Referendum w sprawie Brexitu poprawiło wyniki brytyjskich gazet w druku i internecie

Czerwcowe głosowanie w sprawie opuszczenia przez Wielką Brytanię Unii Europejskiej okazało się korzystne dla największych tamtejszych wydawców prasowych. Większość z nich poprawiła znacząco wyniki zarówno w internecie, jak i w drukowanych wydaniach gazet.

ps
ps
Udostępnij artykuł:

Dane dotyczące wyników brytyjskich wydawnictw ogólnokrajowych dostarczyła firma ABC. Według wyliczeń referendum w sprawie Brexitu napędziło czytelnictwo zarówno w internetowych, jak i drukowanych wydaniach dzienników.

Mail Online zanotował w czerwcu br. wzrost użytkowników o 10,4 proc. rok do roku, co oznaczało 15,1 mln internautów odwiedzających serwis codziennie. Liczba dziennych odsłon serwisu zamknęła się liczbą 207 mln, a do 4 mln wzrosła liczba odtworzeń materiałów wideo zamieszczanych na stronie.

Serwis Guardiana notował w czerwcu br. 10,3 mln unikalnych użytkowników każdego dnia, grupa The Mirror przyciągnęła 5 mln internautów, a The Independent – 4,4 mln.

grafika

Brytyjscy wydawcy krajowych gazet odnotowali też w większości wzrosty sprzedaży egzemplarzy drukowanych. Np. „The Sunday Times” poprawił wynik o 5,5 proc. rok do roku.

Według szacunków Newsworks każdego dnia czerwca sprzedawało się o 90 tys. egzemplarzy dzienników więcej niż zwykle, co w skali całego miesiąca dało wynik na poziomie 2,7 mln gazet sprzedanych więcej niż w maju br.

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

AI może dyskryminować? "Modele uczą się hakować nasz system myślenia"

AI może dyskryminować? "Modele uczą się hakować nasz system myślenia"

Blisko rekordu w "amerykańskim Lotto". Wygrał prawie 2 mld dolarów

Blisko rekordu w "amerykańskim Lotto". Wygrał prawie 2 mld dolarów

W telewizji wPolsce24 kolęda od dziennikarzy

W telewizji wPolsce24 kolęda od dziennikarzy

Laureat Pulitzera pozywa gigantów AI za naruszenie praw autorskich

Laureat Pulitzera pozywa gigantów AI za naruszenie praw autorskich

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

Od sylwestra asystent AI w mObywatelu, a w 2026 r. portfel tożsamości cyfrowej

Od sylwestra asystent AI w mObywatelu, a w 2026 r. portfel tożsamości cyfrowej