SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Radiowa Jedynka zwiększyła wpływy z reklam o 77 proc., Trójka 28 proc. w dół (Top10)

Wydatki na reklamę radiową od stycznia do maja br. wzrosły rok do roku o blisko 14 proc. Najwięcej zyskał Program I Polskiego Radia. Radiowa Trójka i Vox FM  jako jedyne rozgłośnie zanotowały spadek wpływów.

Shutterstock.comArticle

W okresie od stycznia do maja br. stacje radiowe zarobiły cennikowo na reklamach 3,48 mld zł. Było to 13,8 proc. więcej niż w tym samym okresie 2020 roku – wynika z analizy Wirtualnemedia.pl (na podstawie danych cennikowych netto Kantar, bez rabatów).

Liderem przychodów reklamowych pozostaje niezmiennie RMF FM. Reklamodawcy zainwestowali w tej stacji w omawianym okresie 1,07 mld zł, czyli 15,3 proc. więcej niż rok wcześniej.

Drugie na podium Radio Zet zwiększyło wpływy reklamowe o 21,7 proc., do 621,9 mln zł, a trzecia radiowa Jedynka zarobiła 76,6 proc. więcej niż rok wcześniej – 171,3 mln zł.

Kolejny w zestawieniu Program III Polskiego Radio zmniejszył wpływy reklamowe o 28,3 proc., do 134,7 mln zł.

Wydatki na reklamę w Tok FM wyniosły 88,1 mln zł (wzrost o 17,8 proc.), w Vox FM – 70,3 mln zł (spadek o 10,1 proc.), w RMF Classic – 49,7 mln zł (wzrost o 28,5 proc.), w Eska Warszawa – 48,2 mln zł (wzrost o 17,4 proc.), w Eska Wrocław – 43,7 mln zł (wzrost o 11,4 proc.), a w Eska Poznań – 42,3 mln zł (wzrost o 23,8 proc.).

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Radiowa Jedynka zwiększyła wpływy z reklam o 77 proc., Trójka 28 proc. w dół (Top10)

14 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Alojz
Jedynka zwiększyła wpływy reklamowe, bo Spółki skarbu państwa zostały zmobilizowane do ratowania tuby propagandowej, ile jeszcze pieniędzy podatników ma być pakowane w tą studnię bez dna? Mafie paliwowe to nic w porównaniu z tym marnotrawstwem publicznych pieniędzy, na ratowanie LOT-u przeznaczono 300 mln zł - a na Media publiczne kładziemy 2 mld zł rocznie plus abonament i wpływy reklamowe w 90% ze spółek skarbu państwa... paranoja... i oni się dziwią, że są głosy, że należy to zlikwidować... za chwilę będziemy dokładać do TVP i PR więcej niż do górnictwa
odpowiedź
User
Maria
Jedynka zwiększyła wpływy reklamowe, bo Spółki skarbu państwa zostały zmobilizowane do ratowania tuby propagandowej, ile jeszcze pieniędzy podatników ma być pakowane w tą studnię bez dna? Mafie paliwowe to nic w porównaniu z tym marnotrawstwem publicznych pieniędzy, na ratowanie LOT-u przeznaczono 300 mln zł - a na Media publiczne kładziemy 2 mld zł rocznie plus abonament i wpływy reklamowe w 90% ze spółek skarbu państwa... paranoja... i oni się dziwią, że są głosy, że należy to zlikwidować... za chwilę będziemy dokładać do TVP i PR więcej niż do górnictwa

Jak podliczyć wszystko to już dokładamy
odpowiedź
User
Zed
Na całym cywilizowanym świecie istnieją media publiczne finansowane z abonamentu, tylko u nas są media publiczne finansowane z dotacji państwowej przydzielanej decyzją partii rządzącej... jak będziecie dobrze działać to wam przegłosujemy, a jak nie to nie... to co się dziwić, że tak liżą d... władzy... A władza dobrze wie, ze nie ma sensu wprowadzać kar i egzekucji abonamentu albo doliczać go do rachunku za prąd , bo to uderzy w ich elektorat - ludzi słabo wykształconych, którym można wciskać kit, biednych, którzy liczą na państwowe pieniądze i mieszkających na wsi, czyli tam gdzie najbardziej dociera TVP Info... ciemnogrodem się rządzi najłatwiej. Polacy nie wyciągają wniosków z własnej historii, taka władza to początek końca
odpowiedź