Rekordowa słuchalność RMF FM. Jedynka najbardziej w dół, najgorszy od 2003 roku wynik PR3

W okresie od czerwca do sierpnia br. liderem rynku radiowego w Polsce było RMF FM, które odnotowało najlepszy wynik w historii badania radio Track. Z kolei najwięcej straciła Jedynka, a siostrzana Trójka odnotowała najgorszy wynik od 16 lat - raport Wirtualnemedia.pl.

Michał Kurdupski
Michał Kurdupski
Udostępnij artykuł:

Udział RMF FM pod względem słuchania w okresie od czerwca do sierpnia 2019 roku w grupie wiekowej 15-75 lat wyniósł 29,2 proc. - wynika z najnowszej fali badania Radio Track Kantar Polska, opracowanej przez portal Wirtualnemedia.pl. Jednocześnie był to najwyższy wynik tej stacji w historii nadawania. Względem analogicznego okresu rok wcześniej udział zwiększył się o 3,8 pkt. proc. - zdecydowanie najbardziej w zestawieniu.

Na drugim miejscu znalazło się Radio ZET z udziałem na poziomie 12,3 proc. (udział tej stacji względem fali czerwiec-sierpień 2018 wzrósł o 0,5 pkt. proc.).

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/rmf-fm-zarzuca-radiu-zet-nieuczciwa-konkurencje-natarczywe-proponowanie-pracy-prezenterom,7170847889528449a ##

Ostatnią lokatę podium uzupełnia sieć Eska. Jej udział w rynku wyniósł 7,9 proc., po wzroście o 0,1 pkt. proc.

Tuż za podium uplasowała się publiczna Jedynka. Udział tej stacji spadł o 1,4 pkt. proc. (najbardziej w zestawieniu) do 5,7 proc. Czołową piątkę zamyka Trójka z wynikiem na poziomie 4,8 proc. -  w dół o 0,8 pkt. proc. Wynik Trójki jest najniższy od fali styczeń-marzeń 2004 roku. Ostatni jej udział wyniósł 4,8 proc. w fali lipiec-wrzesień 2003 roku.

W sierpniu ub.r. zmienił się prezes Polskiego Radia - najpierw zawieszonego, a niedługo potem odwołanego Jacka Sobalę zastąpił Andrzej Rogoyski - początkowo oddelegowany na to stanowisko z rady nadzorczej, a w listopadzie powołany na nie na stałe. Natomiast w marcu br. z zarządu spółki odwołano Mariusza Staniszewskiego, w jego miejsce nie wyznaczono nowej osoby.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/radio-codziennie-dociera-do-72-proc-polakow-sredni-czas-sluchania-wynosi-268-minut-raport-za-i-polrocze,7170860802086529a ##

Wysoki wzrost, wynoszący 0,5 pkt. proc., osiągnęła stacja RMF MAXXX, której wynik zwiększył się do 4 proc.

Znaczące spadki odnotowały: Audytorium 17 (o 1,3 pkt. proc. do 4,1 proc. udziału), VOX FM (o 0,6 pkt. proc. do 3,3 proc.), Złote Przeboje (o 0,5 pkt. proc. do 3 proc.) i Radio Maryja (o 0,4 pkt. proc. do 1,3 proc.).

grafika

Dane o rynku radiowym w ostatnim roku.

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowy właściciel TVN? Fundusz od hazardu może kupić kanały WBD

Nowy właściciel TVN? Fundusz od hazardu może kupić kanały WBD

Play bez szefa komunikacji korporacyjnej. Krzysztof Olszewski odchodzi po 2 latach

Play bez szefa komunikacji korporacyjnej. Krzysztof Olszewski odchodzi po 2 latach

Karolina Gniadzik wzmacnia zespół Mido

Karolina Gniadzik wzmacnia zespół Mido

Znany nadawca uruchomi w Polsce darmowe kanały

Znany nadawca uruchomi w Polsce darmowe kanały

Elastyczny harmonogram płatności - maksymalny komfort przy zakupie nieruchomości
Materiał reklamowy

Elastyczny harmonogram płatności - maksymalny komfort przy zakupie nieruchomości

"Babski biznes" wiosną wróci na antenę TVN Style

"Babski biznes" wiosną wróci na antenę TVN Style