaufaniem cieszą się również porównywarki cenowe (61 proc. respondentów) oraz informacje dostępne przy produkcie w sklepie stacjonarnym (50 proc.).

Raport jest oparty na badaniu ilościowym CAWI, przeprowadzonym przez IRCenter wśród uczestników panelu badawczego na reprezentatywnej pod względem wieku, płci i wielkości miejscowości zamieszkania próbie N=1000 internautów, 12 wywiadach IDI i analizie treści wpisów online. Dane były zbierane w listopadzie i grudniu 2019 r. Dane dostępne w przecięciach na płeć, wiek, miejsce zamieszkania itp.

Dołącz do dyskusji: Ponad połowa internautów korzysta z płatnych serwisów VoD. Najpopularniejszy jest Netflix

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl