SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Przyznano Szpalty Roku 2014

Już po raz siódmy wręczono Szpalty Roku, nagrody Stowarzyszenia Prasy Firmowej. Jury pod przewodnictwem Jacka Wasilewskiego (Uniwersytet Warszawski) oceniło ponad 150 projektów marketingowych.

W kategorii „Magazyny dla pracowników”, nakład do tysiąca egzemplarzy Złote Szpalty otrzymał magazyn „Ciepłoteka” - za dobrą jakość własnych zdjęć (szczególnie okładki) oraz nieszablonowość layoutu. Srebrne Szpalty wręczono wydawcy magazynu „Richter Life”, a decyzję argumentowano konsekwencją oraz utrzymaniem wysokiego poziomu linii redakcyjnej. Brązowe Szpalty przypadły magazynowi „Żywiec Twój” za sposób pokazywania pracowników.

Kategoria „Magazyn dla pracowników”, nakład 1001 – 5 tys. egzemplarzy: Złote Szpalty wręczono wydawcy magazynu „@mazing” - za nowatorską formę, kreatywny pomysł oraz komunikację do pracowników równie dobrą, jak do klienta. Nie przyznano Srebrnych Szpalt. Z kolei Brązowe Szpalty przypadły magazynom „Świat Piwa” (za dodatki oraz prowadzenie ciągłej zabawy służącej zaangażowaniu czytelnika) oraz „Biromaniak” (za dopasowanie treści do odbiorców oraz angażowanie pracowników w komunikację).

W kategorii „Magazyn dla pracowników”, nakład powyżej 5 tys. egzemplarzy Złote Szpalty otrzymała „Nasza Biedronka” za trafienie w cele pracownika i pracodawcy oraz odnajdywanie nowych sposobów budowania więzi. Srebrne Szpalty trafiły do magazynu „Emisja” za udaną próbę zbliżenia z pracownikiem i różnorodność form graficznych oraz trend poszukiwania praktycznych tematów magazynowych. Natomiast Brązowe Szpalty przyznano wydawcy magazynu „Świat PZU” za skuteczne odwzorowanie rebrandingu w magazynie wewnętrznym. W tej kategorri jury wyróżniło magazyn „Nasz Provident” za konsekwentny rozwój strony wizualnej pisma.

W kategorii „Magazyn dla klientów i partnerów biznesowych B2C”, nakład do 10 tys. egzemplarzy Złote Szpalty otrzymał magazyn „Hi Fly” (za przykład pracy fotoedycyjnej na najwyższym poziomie). Srebrne Szpalty przypadły magazynowi „Place” za formę dotarcia do grupy docelowej poprzez różnorodność oferty tematycznej. A Brązowe Szpalty powędrowały w ręce redakcji magazynu „Agros Magazyn” (za wysoki poziom i zgodność z oczekiwaniami grupy docelowej).

„Magazyn dla klientów i partnerów biznesowych B2C”, nakład od 10 001 do 50 tys. egzemplarzy - to kolejna kategoria. Złote Szpalty wręczono w niej wydawcy magazynu „W Podróży” za ogromny postęp, dostosowanie contentu do czytelnika oraz realizację misji firmy na wysokim poziomie. Srebrne Szpalty dla magazynu „Dekoratorium” za twórczy pomysł i estetycznie wyrafinowane roszerzenie tematyki pisma. Zaś Brązowe Szpalty otrzymał magazyn „Wiem” za wyjście poza standardową tematykę związaną z produktem. Wyróżnienie przyznano magazynowi „Modna Sfera” - za wyróżniającą się, przemyślaną zawartość pisma i oryginalną formułę sesji zdjęciowych.

W kategorii „Magazyn dla klientów i partnerów biznesowych B2C” w nakładzie powyżej 50 tys. egzemplarzy Złote Szpalty powędrowały do magazynu „Si Magazyn Wolnego Czasu” - za twórczy pomysł i interaktywny content w piśmie. Srebrne Szpalty otrzymał magazyn „Magazyn Alkohole” za edukację o produktach i ich historii. Natomiast Brązowe Szpalty wręczono dwóm magazynom - „Moje smaki życia” oraz „Hebe Health & Beauty” za atrakcyjną narrację o produktach.

W kategorii „Magazyny dla klientów i partnerów biznesowych B2B”, nakład do 10 tys. egzemplarzy: Złote Szpalty dla magazynu „Wi Wiadomości Gospodarcze” (za dopasowanie do grupy docelowej oraz atrakcyjność grafiki i layoutu), Srebrne Szpalty otrzymał magazyn „Nowoczesne Zarządzanie” (za sposób na promocję potencjału firmy), a Brązowe Szpalty - magazyn „NieNieodpowiedzialni” (za formułę edytorską adekwatną do tematyki pisma).

W kategorii „Wydania jednorazowe - Raport Roczny” nie przyznano Złotych Szpalt. Za to Srebrne Szpalty otrzymał „PKO BP. Raport roczny 2012” za umiejętne połączenie obligatoryjnych treści w raporcie z działalnością wizerunkową banku. Brązowe Szpalty przyznano raportowi „Morpol. Raport roczny” za twórcze połączenie emocji smaku z racjonalnością danych finansowych.

„Wydania jednorazowe - Raport CSR” - to kolejna kategoria, w której przyznano nagrody. Złote Szpalty otrzymał „Raport Zrównoważonego Rozwoju Kompanii Piwowarskiej 2013” za ciekawe rozwiązania graficzne i przedstawienie kompletności działań. Srebrne Szpalty przyznano „Raportowi Zrównoważonego Rozwoju Cemex Polska 2011-2012” za pokazywanie roli człowieka w działaniach CSR. Z kolei Brązowe Szpalty wręczono autorom dwóch raportów: „Nasza odpowiedzialność 2012” Grupy Energa (za interesującą formę graficzną) oraz „Raportu CSR ING Banku Śląskiego” (za odważną formę graficzną).

W kategorii „Wydanie jednorazowe - Publikacja o firmie” Złote Szpalty przypadły publikacji „Stacja Mercedes” za twórczy pomysł, pozostanie w estetycznej konwencji opisywanego wydarzenia oraz offowe podejście do marki luksusowej. Srebrne Szpalty otrzymali autorzy „Pakietu materiałów promocyjno informacyjnych Łódzkiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej” za stworzenie użytecznego narzędzia dla odbiorcy. Z kolei Brązowe Szpalty wręczono autorom publikacji „Netia. Pierwsza Dekada” - za kreowanie wiedzy o początkach firmy.

W kategorii „Elektroniczna komunikacja dla pracowników - e-magazyn” Złote Szpalty otrzymał „Connect” za interesującą formułę interaktywną i wykorzystanie możliwości technologii. Srebrne Szpalty wręczono twórcom e-magazynu „@mazing” za atrakcyjność formy. Brązowych Szpalt nie przyznano, za to jury wyróżniło e-magazyn „Opel Post” - za poszukiwanie formuły dotarcia do pracownika

„Elektroniczna komunikacja dla pracowników – strona www (portal dla pracowników)” - to kolejna kategoria, w której wręczono nagrody. Złote Szpalty otrzymał portal „Provident. Portal dla doradców klienta” za twórcze połączenie poradnika i użytecznego kanału komunikacji do pracowników. Srebrne Szpalty dla portalu „Intra” za pomysł na wykorzystanie kanału informacyjnego do tworzenia poczucia tożsamości w sieci. Nie przyznano Brązowych Szpalt.

W kategorii „Elektroniczna komunikacja dla pracowników - Newsletter” nie przyznano Złotych Szpalt i Brązowych Szpalt. Srebrnymi Szpaltami wyróżniono newsletter PZU oraz newsletter PKO BP - za konsekwencję w przenoszeniu komunikacji wewnętrznej do innych mediów.

Nie przyznano nagród w kategoriach: „Elektroniczna komunikacja dla pracowników - Wideo”, „Elektroniczna komunikacja dla klientów - e-magazyn”, „Elektroniczna komunikacja dla klientów - Newsletter” (jury wręczyło wyróżnienie dla newslettera RWE za pracę nad dopasowaniem treści do potrzeb odbiorców) oraz „Elektroniczna komunikacja dla klientów - Wideo”.

W kategorii „Elektroniczna komunikacja dla klientów - strona www” Srebrne Szpalty otrzymał portal www.dekoratorium.com za dobry kierunek digitalizacji magazynu papierowego. Natomiast Brązowe Szpalty wręczono twórcom portalu www.tescomagazyn.com za lifestylowe ujęcie produktów. Złotych Szpalt nie przyznano.

„Elektroniczna komunikacja dla klientów - Fanpage” to kategoria, w której Szpalt nie przyznano. Jury postanowiło wyróżnić fanpage akcji PKO BP „Biegajmy razem” za spójność komunikacyjną.

W kategorii „Elektroniczna komunikacja dla klientów - Aplikacje mobilne” Złote Szpalty otrzymali twórcy aplikacji „Sportowy Poradnik Makro” za udane wykorzystanie technologii mobilnych. Jury nie przyznało Srebrnych i Brązowych Szpalt.

W kategorii „Komunikacja do pracowników - Strategia i wdrożenie” Złote Szpalty wręczono autorom projektu „Netia - strategia i wprowadzenie wartości firmowych” za brawurowe przeprowadzenie komunikacji dotyczącej trudnego tematu, jakim jest propagowanie wartości firmy. Srebrnymi Szpaltami nagrodzono projekty „Kompania wolontariuszy” (za dostrzeżenie faktu, że najskuteczniejsza komunikacja jest komunikacją bezpośrednią) oraz „Wąsopad” (za podjęcie trudnych tematów w komunikacji). Projekt „Provident. Przyszłość jest teraz” dostał Brązowe Szpalty za nietuzinkowe rozwiązania dotarcia do pracownika.

Nie przyznano Szpalt w kategorii „Komunikacja do klientów B2C - Strategia i Wdrożenie”. Wręczono za to wyróżnienia dla projektu „Karta Piw” oraz projektu „Poradnik Sportowy Makro” - za koncepcję i strategię opartą o content marketing.

Nagrodę specjalną Złote Szpalty za całokształt, wielokierunkowość i spójność komunikacji otrzymał bank PKO BP. Wyszczególniono narzędzia takie jak: portal dla pracowników Intra, magazyn Poradnik Bankowy oraz magazyn Brawo Bank.

Dołącz do dyskusji: Przyznano Szpalty Roku 2014

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl