Poprawa wyników Grupy TP SA

Zysk netto w wysokości 314 mln zł zanotowała Grupa TP w II kwartale 2003 roku

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

Zysk netto w wysokości 314 mln zł zanotowała Grupa TP w II kwartale 2003 roku, podczas gdy w II kwartale ubiegłego roku miała stratę w wysokości 52 mln zł. Zysk netto w I półroczu 2003 roku wyniósł 447 mln zł, a marża zysku netto 4,9% (rok wcześniej 1%).

"Wyniki Grupy TP pokazują, że coraz lepiej wykorzystujemy potencjał wszystkich podmiotów Grupy. Wzrost przychodów, jak i bazy abonenckiej potwierdza słuszność obranej przez nas strategii rozwoju oraz podjętych działań restrukturyzacyjnych" - podkreślił Marek Józefiak, Prezes Zarządu Grupy TP.

Marża EBITDA Grupy TP wzrosła w I półroczu 2003 roku do 43,6% w porównaniu z 41,2% na koniec I półrocza 2002 roku.

Przychody Grupy TP w I półroczu 2003 roku wyniosły 9 063 mln zł i w porównaniu do pierwszej połowy ubiegłego roku wzrosły o blisko 3%. Duży udział miał w tym PTK Centertel, którego przychody wyniosły 2 074 mln zł, podczas gdy w I półroczu 2002 roku osiągnęły poziom 1 560 mln zł.

Zysk netto telefonii stacjonarnej w I półroczu 2003 roku wyniósł 437 mln zł, przy przychodach 7 262 mln zł i marży EBITDA 46,8%.

Znacząco poprawił swoje wyniki PTK Centertel, który na koniec I półrocza 2003 zanotował zysk netto w wysokości 11 mln zł. Marża EBITDA wzrosła do 30,6% z 18,9% na koniec I półrocza 2002 roku.

"Dzięki optymalizacji nakładów inwestycyjnych oraz poprawie efektywności na wszystkich szczeblach Grupy TP generujemy coraz lepsze wyniki operacyjne. Na szczególną uwagę zasługuje tu segment telefonii komórkowej oraz transmisji danych, które z kwartału na kwartał pokazują wysoką dynamikę rozwoju i zakładam, że trend ten będzie kontynuowany" - ocenia Marek Józefiak.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Historie ludzkie w nowej kampanii Providenta

Historie ludzkie w nowej kampanii Providenta

Ruszyła nowa odsłona kampanii "Mała książka-wielki człowiek"

Ruszyła nowa odsłona kampanii "Mała książka-wielki człowiek"

Zmiany w "The Voice of Poland". Influencerka współprowadzącą show

Zmiany w "The Voice of Poland". Influencerka współprowadzącą show

Nowa stacja w ofercie Canal+

Nowa stacja w ofercie Canal+

Rekordowe zainteresowanie Predator Games – tysiące uczniów i szkół gotowych do gry
Materiał reklamowy

Rekordowe zainteresowanie Predator Games – tysiące uczniów i szkół gotowych do gry

Grupa naTemat sprzedana. Kupił ją Przemysław Pająk ze Spider’s Web i Jakub Kralka

Grupa naTemat sprzedana. Kupił ją Przemysław Pająk ze Spider’s Web i Jakub Kralka