SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Rada ds. Kompetencji Sektora Komunikacji Marketingowej przebada potrzeby pracowników i pracodawców w marketingu

Podczas konferencji MarCom Skills Day, organizowanej przez SAR i IAB Polska, przedstawiono założenia do badań Rady ds. Kompetencji Sektora Komunikacji Marketingowej. Pierwsze wnioski mają być opublikowane na koniec pierwszego kwartału tego roku.

Elżbieta Gorajewska (Nielsen) i Marcin Olkowicz (SAR) Article

Rada ds. Kompetencji Sektora Komunikacji Marketingowej została powołana we wrześniu ubiegłego roku. Inicjatorami są Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR oraz Związek Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska. Projekt jest realizowany w ramach „Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój 2019-2022”, wdrażanego przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP)

Jak zapowiedziano na środowej konferencji MarCom Skills Day, powołany organ ma zajmować się gromadzeniem insightów i materiałów do przygotowania rekomendacji sektorowej Rady ds. kompetencji. Kolejnym zadaniem będzie monitoring oczekiwań pracowników i pracodawców w branży komunikacji marketingowej w zakresie szkoleń i działań rozwojowych.

PARP, we współpracy z Sektorową Radą ds. Kompetencji, w ramach projektu Branżowy Bilans Kapitału Ludzkiego, przeprowadzi badania w branży komunikacji marketingowej. Ich celem jest zwiększenie wiedzy o potrzebach kwalifikacyjno-zawodowych.

Pierwsze wnioski z badań Rady mają być znane na koniec pierwszego kwartału 2020.

- Celem naszej pracy jest dopracowanie systemu edukacji do potrzeb naszej branży, tak aby absolwenci studiów kierunkowych, kursów i szkoleń dysponowali odpowiednimi kwalifikacjami. Mówiąc w skrócie – żebym, jako prezeska firmy zintegrowanej komunikacji strategicznej, miała gwarancję, że kandydat do pracy ma wiedzę zgodną z realiami drugiej dekady XXI wieku, a nie końca lat 90-tych. To wielkie wyzwanie, zarówno dla pracodawców i organizacji reprezentującej branżę, jak i szkół i instytucji edukacji. Musimy bowiem ustalić standardy, czyli minimum kompetencji, które musi spełniać współczesny marketer lub komunikator - komentuje Dorota Bieniek-Kaska, prezeska agencji LoveBrands Relations i członkini Rady.

Wartościowy pracownik to doceniony pracownik

Podczas konferencji zaprezentowano także wyniki badań Brightlight o sensie pracy w branży marketingowej. Jednym z kluczowych wniosków było stwierdzenie, że zatrudnienie w marketingu daje ludziom poczucie sensu niezależnie od wieku, płci czy zajmowanego stanowiska. Różnice zaczynają się pojawiać między pracownikami dużych i małych firm - im więcej zatrudnionych, tym mniejsze poczucie sensu pracy.

Praca przynosi efekty głównie wtedy, kiedy praca przynosi efekty (21 proc), kiedy ma pozytywny wpływ na rzeczywistość, a pracownik rozwija w niej kompetencje (odpowiednio 15 i 14 proc. odpowiedzi).

Według przebadanych przez Brightlight pracowaników marketingu, ich praca traci sens wtedy, kiedy jest ignorowana przez inne osoby z otoczenia (26 proc.), wykonane zadania, umiejętności nie są doceniane (16 proc.) oraz kiedy efekty pracy trafiają do kosza (15 proc.)  

Zdaniem autorów badania, nowoczesne firmy powinny budować przewagę na dawaniu pracownikom poczucia sensu i sprawczości w miejscu zatrudnienia.- Rynek pracy będzie przesuwał się w stronę benefitów pozapłacowych - podsumował na spotkaniu Bartłomiej Brach z Brightlight.

Joanna Malinowska-Parzydło z Younicorn przekonywała w czasie swojej prezentacji, że ludzie są w każdej organizacji najważniejszą wartością, a najwyższym priorytetem dla menadżerów i prezesów powinien być dobrostan pracowników. Kluczową umiejętnością liderów będzie zarządzanie motywacją wewnętrzną pracowników. Zdaniem Malinowskiej-Parzydło, kończą się czasy, kiedy pracownikom wystarczyły wysokie pensje i pojedyncze benefity. Dla pokolenia młodych pracowników liczy się to, by lider szanował ich potrzeby, rytm pracy, zdrowie, czas wolny etc.

Finanse i prestiż firmy nie liczy się dla młodego pokolenia tak, jak atmosfera w zespole, poczucie docenienia - argumentowała Joanna Malinowska-Parzydło. Młodzi nie chcą "zaharowywać się ku chwale korporacji", chcą mieć więcej czasu dla siebie, mniej odpowiedzialności; potrafią być lojalni, jeśli wiedzą, ze firma wyznaje podobne co oni wartości - mówiła ekspertka.

Portal Wirtualnemedia.pl był partnerem medialnym wydarzenia.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Rada ds. Kompetencji Sektora Komunikacji Marketingowej przebada potrzeby pracowników i pracodawców w marketingu

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl