SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Radio mniej z reklam. RMF FM mocno w dół (TOP 10)

W lipcu br. polskie stacje radiowe cennikowo zarobiły z reklam 4,4 proc. mniej niż rok wcześniej. Spory spadek przychodów reklamowych zanotowało RMF FM, za to duże wzrosty - Radio ZET, Tok FM i Eska Rock.

Dane Kantar Media (poprzednia nazwa: Expert Monitor) przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl pokazują, że RMF FM (Grupa RMF) w lipcu cennikowo zarobiło z reklam aż o 39,7 proc. mniej niż rok wcześniej. Głównie z powodu tak dużego spadku tej stacji wpływy reklamowe wszystkich rozgłośni zmalały w skali roku o 4,4 proc., podczas gdy w I półroczu były o 17,8 proc. wyższe niż rok wcześniej (zobacz szczegółowe dane).

>>> RMF FM i Radio ZET dalej tracą, zyskały Trójka i Eska Rock

Niewielki spadek - 5,1 proc. - cennikowych wpływów reklamowych zanotowała w lipcu Trójka (Polskie Radio), za to nieznaczne wzrosty - Eska Warszawa i Eska Wrocław (obie stacje: Grupa Radiowa Time) - 3 i 7,9 proc. Natomiast po kilkanaście procent więcej zarobiły z reklam Jedynka (Polskie Radio), Eska Poznań (Grupa Radiowa Time) i Złote Przeboje Pogoda Warszawa (Agora) - odpowiednio: 17,4, 12,4 i 10,4 proc.

>>> Sieci radiowe: rekordowy wzrost Radia Złote Przeboje, traci Audytorium 17

Jeszcze większe wzrosty cennikowych przychodów reklamowych osiągnęły w lipcu Radio ZET (Eurozet) i Tok FM (Agora) - 29,4 i 31,4 proc. Natomiast Eska Rock (Grupa Radiowa Time) zarobiła aż o 67,4 proc. więcej niż rok wcześniej.

Cennikowe wpływy reklamowe stacji radiowych (bez autopromocji)
WIRTUALNEMEDIA.PLVII.2012VII.2011
Radio ZET47 943 200 zł37 048 920 zł
RMF FM47 579 340 zł78 886 290 zł
Program III Polskiego Radia9 392 670 zł9 895 650 zł
Program I Polskiego Radia6 898 440 zł5 874 890 zł
Eska Wrocław4 767 508 zł4 416 030 zł
Eska Rock4 522 520 zł2 701 980 zł
Tok FM4 445 420 zł3 383 395 zł
Eska Warszawa3 732 280 zł3 621 940 zł
Eska Poznań3 441 770 zł3 063 024 zł
Złote Przeboje Pogoda Warszawa3 217 648 zł2 913 532 zł
monitorowane stacje razem221 488 608 zł231 584 503 zł
Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Radio mniej z reklam. RMF FM mocno w dół (TOP 10)

10 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
super
Temat prosty. Zeta łyknęła Aflofarm a RMF nie ma nic od tego klienta. Ot cała tajemnica. Pytanie kto dał lepszy rabacik jest retoryczne
odpowiedź
User
NEO
Piękna wiadomość z rana!!!! RMF-ce sprzed nosa uciekła wielka kumulacja. A moi drodzy żółto-niebiescy łowcy kasy będzie jeszcze gorzej, znacznie gorzej, rynek reklamy upada a wraz znim te całe medialne szambo radiowo-telewizyjne, które dawno nas słuchaczy i widzów ma w d..pie
odpowiedź
User
agatka
chyba bauer zrobi szubienice i zetnie kilku dyrektorów.
zet zarabia wiecej niz rmf chociaz pomiedzy stacjami zionie wielka przepasc w sluchalnosci... niezle.
odpowiedź
User
Ekspert!
Kolejne spadki RMFu. Nic dziwnego, RMF sztywno trzyma się swojej przestarzałej playlisty wraz z elektronicznymi prowadzącymi, którzy nie mają nic do powiedzenia oprócz słów typu 'wielka kumulacja'! Natomiast ZETka ostatnio urozmaiciła swoją playlistę wraz z lekkim repertuarem muzycznym.
odpowiedź
User
KRZYCHU
dot. wypowiedzi "Eksperta!"
Człowieku, to są dane sprzedaży reklam i nie maja nic wspólnego z programem! Myśl logicznie!
Ani RMF ani ZET nie są w stanie niczego urozmaicić. To są tylko Twoje wyobrażenia. RMF nie może nic zmienić, bo się boją, że jeszcze bardziej stracą,a ZET i tak jest cały czas znacznie niżej niz RMF i może coś urozmaicic, ale zawsze jest to bardziej chaos niż jakieś przemyślane działanie (taka korporacyjna). W udziale w rynku różnica miedzy RMF FM a ZET to ponad 9 punktów procentowych i tak jest od 3 lat niezmiennie.
odpowiedź