Prognozy Stroera na 2004

Największa w Polsce pod względem powierzchni reklamowej firma reklamy zewnętrznej, przewiduje zwiększenie przyszłorocznych obrotów o około 10 proc.

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

Według Stroera przychody na koniec tego roku mają wynieść 100 mln zł., ale firma wciąż będzie przynosić straty. Zysk spodziewany jest dopiero w roku 2004.

Na piątkowej konferencji prezes firmy Janusz Malinowski zapowiedział, że od przyszłego roku Stroer wprowadzi kampanie billboardowe skrócone do dwóch tygodni (obecnie trwają co najmniej miesiąc).

- W Europie prawie wszędzie jest już dwutygodniowy system sprzedaży, a Francja i Niemcy skróciły ten okres nawet do 7-10 dni. My będziemy pierwszym krajem w Europie Środkowo-Wschodniej, który wprowadzi ten standard - dodał wiceprezes Adam Tkaczyk. Według niego, dzięki temu klienci będą mogli zaoszczędzić do 30 proc. na jednej kampanii.

Firma wprowadzi też dwa zróżnicowane cenowo pakiety tablic: "Standard", "Plus" i "Premium". Będą oferowane w kampaniach wykorzystujących minimum 30 billboardów.

Zróżnicowane będą ceny billboardów w różnych miastach (do tej pory obowiązywały te same ceny w małych i dużych małych miastach). - Wprowadzamy na trzy kategorie: Warszawa, Top 9 (miasta o największej liczbie mieszkańców) oraz pozostałe - powiedział Tkaczyk.

Zarząd Stroera liczy, że zmiany zachęcą do reklamy zewnętrznej nowych klientów i zwiększą częstotliwość kampanii tych firm, które już z niej korzystają.

Przedstawiciele firmy szacują, że ogólne wydatki reklamowe brutto w Polsce w 2003 r. zwiększą się o 6 proc. do 5 mld zł (4,7 mld zł rok wcześniej). Firma szacuje swój udział wartościowy w rynku reklamy zewnętrznej na 22 proc. Pod tym względem przoduje AMS (należący do Agory, wydawcy "Gazety Wyborczej") z 25 proc. Stroer ocenia jednocześnie, że kontroluje 42 proc. krajowego rynku billboardów (AMS ma 28 proc. rynku).

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Lawina gróźb wobec dziennikarza "Wyborczej". Wiąże to z tekstem o Cenckiewiczu

Lawina gróźb wobec dziennikarza "Wyborczej". Wiąże to z tekstem o Cenckiewiczu

TVN szykuje jubileuszową edycję "MasterChefa". "Wyprawa poza Europę"

TVN szykuje jubileuszową edycję "MasterChefa". "Wyprawa poza Europę"

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Świąteczna piosenka Radia 357 z  teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

Świąteczna piosenka Radia 357 z teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych