SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google RSS Twitter

Publicis Groupe wprowadza strukturę zgodną z Power of One, Hejnowski i Gargała dołączają do władz

W polskim oddziale koncernu marketingowego Publicis Groupe wprowadzono strukturę organizacyjną zgodną z zapowiedzianym w ub.r. modelem Power of One. Jednocześnie Sebastian Hejnowski objął nowo utworzoną funkcję chief growth officera, a Marek Gargała - dyrektora operacyjnego zasobów kreatywnych. Obaj dołączyli do kierownictwa firmy.

Od lewej: Sebastian Hejnowski i Marek Gargała Article

Od jesieni ub.r. Publicis Poland wprowadza w Polsce swój nowy globalny model działania - Power of One. We wrześniu ogłoszono, że funkcję co-CEOs koncernu w naszym kraju objęli Piotr Piętka i Tomasz Pawlikowski, a do zarządu dołączyli Albert Wyszomirski jako chief financial officer, Monika Krawiec-Zaworska na stanowisku chief talent officera, Anna Sakowicz w roli chief data&analytics officer oraz Krzysztof Andrzejczak jako chief e-commerce officer.

Teraz Publicis Groupe ogłasza nową strukturę działalności w Polsce, opartą na siedmiu głównych obszarach:
- data science (ma zapewniać wsparcie rozwoju biznesu klientów poprzez wykorzystanie danych, technologii, analityki biznesowej oraz bada oraz gwarantować innym pionu formy spójne podejście do technologii oraz infrastruktury zasilanej danymi), którym kieruje Anna Sakowicz jako chief data & analytics officer;

- creative & content (obejmuje usługi kreatywne oraz kompetencje związane z tworzeniem treści marketingowych w oparciu o wiedzę płynącą z danych i analityki, z wykorzystaniem technologii) na czele z Markiem Gargałą;

- commerce (usługi związane z  projektowaniem, produkcją i audytowaniem treści sprzedażowych, projektowaniem i wdrażaniem technologicznym platform omnichannel,, wykorzystaniem AR i rozwiązań mobilnych), którym zarządza chief commerce officer Krzysztof Andrzejczak;

- media (kompetencje związane z projektowaniem doświadczeń konsumentów z markami we wszystkich nowoczesnych kanałach komunikacji, planowaniem i optymalizacją w czasie rzeczywistym działań w mediach) nadzorowany przez Piotra Piętkę;

- public relations (zarządzanie reputacją, konsulting wizerunkowy, komunikację korporacyjną i brandową, zagadnienia public affairs, goverment relations, employer branding, relacje inwestorskie, doradztwo i zarządzanie kryzysowe, issues management, budowanie relacji z interesariuszami) na czele z Sebstanem Hejnowskim i general managerem MSL Sebastianem Stępakiem;

- production (produkcja i postprodukcja reklamowa, filmowa i digitalowa - zajmuje się nią firma Prodigious Polska) zarządzany przez Katarzynę Lisicką, general managera Prodigious;

- investment (tworzenie i realizacja strategii negocjacyjnych z mediami i dostawcami, m.in. w zakresie zakupu programatycznego i marketingu precyzyjnego) kierowany przez chief investment officera Iwonę Jaśkiewicz­-Kunderę.

Publicis Groupe podkreśla, że taka struktura ma zapewnić większą integralność i szybszy dostęp do usług, kompetencji, talentów i narzędzi wspierających biznes.

Wiosną ub.r. Publicis Groupe ogłosiła globalną strategię na najbliższe trzy lata pod hasłem „Sprint to the future”. Koncern zamierza m.in. osiągnąć wzrost organiczny w wysokości 4 proc. do 2020 roku oraz poprawiać marżę operacyjną o 30-50 punktów bazowych rocznie.

Hejnowski, Gargała i Ruszak na nowych stanowiskach

Sebastian Hejnowski jako chief growth oficer będzie odpowiadał w Publicis Groupe w Polsce za realizację strategii identyfikacji oraz pozyskiwania nowego biznesu dla całej grupy w oparciu o założenia nowej strategii Power of One.

Hejnowski jest związany z Publicis Groupe od 2011 roku, kiedy koncern przejął agencję Ciszewski PR (był w niej dyrektorem zarządzającym). Kolejno pełnił funkcje dyrektora MSL Group w Polsce, od połowy 2015 roku - szefa tej agencji w Europie Środkowo-Wschodniej, a jesienią 2017 roku został szefem spółki LBG, do której przeniesiono agencje Arc, Leo Burnett i MSL.

Z kolei Marek Gargała będzie zajmował stanowisko dyrektora operacyjnego zasobów kreatywnych Publicis Groupe w Polsce.

W koncernie pracuje od 20 lat, kiedy przeszedł do agencji Publicis Poland. W 2001 roku został jej szefem, a w połowie 2017 roku objął też nowo utworzone stanowisko chief operations officera w strukturze Publicis Communications obejmującej marki Arc, Leo Burnett, MSL Group, Prodigious, Publicis Consultants, Publicis Worldwide oraz Saatch & Saatchi IS.

Ponadto Piotr Ruszak, poprzednio practice lead communications w Publicis Media, objął stanowisko chief communications officera całej Publicis Groupe w Polsce. Będzie odpowiadał za strategię komunikacji zewnętrznej i wewnętrznej grupy.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Publicis Groupe wprowadza strukturę zgodną z Power of One, Hejnowski i Gargała dołączają do władz

9 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
cyna
"dyrektor operacyjny zasobów kreatywnych" Tak banalnie? Nie-wielkoświatowo?
9 0
odpowiedź
User
pavv
Te oficery to ile gwiazdek i belek na pagonach mają.
10 0
odpowiedź
User
Nick
dyrektor operacyjny zasobów kreatywnych - czyli taki HR-owiec na sterydach? Może przyjąć każdego i każdego wywalić...
3 1
odpowiedź
User
Laurie
Dużo bardzo ważnych osób, które trzeba gdzieś upchnąć na wymyślonych na potrzebę chwili stanowiskach, zanim się ich usunie i ogłosi uproszczenie struktury aby "jeszcze lepiej dopasowywać ofertę i być bardziej agile" Teraz ich nie wywalamy bo część z nich ma plecy w sieci, poza tym niedobrze by to wizerunkowo nam robiło.
18 1
odpowiedź
User
Adrian D.
Jak uzasadnić, że w agencji jest więcej dyrektorów i kierowników od wszystkich projektantów, grafików, ilustratorów, fotografów, copywriterów i programistów razem wziętych.
Właśnie tak jak powyżej - wdrażaniem nowej struktury Power of One.
41 1
odpowiedź