SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Rada Etyki PR zaniepokojona zacieraniem różnic między public relations a innymi obszarami komunikacji marketingowej

Rada Etyki Public Relations wydała specjalne oświadczenie w sprawie roli public relations w marketingu oraz współpracy specjalistów PR z influencerami i blogerami. Organ wyraża w nim m.in. zaniepokojenie "zacieraniem różnic między public relations a wieloma innymi, odrębnymi dziedzinami komunikacji rynkowej i społecznej".

Shutterstock.com Article

W opinii Rady Etyki PR stopniowe niwelowanie różnic między pracą specjalistów public relations a innymi dziedzinami komunikacji marketingowej  pogłębia "rozmywanie pojęcia public relations, mieszanie z innymi formami komunikacji, zacierają się różnice między PR a promocją, różnymi rodzajami reklamy, czy nawet między PR i działaniami CSR – wyliczanymi obok siebie w indeksie narzędzi zintegrowanej komunikacji marketingowej".

 Należy pamiętać, że dziedziny te nieodłącznie związane są z aktywnością w sferze przedsiębiorczości i życia społecznego i choć korzystają z podobnych, lub nawet takich samych kanałów komunikacji, różnią się celami, i metodami działań jak i funkcjami, jakie winny pełnić w organizacjach - czytamy w dokumencie.

Rada Etyki Public Relations zwraca uwagę, że opisywane zatarcie różnic między pracą PR-owców a innych specjalistów może prowadzić do "destrukcji w społeczeństwie wartości etycznych, takich jak: zaufanie, wiarygodność, szacunek dla odbiorcy".

- W efekcie będzie to generować negatywne zjawiska w sferze społecznej i rynkowej, zaburzać mechanizmy gospodarcze, powodować erozję odpowiedzialnych działań gwarantujących rozwój społeczeństwa - pisze Rada Etyki PR.

PR ma być profesjonalny i transparentny

Organ apeluje do wszystkich pracowników branży public relations o profesjonalizm i transparentność w codziennej aktywności zawodowej.

-  W przypadku komercyjnej współpracy z agencjami reklamowymi, marketerami, influencerami czy blogerami wszelki charakter takiej działalności powinien być zawsze wyraźnie zaznaczony tak, by jakiekolwiek grupy adresatów nie były wprowadzane w błąd i nie miały poczucia bycia manipulowanymi - zwraca uwagę Rada Etyki PR.

- Rada Etyki PR zwraca się z apelem do wszystkich firm PR i organizacji oferujących usługi z obszaru komunikowania, by w swojej autoprezentacji w przejrzysty sposób rozdzielały (…) usługi public relations od innych oferowanych przez siebie usług z zakresu komunikacji, w tym komunikacji marketingowej - podsumowuje organizacja w swoim oświadczeniu.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Rada Etyki PR zaniepokojona zacieraniem różnic między public relations a innymi obszarami komunikacji marketingowej

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl