SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Trzy czwarte Polaków popiera protest „Media bez wyboru"

Ponad połowa badanych (54 proc.) zdecydowania popiera protest mediów, a co piąta osoba raczej popiera - wynika z badania agencji SW Research. Środowa akcja "Media bez wyboru" na jedynkach 30 dzienników miała łączne dotarcie na poziomie niemal 1,27 mln kontaktów z przekazem - podał Instytut Monitorowania Mediów.

Article

10 lutego 2021 roku  większość mediów prywatnych postanowiło  zawiesić znacząco działalność na  24 godziny, żeby wyrazić   swój protest wobec projektu podatku od przychodów reklamowych.

W akcji "Media bez wyboru" wzięło udział ponad 40 wydawców mediów, w tym największe komercyjne stacje telewizyjne - Grupa TVN Discovery, Polsat, Puls - radowe - Eurozet, RMF FM , Grupa Radiowa Agory, a także większość czołowych mediów internetowych (RASP, Wirtualna Polska, Interia) i prasy (Agora, Gremi Media, Bonnier, Infor).

Polacy popierają protest mediów

Na pytanie o poparcie dla akcji "Media bez wyboru" w ciągu niecałych 24h odpowiedziało prawie 3 tysiące polskich respondentów z panelu internetowego swpanel.pl

Wyniki ankiety Agencji Badań Rynku i Opinii SW Research pokazują, że Polacy w większości wyrażają poparcie dla akcji. Ponad połowa badanych (54 proc.) poparło ją w sposób zdecydowany, a co piąta osoba w sposób umiarkowany.

W badaniu wzięło udział 2834 Polaków w wieku od 13 do 94 lat. (start badania: 10.02.2021 g: 18:00, koniec 11.02.2021: godz 12:00).

Protest w prasie miał dotarcie na poziomie niemal 1,27 mln kontaktów

W protest wobec projektu wprowadzenia podatku od reklam dla mediów zaangażowali się dziennikarze z całego kraju. Oprócz wielu serwisów internetowych, stacji telewizyjnych i radiowych swoje poparcie dla akcji „Media bez wyboru” wyrazili również wydawcy prasy. 30 dzienników opublikowało w środę na pierwszych stronach swoich gazet hasło przewodnie sprzeciwu lub list otwarty do władz Rzeczypospolitej Polskiej i liderów ugrupowań politycznych. Samo działanie tytułów prasowych to dotarcie na poziomie 1,2 mln kontaktów z przekazem - podaje Instytut Monitorowania Mediów.

W akcji udział wzięły między innymi TVN, Superstacja, Telewizja Polsat, Grupa RMF, Wirtualna Polska, Onet czy Interia. Na stronach portali internetowych, stacji telewizyjnych i radiowych zamiast wiadomości znaleźć można było czarne plansze z napisem „Tu powinien być Twój portal”, „Tu powinien być Twój program”, a także wyjaśnienia dotyczące protestu, czy list otwarty do władz, który podpisało ponad 40 prywatnych firm z sektora rynku mediów. Telewizje zawiesiły swoje kanały informacyjne. Dziennikarze natomiast przebieg protestu starali się relacjonować na profilach w mediach społecznościowych.

„Niektóre stacje radiowe przywróciły nadawanie informacji o godzinie 11:00. Większość jednak nie wznowiła emisji, w tym wszystkie stacje telewizyjne, które zadeklarowały udział w proteście, nie uruchomiły swoich wydań aż do kolejnego poranka” - mówi Maciej Nowocień, dyrektor produkcji w Instytucie Monitorowania Mediów.

W akcję zaangażowała się większość dzienników w kraju. W strajku uczestniczyło również 30 dzienników, w tym Dziennik Bałtycki, Dziennik Gazeta Prawna, Dziennik Łódzki, Dziennik Polski, Dziennik Zachodni, Echo Dnia Podkarpackie, Echo Dnia Radomskie, Echo Dnia Świętokrzyskie, Express Bydgoski, Express Ilustrowany, Fakt, Gazeta Krakowska, Gazeta Lubuska, Gazeta Pomorska, Gazeta Wrocławska, Gazeta Współczesna, Gazeta Wyborcza, Głos Koszaliński, Głos Pomorza, Głos Szczeciński, Głos Wielkopolski, Kurier Lubelski, Kurier Poranny, Nowa Trybuna Opolska, Nowiny, Nowości, Parkiet, Przegląd Sportowy, Rzeczpospolita i Super Express.

Wszystkie te opublikowały na okładce środowego wydania listy otwarty, hasło „Media bez wyboru” lub szersze wyjaśnienia w związku z przyłączeniem się do protestu. Łączne dotarcie tego działania to 1 265 000 potencjalnych kontaktów z dystrybuowanym przekazem.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Trzy czwarte Polaków popiera protest „Media bez wyboru"

15 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Klari
Haracz na media to cios i dla lokalnych gazet. Mieszkańcy nie poznają prawdy... Swego czasu
Gazeta Sycowska pisała o akcji „Tornister dla Aleppo”? Patronat objęła Beata Kempa. Plecaki zakupione przez rodziców, w ogóle przez mieszkańców Sycowa, za 150 zł każdy, zbierano w SP nr 3 im. Jana Pawła II w Sycowie. Czy te plecaki dotarły w końcu do dzieci w Syrii? Sprawa była komentowana w mediach. Wobec (zdaniem Kempy) kłamliwego artykułu Gazety Sycowskiej, powielanego przez inne portale oświadczyła ona, że sprawę kieruje do Sądu o naruszenie dóbr osobistych i pomówienie. Jaki jest finał? I jaki jest finał całej akcji „Tornister dla Allepo? Z czyjej inicjatywy zorganizowano zbiórkę – B. Kempy czy ks. A. Mikulskiego? Coś z tą sprawą było nie tak, skoro głos zabrał czy jak niektórzy mówili ”atakował ” Kempę sam M. Banaś.
19 18
odpowiedź
User
Klari
Brawo Panie Marszałku Senatu RP! To było potrzebne! Wystąpienie krótkie i na temat, z faktami.
Po wczorajszych „Faktach” w TVN wierzę tym, którzy mówili mi, co wyprawia TVP! Czy zwykli ( jak Lichocka określa odbiorców TVP) ludzie są naprawdę aż tak ograniczeni, żeby wierzyć w te brednie? Dzięki TVN za to, że Jesteście. Życzę wytrwałości i dalszych sukcesów Waszym dziennikarzom, a w szczególności dziennikarzom śledczym. Wczorajsze „Fakty” to mistrzostwo świata! W. Szekspir: „Co za straszna era, w której idioci rządzą ślepymi.”
28 33
odpowiedź
User
Fgy
RMF wytrzymał tylko do godz. 10. Wstyd
27 3
odpowiedź